Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire... la 50 de ani de la absolvire

Sâmbătă, s-au reunit absolvenții Școlii Medii Nr. 2 din Oradea, promoția 1964

Întâlnire... la 50 de ani de la absolvire

Absolvenții celor trei clase ale Școlii Medii Nr. 2 din Oradea, promoția 1964, s-au întâlnit, sâmbătă, 7 iunie 2014, la 50 de ani de la absolvire.

Cei 12 absolvenți de 11 clase, care au răspuns prezent, s-au reunit în fosta clădire a școlii, actualmente clădire a Colegiului Național „Iosif Vulcan".
Pentru că nu au mai avut în mijlocul lor un fost profesor care să strige catalogul, oficiile le-au făcut cei care, la rândul lor, au îmbrățișat nobila profesie de dascăl, dedicându-se școlii, învățământului, fiind luminători și modelatori de caractere.
După cum spuneam, în 1964, cei 12 au absolvit clasa a XI-a; pe atunci ciclul liceal cuprindea tot patru ani, dar clasele a VIII-a, a IX-a, a X-a și a XI-a. Directorul școlii era pe-atunci doamna Maria Copil, iar director adjunct, dl prof. Kaly Adalbert. Diriginții celor trei clase au fost: Zavaschi Emilia (la a XI-a A), Goldenberg Thea (la a XI-a B) și Maria Þenț (la clasa a XI-a C).
„Mi-am tezaurizat toate amintirile!"
Depănând amintiri, foștii elevi, deveniți în cei 50 de ani de la absolvire bunici și pensionari, au rememorat secvențe din anii de liceu, pe baza unor poze din albumul de suflet al lui Mery, revenită pe meleaguri orădene tocmai din Toronto. Unii și-a amintit cu plăcere de ieșirile cu brigada artistică în județ sau de campania electorală de la Oșorhei. Circa 40 la sută dintr-un efectiv de 100 de absolvenți s-au ridicat la ceruri, stingându-se precum stelele căzătoare; nu puțini au fost cei care s-au stabilit în țări străine: Israel, Germania, Ungaria sau SUA; alții nu s-au aventurat decât până la Arad (Moneasa), București, Iași, Timișoara, Ineu, Husasău sau Nojorid; Flore, Iosif, Cornel, Lucia, Livia... au rămas în urbea de pe Crișul (cel) Repede.
Cu toții s-au căsătorit, au copii și se laudă cu nepoții. Buni Coca se declară „o bunică mai exagerată"; „nepoții ne țin în viață", e de părere o altă bunică. Aflați la o vârstă respectabilă, foștii absolvenți nu se dau „bătuți" și îngenuncheați de griji și de nevoi. Privesc cu drag în trecut (chiar și după 40 de ani de Radiologie). Se luptă cu viața și privesc cu multă demnitate în prezent. Vor să se mai întâlnească la o cafea, gândind pozitiv. „Mi-am tezaurizat toate amintirile, pentru că sunt amintiri valoroase", susține distinsul profesor de muzică, un spirit tânăr, cu resurse nebănuite de energie.
La final, se pare că 11 s-au retras la un local pentru o cafea „turcească", dar, probabil că la anul vor onora invitația lansată de a se revedea în aceeași formulă (de 12) la Nojorid. De ce nu?
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnire... la 50 de ani de la absolvire.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:51 Ora standard a Europei de Est