Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Olaru David Claudiu – olimpicul de nota 10 al Bihorului!

O primăvară de aur pentru elevul dnei prof. Monica Gale

Olaru David Claudiu – olimpicul de nota 10 al Bihorului!

De ani și ani, doamna profesor Monica Gale de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea investește știință și dăruire în pregătirea olimpicilor, iar rezultatele confirmă și o răsplătesc de fiecare dată.

Și în această primăvară, Monica și dna prof. Brad Magdalena (pe partea de instalații) au calificat doi olimpici la națională, la discipline din aria curriculară „Tehnologii”: pe Farkas Iosif Janos, din clasa a XII-a A și pe Olaru David Claudiu, din clasa a XI-a A.
Etapa finală la domeniul Construcții, instalații și lucrări publice s-a desfășurat la Târgoviște, în perioada 8-11 aprilie 2014, elevii brâncușieni fiind însoțiți la Târgoviște de dl prof. Șușu Cătălin.
Dacă Iosif a reușit doar o diplomă de participare (alături de cei 26 de concurenți la clasa a XII-a), Claudiu a dat clasă celor 31 de pretendenți la o medalie, obținând la ambele probe nota maximă 10 - adică o sută de puncte la proba scrisă și tot 100 de puncte și la proba practică, cucerind astfel tot ceea ce se putea Premiul I (absolut) și un Premiu Special pentru cel mai mare punctaj al competiției la lucrarea scrisă, la clasa a XI-a.
Claudiu și povestea vieții sale
Succesul lui Claudiu e cu atât mai răsunător cu cât el învață la „Constantin Brâncuși” doar din toamnă. La vârsta de 7 ani și jumătate, el a plecat în Italia cu părinții, iar în toamnă s-a repatriat împreună cu mama și cei doi frățiori. Tata a rămas să lucreze în continuare în Italia, și tot în construcții. Din toamnă, Claudiu a avut de muncit din greu să-i ajungă pe colegi din urmă cu materia și știința, potrivit pretențiilor profesorilor de la colegiul orădean recunoscut pentru olimpicii pe care i-a dat an de an.
„L-am intuit pe Claudiu ca având stofă și l-am ajutat să depășească handicapul cu care a venit din Italia, unde a făcut o școală tehnică, tot în domeniul construcțiilor, dar nu calificarea aceasta profesională; a făcut mai mult teorie și aproape deloc practică, iar exprimarea în limba română e greoaie, mai cu seamă în termeni tehnici, dar nu numai. Deci, noi am recuperat toată materia și am făcut cu el pregătire chiar la nivel de facultate că așa se cere la olimpiadă”, ne-a spus Monica.
Ambițios, serios și conștiincios, Claudiu a răspuns cu brio tuturor investițiilor, fără să renunțe o clipă la efort. Și iată că răsplata nu a încetat să vină, în chip nesperat: ajungând primul dintre cei mai buni 31 de olimpici din țară la Construcții, instalații și lucrări publice, la clasa a XI-a.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:18:01 Ora standard a Europei de Est