Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diseminarea proiectului Comenius „Intercultural Competence in Business”, reuniunea din Turcia

Marți, la CT „Mihai Viteazul”

Diseminarea proiectului Comenius „Intercultural Competence in Business”, reuniunea din Turcia

Membrii echipei de proiect de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea (prof. Camelia Pop - responsabil proiect, Simona Ardelean - director adjunct, Mariana Bara și Mariana Tămaș) au diseminat (marți, 20 mai 2014) reuniunea de proiect la care au participat în perioada 5-9 mai a.c.

Mobilitatea proiectului școlar multilateral
Comenius „Intercultural Competence in Business” s-a desfășurat la școala parteneră din Turcia.
Așa după cum se obișnuiește, periodic, partenerii au reuniuni de proiect în școlile partenere, cu participarea reprezentanților din toate școlile implicate. În cazul de față, e vorba de șase școli  din: Bottrop/ Germany, Jablowo/ Poland, Oradea/ România, Bratislava/ Slovakia, Nacka/ Sweden și Istanbul/ Turkey. Prima mobilitate a proiectului s-a desfășurat în Slovacia în noiembrie 2013, unde au fost prezenți și elevii. La cea din Turcia au participat doar profesorii.
În cadrul unei prezentări în PowerPoint, au fost selectate imagini reprezentative din Istanbul, „un oraș deosebit, un oraș cât o țară, cu 16 milioane de locuitori”, vorba responsabilului de proiect, dna prof. Camelia Pop. Pentru întâlnirea din Istanbul, fiecare țară a pregătit prezentarea unui restaurant cu specificul țării respective, de la lista de meniu la toate amănuntele referitoare la mâncărurile tradiționale. Pentru degustare, echipa de proiect de la „Mihai Viteazul” a adus ceai turcesc și câteva specialități de dulciuri turcești, între care rahat turcesc, care te „taie”, atât este de dulce! „Toate preparatele lor culinare sunt foarte condimentate, nu sărate, pentru că noi ne-am mai pus sare, iar dulciurile, așa după cum ați constatat, sunt foarte dulci”, a apreciat dna prof. Simona Ardelean. Referindu-se la cultură, obiceiuri și tradiții, la civilizație, tot dna Simona Ardelean remarca „respectul deosebit al turcilor față de cultul, religia lor, față de familie și față de educație, față de drapelul național. Să știți că turcii sunt foarte mari patrioți. Ei își arborează drapelul național peste tot, fiind foarte mândri de el. Vedeți în acestă imagine, până și cel care lustruiește pantofii pe stradă și el are alături steagul turcesc”. La capitolul business, despre afacerile restaurantului prezentat, ca temă a proiectului la reuniunea din Turcia, a vorbit dna prof. Mariana Bara, formator național,
coordonator al Centrului de resurse pentru regiunea de Nord-Vest. Fără lipsă de modestie, la acest capitol, se pare că delegația noastră a avut cea mai bună și cea mai completă documentare, remarcată de toate delegații. De fapt, nu ne miră, cunoscând-o pe dna Mariana Bara cât e de meticuloasă, de exactă și pe lege în tot ceea ce face în cadrul firmelor de exercițiu.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminarea proiectului Comenius „Intercultural Competence in Business”, reuniunea din Turcia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:15 Ora standard a Europei de Est