Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire de proiect în Lituania, Þara chihlimbarului și a mirosului de liliac

Diseminare proiect

Întâlnire de proiect în Lituania, Þara chihlimbarului și a mirosului de liliac

n perioada 11-16 mai 2014, o echipă de elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Traian Vuia”, Oradea a participat la cea de-a treia reuniune a proiectului Comenius Multilateral „Option Variety for Entrepreneurship – Varietate de opțiuni în antreprenoriat”, desfășurată în localitatea Pabirze, din Lituania.

Proiectul se derulează în perioada 2013-2015 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin  programul „Învățare pe tot parcursul vieții.”  Echipa de proiect din România a fost formată din 5 profesori: director adjunct, prof. Șaitoș Dorel, coordonator proiect - prof. Urs Marcela, Albu Anca, Bordea Ioana, Roșu Andreea și cinci elevi: Sasu Daiana și Tincău Bianca (clasa a X-a H), Filip Cristian (clasa a XI-a F), Holonec Casian (clasa a XI-a H) și Bonța Alexandru (clasa a XII-a A). Întâlnirea a reunit 26 de reprezentanți din toate țările partenere implicate în proiect:  Spania, Turcia, Bulgaria, România, la care s-au adăugat reprezentanții țării gazde, Lituania.
 Întâlnirea de proiect a avut o agendă bogată și a cuprins activități variate care au îmbinat activitățile relevante tematicii proiectului, cu activități care să permită contactul cu geografia, istoria și culturala unei țări europene baltice, Lituania.
În acest sens,  programul propus de echipa țării gazde a cuprins: un atelier de lucru unde au fost prezentate materialele  cu tema „My lucky business story”, realizate de elevii din toate țările partenere, participarea la „Ziua antreprenoriatului”, unde elevii școlii din Lituania au organizat un târg în cadrul căruia au fost comercializate produse realizate de ei, o vizită de studiu la Sunrise Valley Science and Technology Park din Vilnius, un parc tehnologic care promovează educația antreprenorială și o vizită la Valdo Business Center, un centru de afaceri din orașul Riga. Trebuie să apreciem ca foarte bună, prezentarea realizată de elevii români pe tema „My lucky business story”, care a cuprins și un interviu în limba engleză, cu un tânăr antreprenor orădean.
Pentru că vizitarea unei țări presupune și cunoașterea acesteia din punct de vedere geografic, istoric și cultural, gazdele noastre s-au preocupat să ne ofere șansa de a realiza acest lucru prin vizitele organizate la Vilnius, capitala Lituaniei, la Siauliai, locul faimosului „deal al crucilor” sau la Riga, capitala Letoniei. Pentru cunoașterea bogăției culturale și istorice a regiunii baltice a Europei au fost organizate două vizite culturale la muzeul din incinta castelului din Birzai, Lituania sau la castelul în stil baroc,  Rundale din Letonia.
Elevii români au locuit în această perioadă la familii gazdă, unde au fost foarte bine primiți și s-au adaptat foarte repede, ei deja cunoscându-și partenerii din perioada reuniunii de proiect de la Oradea, când au fost gazde pentru colegii lor din Lituania. Cu acest prilej au gustat din stilul de viață autentic lituanian, luând contact cu o parte din obiceiurile și tradițiile lor. Nu în ultimul rând trebuie menționat faptul că au avut șansa de a-și îmbunătății abilitățile de comunicare în limba engleză, abilitățile de comunicare și relaționare interpersonală, dar și cele de adaptare la contexte culturale noi.
Ne-am despărțit de Lituania mai bogați din punct de vedere spiritual, încântați de tot ceea ce am văzut și am trăit aici, impresionați de frumusețea oamenilor, de calmul și veselia lor, și nu în ultimul rând de mirosul florilor de liliac care ne-a însoțit pe tot parcursul călătoriei. 
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în Bulgaria, în perioada 16-22 noiembrie 2014.
Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului și Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a
informațiilor pe care le conține.
Prof. Urs Marcela Andrea,
coordonator proiect
P.S.Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnire de proiect în Lituania, Þara chihlimbarului și a mirosului de liliac.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:47 Ora standard a Europei de Est