Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședința Senatului Universității din Oradea

Pentru o totală transparență

Ședința Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 26 mai 2014.

AGENDĂ ÎNCĂRCATĂ LA SENATUL UNIVERSITAR
Timp de patru ore, membrii Senatului Universității din Oradea au dezbătut o agendă încărcată și diversă, de la repartizarea locurilor bugetate pentru sesiunea de admitere din iulie și aprobarea numărului minim de studenți pentru funcționarea programelor de studii, la structura anului universitar 2014-2015. O atenție specială a fost acordată situației financiare pe universitate și facultăți, măsurilor de redresare, taxelor de studii. Un alt pachet de probleme a vizat activitatea școlilor doctorale, modificarea unor regulamente și proceduri.
Un număr de 10.043 de locuri pentru admitere
Pentru sesiunile de admitere din iulie și septembrie, oferta Universității din Oradea însumează 10.043 de locuri, din care 2.350 finanțate de la bugetul de stat (1.600 pentru studii de licență și 750 pentru ciclul universitar de masterat). Cifra de școlarizare pentru studii de licență include și 31 de locuri bugetate alocate tinerilor de etnie romă.
DOAR CU CEL PUÞIN 20 DE STUDENÞI
Membrii Senatului universitar au aprobat numărul minim al studenților pentru un program de studiu. Astfel, la debutul programelor de studii universitare de licență cu predare în limba română, un program dintr-un domeniu trebuie să aibă minimum 20 de studenți. În cazul în care în același domeniu se organizează admitere pentru mai multe programe de studiu, celelalte trebuie să aibă cel puțin 25 de studenți fiecare. Prezent la prima parte a ședinței Senatului, rectorul Universității, prof. univ. dr. Constantin Bungău, a precizat că un program de studiu nu poate funcționa în anul II sub 15 studenți. În debutul programelor de studii cu predare în limba engleză, numărul minim de studenți este de 15. În privința studiilor universitare de master cu predare în limba română, un program nu poate demara fără să aibă cel puțin 15 studenți. Dacă există mai multe programe în același domeniu la care se organizează admitere, atunci celelalte trebuie să dispună de cel puțin 25 de studenți pentru fiecare program. La debutul programelor de studii masterale cu predare în limba engleză, numărul minim de studenți este de 15.
TAXELE, ÎNTRE INDEXARE ȘI FUNDAMENTARE
Majorarea taxelor de studii și nu numai pentru anul universitar 2014-2015 a fost aprobată de către membrii Senatului Universității din Oradea după dezbateri nu lipsite de tensiuni. Analiza a evidențiat faptul că o seamă de facultăți, deși înregistrează deficit, motivând că majorarea reprezintă un serios motiv de abandon școlar, nu au propus actualizarea taxelor față de anul precedent, cu indicele de creștere a inflației. În cele mai multe facultăți însă s-a decis majorarea taxelor cu aproximativ 5%, echivalentul estimat al ratei inflației în 2014-2015, excepție făcând Facultatea de Medicină și Farmacie, unde creșterile sunt sensibil mai mari. Actualizarea este necesară – rezultă din concluziile analizei întreprinse – deoarece toate elementele de cost ce trebuie acoperite din taxe (salarii, cheltuieli materiale, regie etc.) s-au majorat în ultimii ani cu cel puțin rata inflației
ÎN PREGĂTIRE, UN MASTER INTERNAÞIONAL
Consiliul de Administrație și Senatul universității au aprobat un proiect de acord multilateral între Universitatea din Oradea, Universitatea din Reims Champagne – Ardenne (Franța) și Universitatea Matej Bel din Banska Bystrica (Slovacia). „În temeiul acestui acord, a procedurilor de avizare urmate de către fiecare universitate parteneră, conform reglementărilor specifice țării respective, se preconizează organizarea unui program comun de master „Dezvoltarea regională și administrație publică în Europa Centrală și de Est”. Masteratul va fi parte a ofertei masterale de la Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, după cum a  rezultat din documentul înaintat de facultate sub semnătura prof. univ. dr. Ioan Horga, decanul acesteia.
Prof. univ. dr. Lia Maria Pop,
președintele CRII

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:07 Ora standard a Europei de Est