Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința Națională a Studentului de la Psihologie: „Psihologia contemporană între paradigme și provocări”

Luni, a debutat

Conferința Națională a Studentului de la Psihologie: „Psihologia contemporană între paradigme și provocări”

Luni, 26 mai 2014, a debutat la Departamentul de Psihologie al Facultății de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Oradea, Conferința Națională a Studentului de la Psihologie: „Psihologia contemporană între paradigme și provocări”, manifestare care se va desfășura în perioada 26-31 mai.

Evenimentul, aflat la cea de-a doua ediție, este organizat în cadrul Săptămânii Științifice a Universității din Oradea și este coordonat de prof. univ. dr. Elena Bonchiș director al Departamentului de Psihologie din cadrul Universității din Oradea și lect. univ. dr. Daniela Roman, membru al Departamentului de Psihologie, Universitatea din Oradea.
Parteneri în organizarea manifestării științifice sunt: Asociația Studenților de la Psihologie din Oradea, Asociația Națională a Psihologilor Școlari, Colegiul Psihologilor din România - Filiala Bihor, Asociația CES, Oradea, COGNOSIS și CSEI Nr. 1, Oradea.
Lucrările conferinței au fost deschise de către doamna prof. univ. dr. Elena Bonchiș, care a adresat un bun venit participanților, subliniind importanța evenimentului. Discursul doamnei profesor s-a centrat pe tendințele actuale din domeniul psihologiei. În încheiere, le-a reamintit studenților faptul că profesia de psiholog este o profesie liberală reglementată prin lege: „Profesia nobilă, pe care ați ales-o, este astăzi reglementată prin Legea psihologului, iar în acest an sărbătorim în data de 27 mai, 10 ani de când Parlamentul României a emis Legea nr. 213 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România. Ziua de 27 mai a fost proclamată ZIUA PSIHOLOGULUI” .  Doamna lect. univ. dr. Daniela Roman, a vorbit studenților prezenți despre Provocările educației contemporane: Neajunsurile sistemului actual de învățământ : blocarea inteligenței copiilor, utilizarea greșită a funcțiilor memoriei și accesul pus pe informare și nu pe formare sunt elemente care ne îndeamnă la reflecție și la schimbare. De aceea, dezvoltarea de competențe profesionale în domeniu, pentru a putea face față cu succes provocărilor societății contemporane, este absolut necesară. În fața acestor provocări pregătirea excepțională este abia suficientă. Studentul Andrei Pușcaș, fost președinte ASPO, și-a îndemnat colegii să valorifice timpul din anii studenției consultând literatura de specialitate și participând la activitățile de dezvoltare personală.
Deschiderea oficială a fost urmată de diverse activități. În fiecare zi a saptămânii, studenții vor avea posibilitatea de a participa la workshop-uri susținute de către cadrele didactice ale Departamentului de Psihologie, de către valoroși psihologi practicieni, dar și de către studenți : Cum să te prezinți la un interviu ? (psiholog Radu Bonchiș, manager AMS); Valori morale ale tinerilor (student Patricia Nicola); Cheile succesului academic (lect. univ. dr. Daniela Roman, psiholog masterand Simina Mermeze și psiholog masterand Laura Șerfezeu); Utilizarea terapiilor prin mediere artistică în învățământul special și special integrat (prof. psihopedagog Teodora Pantazi și prof. psihopedagog Carmen Ilisie, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1, Oradea);  Stiluri parentale (lect. univ. dr. Carmen Bora); SATGIAPO - Un model de dezvoltare a inteligenței emoționale (prof. univ. dr. Elena Bonchiș, masterand Doina Andreev); Imaginea psihologului (Gulyas Adrienn, președinte ASPO);  Desenul – mijloc de evaluare și consiliere a copilului  (masterand Barna Hajnalka și masterand Balla (Szabo) Ildiko); Normalitate și stare de bine (lect. asociat dr. Mioara Salloum); SPSS (trainer Bogdan Isaac - fost președinte COGNOSIS).
De asemenea, va avea loc și o sesiune de comunicări științifice: Psihologia contemporană – între paradigme și provocări, moderată de prof. univ. dr. Elena Bonchiș și lect. univ. dr. Daniela Roman.  
Fiecare zi se va finaliza cu câte o activitate specifică: Seară de film, Seară de jocuri, Cerc de lectură ștințifică, Party în Chanson.
Întâlnirea cu specialiști de profil, participarea la activitățile din cadrul secțiunilor sau workshop-urilor, este un prilej de  asigurare a unui fructuos schimb de experiență, care să trezească studenților dorința și interesul pentru viitoare întâlniri. (D.M.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:51 Ora standard a Europei de Est