Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Revista OviDan nr. 24/136, din 18/24 martie 2014

Semnal

Revista OviDan nr. 24/136, din 18/24 martie 2014

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.
Numărul se deschide cu proiectul „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar".

În pagina a II-a: 1. Modernizarea manualelor școlare (manuale noi la clasele I și a II-a); 2. Comuna Copăcel este mai bogată cu o bibliotecă. În pagina Evenimente, Ambasadorul Chinei și Maia Morgenstern au fost primiți de prefectul Claudiu Pop, iar consilierul comercial din Canada, la Primăria Oradea. În pagina Universitaria, trei știri de la Universitatea din Oradea: Oportunitate de carieră pentru informaticieni; 10 pentru Europa - Legea voluntariatului; respectiv Impactul aderării la UE. În pagina Universității Agora: Universitatea Agora așteaptă oaspeți din 18 țări la Conferința ICCC 2014. La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" din Beiuș: participarea la concursul „Mathematique sans frontieres". La rubrica juridică: Limitări ale dreptului de proprietate. Clubul FS-D Bihor a oganizat de 8 Martie spectacolul „Parfum de primăvară". În mijlocul revistei:proiectul Eco școala la „Oltea Doamna", clasa dnei Laura Ienei și Cea de-a II-a reuniune Comenius, din Turcia, pentru elevii de la Școala Gimnazială „Georgiu Popa" din Cîmpani, coordonați de prof. Denisa Lucuța. La Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", educația ecologică și pentru sănătate, la clasa dnei prof. Simona Bunta. La Grădinița Nr. 30 - „Mugurel", patrula de reciclare, în acțiune! În pagina dedicată mamelor, două spectacole de Ziua Femeii, la Lic. Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu" și la Școala Gimnazială „Miron Pompiliu" din Ștei; articolele sunt semnate de prof. Viorica Brege, și respectiv Ileana Tomescu. În pag. 12, despre Săptămâna Poliției bihorene, precum și „Câtarea zilei" - „Pe drum cu spini încununat". La Primăria Oradea, a avut loc seminarul Educația informală și educația nonformală. La conferința de presă, primarul Ilie Bolojan și cei doi viceprimari, Ovidiu Mureșan și Mircea Mălan, au prezentat cele cinci direcții prioritare în 2014, pentru administrația locală.
Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei OviDan nr. 24/136 din 18-24 martie 2014, însoțite de 66 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:21 Ora standard a Europei de Est