Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul intensiv Erasmus Cradle-to-Cradle in Higher Education

În perioada 5 – 16 mai, cursuri în

Programul intensiv Erasmus Cradle-to-Cradle in Higher Education

Programul intensiv Erasmus Cradle-to-Cradle in Higher Education este un program finanțat de către Comisia Europeană prin intermediul Programului de învățare pe tot parcursul vieții și a avut ca obiectiv principal abordarea unui concept nou de dezvoltare sustenabilă Cradle-to-Cradle dintr-o perspectivă multidisciplinară.

Pe de o parte conceptul Cradle-to-Cradle promovează o filozofie holistică de mediu care promovează o societate fără deseuri, pe de altă parte acest concept propune noi modele de afaceri în care sunt promovate produsele sănătoase și sigure pentru sănătatea umană. Acest concept însă face trimitere și la arhitectură și design, promovând ideea că toate clădirile ar trebui să funcționeze precum arborii - colectând energie solară, eliminând praful și dioxidul de carbon; iar orașele ar trebui să funcționeze precum pădurile.
Participanții la acest proiect provin din patru țări europene: România, Ungaria, Slovacia și Italia, reunind 29 de studenți, 7 cadre didactice din instituțiile partenere, precum și 2 experți externi din Olanda și 3 experți din România. Programul celor două săptămâni de activități 5 – 16 mai 2014 a inclus cursuri care au vizat teme precum filozofia C2C, principiile C2C (deșeu egal hrană; utilizarea energiilor regenerabile și celebrarea diversității biologice, culturale și conceptuale), tranziția la marketing-ul verde, relația dintre stategiile în afaceri și sustenabilitate corporatistă, combinate cu workshop-uri și jocuri de simulare/serioase (Simplycycle), menite să transpună studenții într-o situație reală de viață care să îi oblige să găsească soluții și să le dezvolte gândirea critică și creativă.
Contribuția experților externi a fost una valoroasă, aceștia împărtășind din experiența personală în domeniu, precum clădiri pasive -  dl Constantin Jurcă fiind reprezentantul Asociației Casa Pasivă și clădiri verzi, la Oșorhei ni s-a vorbit despre Centrul de Afaceri în domeniul energiilor regenerabile din Oșorhei.
Dl Rudi Daelmans, director de sustenabilitate la firma Desso BV, care produce mochete certificate C2C,  a prezentat un studiu de caz, mai precis drumul parcurs de firma Desso din momentul deciziei de a adopta cadrul propus de conceptul C2C ca și linie directoare în afaceri până în prezent, punând accent pe soluțiile pe care Desso le-a găsit în cadrul propriei afaceri să prevină marile provocări de mediu ale zilelor noastre (epuizarea resurselor, calitatea apei, toxicitatea materialelor, problema energetică).
Programul a inclus și diferite vizite: la sediul Parcului Natural Apuseni în Sudrigiu unde dl director Alin Moș a vorbit studenților despre biodiversitatea și diversitatea culturală pe teritoriul Parcului Natural Apuseni; vizită la Centrul de Afaceri din Oșorhei, în urma invitației lansate de managerul de proiect dl Florin Balint. Acest centru va fi inaugurat anul acesta, reprezentând și prima clădire verde din regiune. În  cadrul acestui centru vor fi promovate enegiile regenerabile, cei interesați putând găsi informații și consultanță în domeniu; altă vizită a fost la Eco Bihor SRL care găzduiește depozitul ecologic, o stație de sortare a deșeurilor reciclabile, o stație de compostare, o stație de concasare beton și un sistem de captare de biogaz . Vizita la Holcim a fost un alt moment de referință în cadrul programului intensiv, studenții având posibilitatea să îl întâlnească pe responsabilul pe probleme de mediu din cadrul fabricii de la Aleșd, pe dl Gavril Hadadea, care le-a vorbit studenților despre eforturile pe care Holcim le face pentru a proteja mediul înconjurător, ele materializându-se în investiții masive în spații verzi, tehnologii verzi și acoperișuri verzi.
Cele mai importante rezultate ale acestui program intensiv au fost crearea unor module de formare inovatoare dintr-o perspectivă multidisciplinară în domeniul C2C,  o conștientizare crescută în ceea ce privește problemele de mediu și felul în care filozofia C2C poate să ofere soluții, crearea unui consorțiu de universități care își propune să colaboreze pe mai departe, un website care să reprezinte o platformă de comunicare între membrii comunității chiar și după încheierea proiectului și nu în ultimul rând cele 7 proiecte concepute de studenți care au reprezentat și forma de evaluare finală a studenților după parcurgerea întregului program intensiv.
Anamaria Supuran & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Programul intensiv Erasmus Cradle-to-Cradle in Higher Education.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:39 Ora standard a Europei de Est