Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Săptămâna Științifică la Universitatea din Oradea, ediția a XXV-a

Luni, s-a deschis în Aula Magna

Săptămâna Științifică la Universitatea din Oradea, ediția a XXV-a

Luni, 26 mai 2014, s-a deschis Săptămâna Științifică la Universitatea din Oradea. Festivitatea a avut loc în Aula Magna.

În prezidiul manifestării științifice a universitarilor orădeni, alături de conducerea Universității (rector, Constantin Bungău și dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș - prorector pentru Managementul Cercetării și Relații Internaționale) și a Senatului universitar (președinte, Sorin Curilă), au fost invitați doamna Claudia Timofte, director al Cancelariei prefectului Claudiu Pop și dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
În mesajul adresat, dl rector a arătat că în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2013, colegii, adică universitarii orădeni, au organizat la nivelul celor 15 facultăți nu mai puțin de 99 de conferințe sau sesiuni științifice, publicând nu mai puțin de 92 de lucrări. La rândul lor, studenții au participat la 74 de concursuri profesionale și sesiuni științifice dedicate domeniilor în care ei se pregătesc.
„De la începutul anului și până în prezent derulăm nu mai puțin de 22 de proiecte de cercetare în cadrul universității noastre. Asigurăm fond de rulment pentru derularea acestor proiecte de nu mai puțin de 16 milioane de lei, în jur de 3 milioane jumate de euro. Ne dorim cu toții, cei ce facem cercetare, să dispunem de o bază informatizată”...
„Cel mai important obiectiv este să susținem procesul de specializare inteligentă”
Ce ne propunem?
Recent, în cadrul universității noastre, prin hotărâre de Senat, avem aprobat un plan strategic de dezvoltare instituțională 2014-2020, și avem un capitol distinct pe zona de cercetare, de activitate științifică. Ne-am propus lucruri frumoase, dar cel mai important obiectiv este să susținem procesul de specializare inteligentă (cercetare inteligentă)”. În traducere liberă, acesta înseamnă, vorba dlui rector: „să ne definim domenii cu impact economic extraordinar de mare pentru regiunea noastră”.
„O universitate are nevoie de cercetare. Și poate fi pronunțat cuvântul universitate cu U (mare) numai dacă cercetarea este poziționată pe un loc important. Eu aș spune chiar de egalitate cu procesul educațional”, apreciază dl rector Constantin Bungău.
Educația și cercetarea – mijloace prin care construim societatea
În mesajul său, președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a arătat că „Educația și cercetarea, oricât de nobile ar fi, nu sunt activități în sine. Ele sunt mijloace prin care construim astăzi un anumit tip de societate, o societate a cunoașterii, care să aducă dezvoltare durabilă și prosperitate (...) Instituția noastră își dorește să devină o universitate de excelență, care să fie încadrată între universitățile cu educație și cercetare avansate. Este un obiectiv extrem de ambițios, care presupune substanțiale acumulări în dezvoltarea și consolidarea rețelei de centre de cercetare de care dispunem, atât din punct de vedere al dotărilor, cât și din punct de vedere al resurselor umane”, a spus președintele Senatului.
Au fost decernate, în premieră, 13 premii „Excelență în Cercetare” pe 2014
După mesajele pozitive de apreciere transmise de directorul Cancelarie, dna Claudia Timofte și dl viceprimar Ovidiu Mureșan, au fost decernate, în premieră, 13 premii „Excelență în Cercetare” pe 2014.
1.A fost conferit PREMIUL Vasile Nitu  pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnilor Ioan FELEA, Nicolae RANCOV, Viorel HAȘ și Daniel ALBUÞ pentru BREVETUL Metodă pentru testarea pierderilor de putere în mașina asincronă care funcționează în regim deformant.
2.PREMIUL Barbu Ștefănescu pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Viorel Faur pentru volumele: Generația Marii Uniri. Evenimentele din Bihor (dec. 1918-apr. 1919). Situația dramatică a populației românești din Bihor în primele luni ale anului 1919. și  95 de ani de la Unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu România, la 1 Decembrie 1918. Documente bihorene.
3.PREMIUL Victor Cădere pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnilor Mircea BRIE, Ioan HORGA, Sorin ȘIPOȘ pentru volumul tipărit la Cambridge Scholars Publishing Ethnicity and intercultural Dialoque at the European Union Border
4.PREMIUL Lucian Drimba pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Mircea MORARIU pentru cartea  Teatru și hărți 2012. Un an teatral așa cum l-am văzut.
5.PREMIUL pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE în Medicină doamnelor Simona BUNGĂU, Georgeta GAVRIȘ, Alina Maria CĂRĂBAN, Alexandrina FODOR, Anda Ioana Grațiela PETREHELE pentru Brevetul Metodă de determinare a acidului ascorbic din fructe.
6.PREMIUL Andrei Whery pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Vasile LASLO pentru volumul Biotehnologiile vegetale și aplicațiile lor și PREMIUL Andrei Whery pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE doamnei Maria Șandor pentru cartea Tehnologia și controlul materiilor prime vegetale.
7.PREMIUL pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE în Biologie domnilor Severus Daniel COVACIU MARCOV, Istvan SAS Kovacs, redactori ai Revistei ISI North Western Journal of Zoology, 2013.
8.PREMIUL pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE în Fizică domnului Cătălin Pașcu MOCA pentru lucrarea publicată în Nature Physics Emergent SU(4) Kondo Physics in a spin-charge-entangled double quantum dot.
9.PREMIUL Ioan Denuța pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE doamnei Adriana GIURGIU pentru cartea Costuri și beneficii ale integrării României în Uniunea Europeană din perspectiva comerțului exterior și a investițiilor străine directe.
10.PREMIUL pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE ÎN ADMINISTRAREA AFACERILOR domnului Daniel BĂDULESCU pentru cartea  Dezvoltarea și finanțarea afacerilor antreprenoriale. Particularități în turism.
11.PREMIUL Eugeniu Sperantia pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Adrian HATOS pentru cartea Participarea comunitară în România – Acțiune colectivă urbană în postsocialism.
12.PREMIUL Episcop Nicolae Popovici pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnilor Dumitru Megheșan, Emil Cioară, Viorel Cristian Popa, Vasile Doru Fer pentru volumul 90 de ani de la înființarea învățământului academic teologic.
13.PREMIUL Ignatie Berindei pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Cezar MORAR pentru cartea Turism și dezvoltare durabilă în zonele miniere defavorizate din județul Bihor.
Profesorului dr. Oliver Grau i-a fost conferit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea
Ceremonia a continuat cu un alt moment festiv: conferirea titlului academic Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea profesorului dr. Oliver Grau, de la Universitatea din Krems, Austria.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesați Galeria foto: Săptămâna Științifică la Universitatea din Oradea, ediția a XXV-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:34 Ora standard a Europei de Est