Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 iunie

Pentru o totală transparență

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 iunie

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 iunie 2014.

O agendă diversă în dezbaterea Senatului universitar
Reunit în ședință ordinară, Senatul Universității din Oradea a dezbătut luni (16 iunie 2014) o problematică diversă, de la actualizarea Metodologiei privind admiterea și școlarizarea cetățenilor străini, a Procedurii de modificare a locului de muncă al cadrelor didactice în universitate, la aprobarea unor planuri de învățământ, a organigramelor unor structuri, a unor propuneri privind drepturi de personal (salarii diferențiate, promovarea personalului didactic auxiliar și nedidactic, prelungirea perioadei de exercitare a funcțiilor de conducere cu caracter temporar). Agenda ședinței a inclus, totodată, analiza fundamentării taxelor, aprobarea unor protocoale pentru susținerea examenelor de finalizare a studiilor, actualizarea procedurii privind elaborarea planurilor de învățământ etc. În grupajul alăturat, vă prezentăm câteva dintre informațiile de interes mai larg.
Un membru al Academiei Regale din Londra, Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea
În cadrul unei ceremonii solemne, luni, Senatul Universității din Oradea a decernat profesorului Kenneth Thomas Victor Grattan, membru al Academiei Regale din Londra, titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea. Între argumentele care motivează acest demers, menționăm faptul că profesorul Kenneth Grattan este o personalitate marcantă a fizicii contemporane, cu realizări de excepție în studiul laserilor și a senzorilor optici, fiind socotit un adevărat deschizător de drum în organizarea cercetării fundamentale în acest domeniu tehnologic de vârf.
Un nou program de studii
Senatul Universității din Oradea a aprobat înființarea unui program nou de studii de licență - Comunicare și Relații publice - în cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării. Documentația întocmită în acest sens va urma cursul evaluării externe în vederea obținerii autorizării provizorii de funcționare.
Programe postuniversitare
Luni, Senatul Universității din Oradea a aprobat organizarea și funcționarea a două programe postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă: Educație tehnologică, respectiv, Psihopedagogie specială, ambele gestionate de către Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic.
Acte de studii, eliberate în regim de urgență
În schimbul unei taxe de 200 de lei, absolvenții Universității din Oradea pot obține actele de studii (diplomă, supliment la diplomă) în cel mult șapte zile lucrătoare de la data solicitării. Regulamentul privind regimul actelor de studii în sistemul de învățământ superior precizează faptul că termenul de eliberare a actelor de studii completate „poate fi cel mult de 12 luni de la finalizarea studiilor, respectiv de două luni de la confirmarea titlului științific de doctor".
Încă o examinare. A treia!
Membrii Senatului universitar au aprobat o solicitare a studenților din anii terminali de a putea susține, în sesiunea de restanțe din vară sau toamnă, după caz, o a treia prezentare la examenele nepromovate. Studenții aflați în asemenea situație vor achita o taxă de reexaminare. „Este o șansă în plus oferită studenților de a-și putea finaliza studiile", aprecia Răzvan Tau, președintele studenților în Senatul Universității din Oradea
Tichete de masă pentru mai multe persoane
 La mijlocul lunii aprilie a.c., Senatul Universității din Oradea a decis acordarea, începând cu 1 iunie 2014, a unor tichete de masă pentru personalul cu venituri de până la 700 de lei net/lună, câștig calculat la nivelul anului 2013. De această măsură beneficiază 118 persoane, efortul financiar al instituției fiind de aproximativ 23.000 de lei/lună. În temeiul unei solicitări a Sindicatului „Corpul profesoral universitar", a altor evaluări și propuneri venite din partea conducerii Senatului, luni a fost aprobată o corecție a acestui plafon. Astfel, de la 1 iulie a.c. tichetele de masă vor fi acordate celor cu venituri de până la 800 de lei net/lună, plafon calculat în baza veniturilor realizate în 2013 și confirmate prin fișele fiscale. Corecția este determinată de faptul că salariul minim pe economie în iulie 2013 a fost de 800 de lei, ajungând în ianuarie 2014 la 850 de lei.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele CRII

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:27 Ora standard a Europei de Est