Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reuniune în Portugalia

La finele proiectului Comenius „Unity through diversity”

Reuniune în Portugalia

În perioada 26-30 mai 2014, a avut loc ultima din cele zece reuniuni de proiect Comenius „Unity through diversity” în localitatea Cinfaes din Portugalia.

Acest proiect a debutat în 2012 și este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea are ca și parteneri în cadrul proiectului Comenius „Unity through diversity” școli și grădinițe din 9 țări europene: Groupe Scolaire Louis Pasteur din Franța, Sesto Circolo didattico din Italia, Ligoniel Primary School și St. Vincent de Paul Primary School din Irlanda de Nord, OSNOVNA SKOLA STRAHONINEC din Croația, Zespol Szkolno - Przedszkolny w Napachaniu din Polonia, CENTRO DE EDUCACION INFANTIL Y PRIMARIA VALSEQUILLO din Insulele Canare, Spania, Centro Escolar de Santiago de Piaes din Portugalia, Tiistilan koulu din Finlanda și OZEL YENI FIKIR ANAOKULU din Turcia.
Tema acestei reuniuni a fost ilustrarea programului zilnic al copiilor din școlile partenere. Astfel, prin intermediul filmulețelor realizate cu maiestrie de cei mici, coordonatorii din cele 10 țări au prezentat modul de viață al elevilor din diferite colțuri ale Europei.
Agenda întâlnirii din Portugalia a inclus vizitarea școlilor: „Agrupamento de escolas General Serpa Pinta”, „Centro Escolar de Santiago de Piaes”, „Centro Escolar de Santiago de Nespereira”, participarea la ore de curs, ateliere și ședințe de lucru, vizionarea unui program artistic de gimnastică, precum și inaugurarea unei grădini de legume a școlii „Centro Escolar de Santiago de Nespereira”. Elevii din școlile portugheze ne-au primit cu căldură și deschidere, fiind curioși să afle informații despre țările noastre. Atracția principală pentru ei a reprezentat Castelul lui Dracula, din România.
Tot în cadrul acestei întâlniri am asistat la o serbare organizată de elevii și profesorii din Cinfaes, prilej cu care am aflat informații despre istoria locuitorilor zonei, despre tradiții și obiceiuri.  Emoționantă a fost și seara petrecută alături de comunitatea locală. Oamenii au fost foarte comunicativi, prietenoși și bucuroși de musafiri.
Un alt moment deosebit al reuniunii l-a constituit întâlnirea cu primarii din localitățile Cinfaes și Lamego, dar și cu inspectorul pe probleme de învățământ al regiunii. Aceștia ne-au vorbit despre bogăția și frumusețea locului, renumit pentru producția de vin și fructe, dar și despre preocuparea pe care oficialitățile o au față de educația copiilor.
S-au mai organizat vizite de studiu la Biserica Sr. dos Remedios din orașul Lamego, la Catedrala Se și la Mosteiro da Serro do Pilar din orașul Porto.
Reuniunea din Portugalia a avut o încărcătură emoțională deosebită. În acești 2 ani, alături de dascăli și elevi din Școala Gimnazială Nr. 16, am întâlnit copii și profesori din 9 țări, am muncit împreună, am învățat unii de la alții, ne-am îmbunătățit metodele și tehnicile de predare, am schimbat opinii, ne-am învățat elevii să aprecieze și să respecte tradițiile și culturile altor popoare, am legat prietenii și deși suntem diferiți, am învățat să fim uniți: Unitate prin diversitate.
În calitate de inițiator și coordonator al proiectului Comenius  „Unity through diversity” în Școala Gimnazială Nr. 16, țin să mulțumesc tuturor elevilor, părinților acestora, profesorilor și reprezentanților comunității locale care s-au implicat activ în implementarea acestui proiect.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Prof. Violeta Roman
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune în Portugalia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:03 Ora standard a Europei de Est