Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Târgul de carte cu scop caritabil

Vineri, la Școala Gimnazială „Dacia”

Târgul de carte cu scop caritabil

Parteneri ai Asociației Pro Bambini, elevii Școlii Gimnaziale „Dacia” din Oradea au organizat vineri (23 mai 2014) un târg de carte cu scop caritabil la care s-au strâns 1.525 de lei (adică 15 milioane vechi).

La ediția din acest an s-au mobilizat 10 clase: a III-a D (prof. Viorica Murg), a II-a C (prof. Florica Hava), a III-a A (prof. Maria Cîmpian), I B (prof. Paula Vidican), a V-a E (prof. Emilia Iacob), a IV-a B (prof. Gabriela Negruț), a III-a B (prof. Felicia Cheregi), a IV-a D (prof. Maria Floruț), I C (prof. Aurora Feier) și a II-a D (Maria Costin). Ordinea enumerării claselor a fost potrivit sumelor adunate de cele 10 clase. Detaliile le-am aflat de la coordonatorul pe școală al proiectului, dna profesor Florica Hava.
„An de an, școala noastră se alătură celorlalte școli din municipiu partenere Asociației Pro Bambini în derularea unor proiecte cu scop caritabil, precum Târgul jucăriilor și Târgul cărților. La actuala ediție a târgului s-au strâns 1.525 de lei pe care îi vom preda asociației. Dincolo de scopul caritabil al manifestării și valențele sale instructiv-educative, acțiunea dezvoltă la elevi calități morale și le stimulează plăcerea pentru lectură, bucuria de a dărui, a vinde și a cumpăra cartea preferată”, ne-a spus coordonatorul pe școală al proiectului, dna prof. Florica Hava.
La târg, ca la târg, unii se dovedesc mai buni comercianți, mai săritori, mai ascultători, mai harnici și mai motivați. În ideea că exemplul lor poate fi urmat și de alții, îi vom evidenția pe cei care au ieșit în față prin dăruire, număr mai mare de cărți aduse și expuse, dar și vândute sau cumpărate. Denis Bacter și Tea Romocea (din II C) au vândut cele mai multe cărți din clasă: 7, respectiv 6; Alexandru Lezeu și Vlad Popa (III D) - 10, respectiv 18 cărți și cărțulii; grupa lui Mihai Dacin (din III A) – 7 cărți cu 123 de lei; din IV B s-a evidențiat Raul Ciaca; din IV D – Alexia Tărău; din V E – Răzvan Marin; iar din I B –Denis Gherghel. Elevii clasei I C nu au ieșit la târg, organizând propiul târg în sala lor de clasă. Într-un clasament pe clasă, la cărți vândute, primele trei locuri sunt deținute de Alyda Negruț (în frunte), Andrei Marinescu și Sorana Socaciu, iar la cărți cumpărate, recordul a fost stabilit de: Daria Orboi (în frunte), Catinca Ban, Andreea Ionescu, Ayanna Horj și Cristian Mihuța.     
„Visul meu de copil”
Marți, 27 mai, la Liceul de Arte, va avea loc finalizarea unui alt proiect: „Visul meu de copil”- un concurs de desene. Mâine va avea loc premierea, urmată de un mini spectacolul.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (72 de poze), accesați Galeria foto: Târgul de carte cu scop caritabil.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:28:38 Ora standard a Europei de Est