Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Statutul istoriei și al istoricilor în societatea contemporană

Joi, la Universitatea din Oradea, a fost lansat volumul

Statutul istoriei și al istoricilor în societatea contemporană

În organizarea Departamentului de Istorie al Universității din Oradea a fost lansat joi (22 mai 2014) volumul „Statutul istoriei și al istoricilor în societatea contemporană”.

Evenimentul, desfășurat în sala de conferințe a Senatului universitar, a reunit profesori universitari din cadrul departamentului, profesori de istorie din învățământul preuniversitar, studenți și elevi.
Volumul, care cuprinde comunicările prezentate la conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”, desfășurată în 18 și 19 octombrie 2013, la Oradea și Băile Felix, a fost prezentat din punct de vedere al structurii sale de către dl prof. univ. dr. Ion Zainea, director al Școlii doctorale. Aflăm astfel că lucrările participanților au fost grupate de către cei trei coordonatori (prof. Gabriel Moisa, Sorin Șipoș și Igor Șarov), în  șase secțiuni: Evaluări și reevaluări istoriografice, Direcții noi de cercetare, Istorie și politică, Cercetări biografice, Recitind documentele și Istoria în școală. În cadrul ultimului capitol (Istoria în școală) sunt cuprinse șapte lucrări aparținând unor profesori din Oradea și Republica Moldova: Elisaveta Roșu, Ramona Iștoc și Florin Iștoc, Alina Buzle, Elisabeta Ungur și Lucian Jora, Mariana Marcu și Ludmila Sârghi. Pentru început directorul Școlii doctorale s-a referit la cei trei coordonatori ai volumului (Gabriel Moisa, Sorin Șipoș și Igor Șarov), fiecare cu experiența și prestația individuală remarcabile. Moderator al evenimentului, dl lector univ. dr. Florin Sfrengeu, directorul Departamentului de Istorie, a invitat-o să ia cuvântul pe doamna inspector școlar Elisaveta Roșu, care s-a referit la ultimul capitol al cărții (Istoria în școală). „Lucrările încearcă să radiografieze modul în care factorul politic a influențat evoluția statutului disciplinei Istorie și a profesorului de istorie, menționându-se ingerințele acestui factor politic în ceea ce privește disciplina Istorie în școală”, a arătat doamna inspector Elisaveta Roșu. În intervenția sa, dl prorector Sorin Șipoș a vorbit despre importanța proiectului implementat de Departamentul de Istorie în parteneriat cu Inspectoratul Școlar și școli din învățământul preuniversitar, „un proiect care are menirea de a gândi o strategie în ceea ce privește apropierea elevilor de o serie de specializări care funcționează la Universitatea din Oradea, dar, în egală măsură, de a ne implica mult mai serios în ceea ce privește pregătirea studenților noștri”. Domnia sa a evidențat apoi noua direcție de cercetare, între istorie, antropologie, biologie și medicină, coordonatele pe care se înscrie statutul istoriei și al istoricilor în etapa actuală. Tot în calitate de coordonator al volumului a vorbit și dl conf. univ. dr. Gabriel Moisa, care constată că „istoria devine un domeniu foarte accesat de către oricine, și nu mă refer la profesioniști..., ci la mulți alții care în loc să discute la televizor bunăoară sau în presă despre chimie, fizică, sau matematică, preferă să aibă discursuri legate de istorie. Menirea noastră este ca periodic să facem o analiză asupra a ceea ce înseamnă istoria, istoricul și statutul său în societate”.
Premierea câștigătorilor concursului de eseuri
În partea a doua a manifestării, dl prorector Sorin Șipoș și dna inspector școlar Elisaveta Roșu au înmânat diplome câștigătorilor concursului de eseuri, intitulat „Mari personalități politice și culturale din istoria României”.
Câștigătorii sunt elevi ai Colegiului Național „Mihai Eminescu” (Pîrv Simina Andreea – premiul I; Tonceanu Cristina Andreea și Dume Daiana Alexandra – premiul II; Cioara Larisa, Cipleu Carmen și Trifa Sabina - premiul III) și ai Colegiului Național „Samuil Vulcan”, Beiuș (Buda Alexandra – mențiune).
În încheiere, directorul Departamentului de Istorie a ținut să facă cunoscute specializările facultății (Istorie și două specializări noi: Turismul cultural și Studiile americane). „Pe lângă meseria de istoric, istoriograf, specialist în diferite domenii auxiliare istoriei, sunt vreo 17 sau 18 meserii care vor apărea pe diploma voastră de absolvire”, a precizat dl lector univ. dr. Florin Sfrengeu.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Statutul istoriei și al istoricilor în societatea contemporană.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:36 Ora standard a Europei de Est