Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a 5-a reuniune de proiect s-a desfășurat la Oradea

Proiect Comenius, la Brâncuși

Cea de-a 5-a reuniune de proiect s-a desfășurat la Oradea

În cadrul proiectului de parteneriat școlar multilateral Comenius, în perioada 17-21 martie 2014, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea a fost gazda celei de-a 5-a reuniuni de proiect.

Au participat profesori și elevi din țările partenere: Human Kozepiskola „Szent-Gyorgyi Albert” Kozepiskolaja din Kecskemet, UNGARIA, Liceum Ogolnoksztalcace w Kamienicy Polskiej din Kamienica Polska, POLONIA, OSNOVNA SOLA LAVA din Celje, SLOVENIA, PMG „Sv. Kliment Ohridski” din Montana, BULGARIA, Mehmet Baydar Lisesi din Istanbul, TURCIA.
Obiectivele întâlnirii
Întâlnirea de la Oradea a avut fixate următoarele obiective: Diseminarea bunelor practici pentru prevenirea și combaterea poluării apei; promovarea importanței protejării mediului înconjurător; dezvoltarea abilităților de comunicare verbală într-o limbă străină; promovarea importanței diversității culturale într-o Europă unită; diseminarea rezultatelor și exemplelor de bună practică ce pot fi de folos altor școli și comunităților școlare; cultivarea prieteniilor internaționale ca punți între comunități; stabilirea obiectivelor principale pentru ultima mobilitate ce va avea loc în Ungaria.
Duminică, 16 martie 2014, delegațiile partenerilor de proiect au fost întâmpinate călduros de profesorii, elevii și părinții elevilor noștri în fața hotelului Aqua Park President unde au fost cazați profesorii delegațiilor străine. Elevii au fost preluați de familiile care i-au găzduit.
Luni, partenerii de proiect au fost primiți în școală cu pâine și sare, fiind conduși în sala festivă unde, în prezența dlui inspector școlar de specialitate Mieluț Florian, a unor cadre didactice de la școli din municipiu, a conducerii colegiului, a echipei de proiect și a altor invitaților, a avut loc deschiderea oficială a reuniunii de proiect. După aceea, oaspeții au urmărit un scurt program artistic, oferit de elevii noștri, după care au vizitat o parte din atelierele școlii.
A doua parte a zilei a fost dedicată prezentărilor PPT ale școlilor și activităților desfășurate de fiecare țară parteneră, precum și desfășurării unor activități practice. Gazdele au pregătit un număr de patru activități legate atât de tema proiectului, cât și de tema mobilității. Marți, le-am oferit oaspeților un tur al orașului. Miercuri, i-am invitat să vadă Salina Turda din județul Cluj. La întoarcere, am făcut un popas la Piatra Craiului. Joi, am vizitat Peștera Urșilor de la Chișcău și Muzeul de etnografie Horea Aurel Flutur din apropiere. Seara s-a încheiat cu o cină festivă, ocazie cu care au fost înmânate certificatele de participare la reuniunea din România. Ultima zi a reuniunii a fost dedicată discuțiilor referitoare la ultimele documente pe care le vom avea de elaborat, depunerea raportului final și încărcarea produselor pe platforma EST.
Proiectul a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Acest articol reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Prof. Sălăgean Anne-Mari,
coordonator de proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:18:40 Ora standard a Europei de Est