Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A păstrat în sufletul său bunătatea oferită de conștiința propriei valori

Informaticieni care ne părăsesc

A păstrat în sufletul său bunătatea oferită de conștiința propriei valori

IN MEMORIAM - Prof. univ. emerit dr. ȘTEFAN IOAN NIÞCHI (1944-2014)
Fost profesor la Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca (1992-2014); fost membru în Colectivul de redacție al revistei ISI, IJCCC, editată de Universitatea Agora din Oradea

Dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi a fost un om care a păstrat în sufletul său bunătatea oferită de conștiința propriei valori, care i s-a transmis din familie. Tocmai această bunătate a fost cea care i-a permis să privească și să abordeze oamenii și situațiile întâlnite în viață cu atâta calm, dar și cu adâncă profunzime. Trebuie remarcat că dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi a știut să privească în sufletul celor cu care lucra, ceea ce l-a ajutat de-a lungul timpului să promoveze oameni valoroși și să dezvolte legături de durată care aveau la bază căldura sufletească, dincolo de relaționarea sa strict profesională.
De asemenea, bunătatea acestui om l-a ajutat să fie un reper pentru mulți oameni, fie din mediul universitar sau din afara lui. A fost și va rămâne un reper, tocmai pentru că a avut întotdeauna o atitudine împăciuitoare. A dorit armonie în jurul său. A încercat permanent să construiască și să întrețină o atmosferă de liniște, pentru că armonia este cea care favorizează performanța în muncă, dar și echilibrul sufletesc, atât de necesar fiecăruia dintre noi.
Aceste trăsături l-au ajutat să vadă partea bună a celor din jurul său, să facă remarci asupra calităților și să îl asculte pe fiecare prin prisma acestui mod de raportare la oameni. Poate și de aceea, a reușit să adune în jurul său atâția oameni de omenie, care la rândul lor, au deprins de la blajinul lor dascăl că știința de carte nu înseamnă totul în această lume mult informată a științei. Ea este doar o latură a vieții, o parte cu care ne mândrim, care uneori oferă și posibilitatea să devenim infatuați sau aroganți pe alocuri. Când ne amintim de prof. Ștefan Ioan Nițchi, putem doar să considerăm că știința este o altă latură a vieții, pe lângă celelalte valori care ne dau posibilitatea să ne exprimăm, să fim oameni între oameni.
Bunătatea a fost cea care l-a ajutat să treacă peste acele dorințe care sunt percepute de către ceilalți ca fiind fala sau răzbunarea. Ea l-a păstrat un om modest, un om care vorbea puțin și la obiect, un om care îi găsea fiecăruia locul cel mai potrivit.
Datorită acestui mod de a fi, a obținut respectul celor din jurul său. Important de menționat este faptul că el niciodată nu a cerut, nu a fugit după respectul celor din jur. Nu a fost un om dornic de mărire, dar oamenii din jurul său l-au considerat întotdeauna un mare profesionist, un mare pedagog și un deschizător de drumuri.
Dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi a fost fondatorul școlii informatice economice clujene. S-a remarcat în activitatea profesională mai ales în domeniul bazelor de date și al sistemelor suport de decizie și s-a dovedit un excelent coordonator în cadrul proiectelor și granturilor de cercetare în care a fost implicat. De asemenea, relațiile cu mediul de afaceri și universitățile din țară și străinătate, au contribuit în dezvoltarea colectivelor coordonate de dânsul.
La final, dorim să spunem că este foarte greu să așterni în cuvinte calitățile și faptele definitorii pentru o persoană, iar când vorbim despre cineva cu atât de multe realizări, cineva care și-a închinat viața celorlalți, devine o provocare. Dacă atunci când părăsim această lume vom retrăi toate sentimentele pe care le-am produs celor din jurul nostru în viața noastră pământească, suntem convinși că dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi va retrăi doar sentimente calde, la fel cum a semănat în jurul celor care l-au cunoscut.
Nu avem pretenția că am spus totul sau că am arătat ce era mai important, dar suntem siguri că de fiecare dată când vom reciti aceste rânduri ne vom aduce aminte cu drag de dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi.
Nota redacției revistei IJCCC (editată de Universitatea Agora)
Regretăm profund moartea, la 27.04.2014, a prof. univ. dr. Ștefan Ioan Nițchi, profesor emerit și conducător de doctorat la Universitatea  „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, un distins membru al colectivului editorial al INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTERS COMMUNICATIONS & CONTROL (IJCCC).
Ștefan Ioan Nițchi s-a născut la 01.01.1944 în localitatea Vișeu de Sus, Maramureș și a obținut diploma de licență în matematică (1966) și cea de doctor în informatică (1990) la „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca. Diploma de doctor în informatică a fost recunoscută în 1997 în SUA. Timp de 26 de ani a fost cercetător și șeful Laboratorului de baze de date și sisteme tranzacționale la Institutul pentru Tehnică de Calcul.
În perioada 1992-1994 a fost conferențiar la Facultatea de Știinte Economice și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca. Din 1994 a devenit profesor titular. În 1993 a fost ales șef al catedrei de Informatică Economică, iar apoi a fost reales în 1996, 2000, 2004 și 2008. A participat la stagii de documentare, asistență tehnică, ca senior Fulbright și ca profesor invitat în Franța, Italia, China, Polonia, Republica Cehă, SUA, Canada, Ungaria și Finlanda. A publicat peste 30 de cărti și peste 150 de lucrări în reviste și proceedingsuri. A coordonat peste 75 de granturi de cercetare. Activitățile sale s-au axat îndeosebi pe Baze de date și Bănci de date, sisteme suport de decizie, Inteligență artificială, Sisteme colaborative și E-Business.
Mentor și model de viață, Profesorul Ștefan Ioan Nițchi a îndrumat și încurajat generații întregi de tineri studioși, cu o generozitate deosebită.
În sufletele noastre o să rămână vie imaginea OMULUI care a fost dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi.
Dan Bența, Universitatea Agora,
discipol al domnului profesor
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A păstrat în sufletul său bunătatea oferită de conștiința propriei valori.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:15 Ora standard a Europei de Est