Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

27 mai - Ziua Psihologului

Psihologia, printre noi

27 mai - Ziua Psihologului

Vineri, 23 mai 2014, filiala Bihor a Colegiului Psihologilor din România s-a reunit într-o întâlnire de lucru la Universitatea din Oradea, prilej cu care a sărbătorit și „Ziua Psihologului”.

Evenimentul a fost organizat în premieră de către psihologii bihoreni, dar și de psihologii români. Ședința a fost condusă de dl psiholog principal Teodor Pugna, președintele Filialei Bihor a Colegiului Psihologilor din România, membru al Consiliului Colegiului Psihologilor din România. La întâlnire a participat ca invitat special directorul juridic al Colegiului, dl jurist Laurențiu Ștefan. Printre reprezentanții psihologiei bihorene prezenți la eveniment s-au numărat: prof. univ. dr. Elena Bonchiș - personalitate marcantă a psihologiei românești, director al Departamentului de Psihologie din cadrul Universității din Oradea, fost președinte al Filialei Bihor și membru al Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România, președinte al Comisiei de Psihologie Educațională, consiliere școlară și vocațională între anii 2005-2009 și vicepreședinte al acestei comisii între anii 2009-2013, prorector al Universității din Oradea între anii 2008-2012; conf. univ. dr. Monica Secui, coordonator al programului de studii Psihologie din cadrul Universității din Oradea, membru al Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România, Comisia de Etică și Deontologie între anii 2005-2009; dna conf. univ. dr. Camelia Maria Dindelegan, membru al Departamentului de Psihologie al Universității din Oradea și coordonator al Laboratorul de Psihologie  și Terapii Nemedicamentoase din cadrul Spitalului Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu”; dna lector univ. Angelica Hălmajan, membru al Comitetului director al Colegiului și secretar al Comisiei de Psihologia Muncii, Transporturilor și Servicilor; dl lector univ. dr. Marius Cioară,  prodecan al Facultății de Științe Socio-Umane; lect. univ. dr. Carmen Bora, psiholog specialist psihologie clinică, membru al Departamentului de Psihologie, alături de valoroși psihologi practicieni, care și-au adus și își aduc contribuția la promovarea acestei nobile profesii.
Prin acest eveniment, psihologii sărbătoresc primul act de reglementare a profesiei de psiholog în România. În 27 mai 2004, Parlamentul României emitea Legea nr. 213 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România, acest moment reprezentând actul apariției  noii profesii reglementate. Mesajul transmis de președintele Colegiul Psihologilor din România, dl prof. univ. dr. Mihai Aniței, după  zece ani de activitate, este unul plin de speranță pentru psihologii români, dar și pentru cei care apelează la serviciile oferite de aceștia: „Colegiul Psihologilor din România este astăzi un spațiu de comunicare profesională reală, unde se transmit și se dezbat idei, unde am aflat că putem să nu fim de acord unii cu alții, unde sunt promovați psihologul și psihologia, unde, la nevoie, poate fi sancționat psihologul și unde ne regăsim mereu apărătorii profesiei, dar, cel mai important, este un spațiu care generează autoreglementare profesională. După apariția Colegiului, profesia de psiholog în România este altfel, reglementată; reglementarea a dat naștere unor relații socioeconomice pe care la momentul apariției legii nu le puteam intui. Astăzi se vorbește mai mult despre formare profesională, despre supervizare, despre metode psihoterapeutice, despre teste și competențe, dar mai ales despre servicii psihologice. Cultura profesională a membrilor Colegiului a crescut, conferințele naționale și internaționale au dezvoltat o altă percepție asupra profesiei de psiholog din Uniunea Europeană și Statele Unite ale Americii. Psihologia a devenit mult mai accesibilă, mult mai prezentă în cotidian, iar mulți dintre absolvenții de liceu își doresc să urmeze astăzi această nobilă profesie. Psihologia atrage, rezolvă probleme și găsește mereu alternative la soluțiile clasice. Psihologia promovează psihologii, dar și psihologii promovează psihologia, această relație fiind una de interdependență”.
Colegiul Psihologilor din România a hotărât să sărbătorească evenimentul în data de 6 iunie 2014, începând cu ora 10.00, în Aula Magna a Universității „Titu Maiorescu” din București. Sunt invitați să participe personalități ale mediului academic, reprezentanți ai autorităților publice, personalități ale psihologiei românești și psihologi profesioniști.
Sponsor al evenimentului organizat la Universitatea din Oradea a fost Patiseria Flora, manager Ioana Tomciani.
La mulți ani tuturor psihologilor!
Lect. univ. dr. Daniela Roman,
Departamentul de Psihologie al Universității din Oradea,
membru al Comitetului Filialei Bihor a Colegiului Psihologilor din România și secretarul filialei

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:09 Ora standard a Europei de Est