Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premierea celor 45 de olimpici

Miercuri, la Grupul Școlar “Andrei Șaguna”din Oradea

Premierea celor 45 de olimpici

Conducerea Grupului Școlar „Andrei Șaguna” din Oradea (director-Gretta Postole, director adjunct- Carmen Matiuța) și-a făcut un bun obicei în a premia în fiecare primăvară olimpicii școlii, un imbold în plus pentru cei zece olimpici calificați pentru etapa finală de a se mobiliza pentru a obține premii naționale. Anul trecut “șogunii” au avut la etapa națională cinci reprezentanți, iar unul s-a întors cu premiul întâi, după cum aveam să aflăm de la directorul școlii, prof. Gretta Postole.

La festivitățile din acest an, “șogunii” orădeni au avut doi invitați, pe dna Biro Rozalia, viceprimarul municipiului Oradea, care a înmânat diplomele olimpicilor premiați, și pe dl Florin Mieluț, reprezentant al Inspectoratului Școlar.
10 – 4 – 8 și 23
Cei 45 de câștigători ai etapei județene a concursurilor profesionale și olimpiadei interdisciplinare tehnice formează, așadar, lotul de elită al meseriașilor “șoguni”. Primii zece, ocupanții locului I pe județ (Balint Tibor, din XI E, Ștefoi Rebeca - XI J, Turjuc Marius Ioan - XI H, Kurucz Ștefan - XI G, Harsanyi Zoltan Attila - XI F, Gălămuș Ionuț - XII E, Morar Ionuț - XII C, Deak Brigitta - XII G, Braun Robert - XII K și Balint Alina, din XIII G) vor reprezenta școala și județul la etapa națională, fiecare la profilul, disciplina sau meseria la care a excelat (tinichigiu-vopsitor auto, confecționer produse textile, tâmplar universal, electrician-electronist auto, tehnician mecanic întreținere și reparații, tehnician designer vestimentar, tehnician în industria textilă, tehnician electrotehnist sau confecționer tâmplărie din aluminiu și mase plastice). Patru s-au clasat pe locul al II-lea, opt, pe locul al III-lea, iar 23 au obținut mențiuni.
 Să mai spunem că de fiecare dată, la “Șaguna”, alături de elevii premianți sunt felicitați și premiați și profesorii, maiștrii și inginerii care i-au pregătit și condus la victorie. Spre exemplu, la succesul celor  
zece olimpici “șoguni” au concurat: Ioan Goga, Teodor But, Adriana Popa, Voichița Popa, Carmen și Dumitru Clitan, Vass Alexandru, Ioan Lincar, Virgil Pușcaș, Fazekas Iosif, Fănel Chiriac, Simona Negrean, Leontina Tiriplică, Violeta Varga, Simona Lăcătușu, Felicia Burcia și Costa Florica.
E normal și firesc ca atât felicitările cât și premiile să se îndrepte spre cei care au concurat la obținerea lor, elevi și dascăli, deopotrivă.
Ultima remarcă vine tot din sfera clasamentului general. Dacă anul trecut, la ora premierilor, lista cuprindea 21 de olimpici, din care cinci de “aur”, anul acesta, vorbim de 45, din care 10 de “aur”. Putem estima, oare, ce se va întâmpla în 2009? De ce nu, măcar un 90 (94) cu 20… (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Premierea celor 45 de olimpici. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:12 Ora standard a Europei de Est