Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Expoziție de pictură „Atelier, emoție, culoare"

Nicolae Natalia, de la Școala Gimnazială Nr.11 Oradea

Expoziție de pictură „Atelier, emoție, culoare"

Școala Gimnazială Nr.11 Oradea găzduiește în perioada 12 - 30.06.2014, Expoziția personală de pictură, „Atelier, emoție, culoare", a elevei Nicolae Natalia, din clasa a VIII-a D, coordonată de profesoara Galutz Carmen.

Nicolae Natalia prezintă în cadrul expoziție un număr de 30 de lucrări de pictură realizate în tehnica: tempera, acril pe hârtie, carton și pânză. Portretele, compozițiile figurative, dar și compozițiile abstracte sunt genuri ale artelor ce au trezit interesul micuței artiste, astfel ea ne mărturisește: „Multe dintre desene sunt abstracte, ceea ce mă definește și simt că pur și simplu mă regăsesc în ceea ce fac. Prin picturile mele vreau să arăt lumii că arta este importantă și chiar este o muncă grea, în ciuda aparențelor... Când pictez, simt că îmi pun toate gândurile, sentimentele și experiențele pe o bucată simplă de hârtie sau pânză... Arta pentru mine înseamnă totul, pentru că vreau să am un viitor în acest domeniu. Îmi propun să instruiesc generațiile care vor veni ca să nu se piardă dragostea pentru pictură!"
Titlul expoziției, „Atelier, emoție, culoare", nu este ales întâmplător, astfel, Natalia ne invită în laboratorul său de creație pentru a admira bogăția, precum și expresivitățile culorilor ce trezesc în noi emoții din cele mai diferite. Curioasă și neliniștită, mereu aflată în căutarea frumosului artistic, Natalia își intitulează sugestiv lucrările: „Dinamică oranj", „Viața în relief", „Membrană figurativă", „Lanțul societății", „Timpul ritualului", „Construcție oculară" etc., titluri ce dezvăluie sensibilitatea, dar și inteligența nativă a elevei de a pătrunde în esența lucrurilor. Subiectul măștilor, subiect, preferat de Natalia se regăsește în fiecare lucrare a acesteia. Măști misterioase, ce au menirea de a ascunde chipuri și emoții, devin de data aceasta purtătoare de sentimente și trăiri, iar împreună cu acele chipuri melancolice și angoasate apropie creațiile Nataliei de opera expresioniștilor, în timp ce explozia cromatică o apropie de opera fauviștilor. Varietatea temelor abordate, tușele largi, liniile sinuoase, liniile spiralate, dinamica modulărilor cromatice și sufletești din lucrările Nataliei ne dezvăluie temperamentul și frământările acesteia.
Deși aflată încă în căutarea propriului său drum artistic, Natalia dovedește de timpuriu prin această expoziție o maturitate  a creației sale.
Prof. Galutz Carmen
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Expoziție de pictură „Atelier, emoție, culoare".

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:11:25 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...