Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cuvânt și artă pentru tinerii elevi prin intermediul IT

Întalnire in cadrul proiectului

„Cuvânt și artă pentru tinerii elevi prin intermediul IT

În urmă cu două săptămâni, o delegație a școlii Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztõ Speciális, instituția parteneră a proiectului, din Ungaria, Budapesta, formată din 10 elevi și 9 cadre didactice au pornit în aventura celei de-a doua mobilități programată în cadrul proiectului Comenius ,,Ways via IT".

 Proiectul „Ways via IT" „Word and Art for Young Students via IT" („Cuvânt și artă pentru tinerii elevi prin intermediul IT")  este un proiect de parteneriat bilateral Comenius coordonat de C.Ș.E.I. „Orizont" Oradea, prin director adjunct, prof. Adriana Ficuț,  alături de Bárczi Gusztáv Óvoda,  Általános Iskola, Készségfejlesztõ Speciális, instituția parteneră din Ungaria, Budapesta.
Prin activitățile desfășurate, proiectul și-a propus dezvoltarea competențelor  de comunicare în diferite limbi străine (română, maghiară), socializarea copiilor cu CES în vederea integrării lor optime în societate și analiza aspectelor specifice procesului de predare a disciplinelor artă și informatică în România și Ungaria. Având o durată de doi ani aceste proiecte presupun realizarea de schimburi reciproce de grupuri de minim 10 elevi pentru minim 10 zile între instituțiile partenere. Astfel elevii noștri au participat în aprilie 2013 la prima mobilitate a proiectului, iar în acest an, în perioada 26 mai - 4 iunie  elevii din Budapesta ne-au vizitat instituția.
Mobilitatea în Ungaria a fost un real succes, constituind un motiv special de bucurie pentru elevii noștri care poate nu vor mai avea o astfel de ocazie prea curând sau poate niciodată. La fel mobilitatea în România a copiilor și dascălilor din Ungaria a fost o reușită prin participarea la o multitudine de activități prevăzute în programul mobilității, dar și a unor vizite, excursii, plimbări și drumeții prin Oradea și împrejurimi.
Dintre activitățile realizate în școala care s-au desfășurat în cadrul cluburilor de arte, de limba și IT am să amintesc: pictura pe sticlă, dactilopictura, realizare de jocuri de societate din cartoane, confecționare de podoabe, pomișori din mărgele, brățări, realizare de animale din baloane, descărcare de fotografii, prelucrarea și trimiterea lor pe mail, expoziții cu desenele și lucrările realizate. De asemeni, copiii au învățat jocuri tradiționale românești și maghiare - Mi-am pierdut o batistuță, Podul de piatră, Alunelul, alunelul - au vizitat Cetatea Oradea, Dealul Ciuperca, Grădina Zoologică, Expoziția interactivă de la Posticum, Centrul orașului - Primăria, Pasajul Vulturul Negru, Biserica cu Lună, Teatrul de Stat, Șirul Canonicilor, Basilica romano-catolică. De asemeni, am fost împreună într-o excursie la Salina Turda și Castelul Ciucea și am organizat o activitate în aer liber de gătit mâncare tradițională românească și ungurească - mititei și bograci - la Pensiunea Bliss din Băile 1 Mai.
În calitate de coordonator al proiectului doresc să mulțumesc pe această cale colegilor mei, care mi-au fost alături în această aventură și care și-au asumat o dublă responsabilitate, realizarea unor activități apreciate de partenerii maghiari ca fiind deosebite precum și însoțirea acestor copii "speciali" peste tot în mobilitate. Doresc să mulțumesc întregului personal al unității - bucătărese, personal de întreținere, magazioner, administrator, asistent social, contabil, secretare - care cu toții au contribuit la reușita mobilității din România.
Prof. Adriana Ficuț, director adjunct,
coordonator proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:02 Ora standard a Europei de Est