Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș a primit distincția „Școală Europeană”

Marți, la Palatul Victoria din București

Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș a primit distincția „Școală Europeană”

Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș a primit oficial distincția Școală Europeană, alături de alte 64 de școli din țară.

La evenimentul desfășurat la Palatul Victoria în data de 20 mai 2014, au participat, alături de reprezentanții școlilor premiate, elevi și profesori, inspectori generali și inspectori de proiecte, ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, Ecaterina Andronescu, președinta Comisiei de învățământ din Senat, Angel Tîlvăr, președintele Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților, Angela Filote, șefa reprezentanței Comisiei Europene în România, Mădălina Mihalache, șefa Biroului de informare al Parlamentului European în România. 
Colegiul Național „Samuil Vulcan” a fost reprezentat de domnul director, profesor Traian Stanciu, doamna consilier educativ, profesor Mihaela Ilieș și domnișoara Orsolya Egyed, elevă în clasa a XII-a. Echipa CNSV a fost însoțită la ridicarea distincției de domnul inspector școlar general, profesor Nicolae-Ioan Avram și doamna inspector școlar de specialitate pentru proiecte educaționale, profesor Elena Moțoc-Chivari.
Doamna subsecretar de stat, Liliana Preoteasa, a declarat în cadrul acestui eveniment că „Certificarea școlilor cu titlul Școală Europeană le conferă recunoaștere și prestigiu (...) în cadrul comunităților educaționale, iar eforturile pe care le fac școlile pentru menținerea titlului obținut determină un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi proiecte, ceea ce conduce în mod direct la îmbunătățirea managementului școlar și dezvoltarea unei culturi organizaționale solide”. Domnia sa a precizat că de-a lungul celor 11 ediții ale competiției „Școala Europeană” în concurs s-au înscris 1.562 de unități școlare din toate județele și doar 376 au primit certificatul Școală Europeană. Acesta rămâne valabil pentru o perioadă de trei ani, după care școala trebuie să se reînscrie în competiție dacă dorește să candideze pentru a-și reconfirma titlul obținut. Pentru reconfirmarea titlului, ca și pentru obținerea pentru prima oară a titlului, școala trebuie să dezvolte proiecte de parteneriat cu școli din Uniunea Europeană, iar managementul școlii, reflectat în documentele manageriale, trebuie să fie coerent și performant, centrat pe dezvoltarea dimensiunii europene a educației.
Colegiul Național „Samuil Vulcan” a fost implicat în perioada 2011 – 2013 în proiectul Comenius If I were you... (coordonator - profesor Mihaela-Irina Ilieș), având ca parteneri școli din Turcia, Spania, Italia și Lituania, dar și în proiectul Together (coordonator - profesor Mihai Gabor), având ca partener o școală din Ungaria. Astfel s-a reușit diseminarea valorilor și tradițiilor naționale în rândul unor state europene, dar și a celor europene în rândul comunității locale. De asemenea, în școală au fost derulate proiecte educaționale care au vizat promovarea valorilor naționale în context european, precum și cunoașterea principiilor promovate de U.E. (Cetățeanul, Drepturile noastre în UE, Toleranța, Nouă ne pasă, Să facem copiii să zâmbească, Împreună vom reuși, 9 Mai – Ziua Europei, Ziua Europeană a Limbilor Străine, Drumuri europene, Simpozionul Gustă Știința, Do you know?).
Echipa managerială a Colegiului a fructificat potențialul unor astfel de proiecte, urmărind în proiectarea documentelor școlare promovarea valorilor europene: egalitate de șanse, învățare pe tot parcursul vieții, cooperarea directă a elevilor, părinților și a profesorilor cu rețele școlare naționale și internaționale, dialogul intercultural prin activități de parteneriate europene desfășurate la nivelul instituției noastre.
Mulțumim colegilor noștri, dascălii vulcaniști, și elevilor promotori ai diversității culturale și ai schimbului liber de valori la scară locală, națională și europeană prin achiziția de informații privind culturile țărilor europene, dar și prin promovarea imaginii României peste hotare.
Profesor Mihaela-Irina Ilieș
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș a primit distincția „Școală Europeană”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:03:10 Ora standard a Europei de Est