Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Unitate și diversitate în Uniunea Europeană - Cetățenie europeană activă”, ediția a III-a

Festivitatea de premiere a câștigătorilor Concursului național

„Unitate și diversitate în Uniunea Europeană - Cetățenie europeană activă”, ediția a III-a

Într-o Europă aflată în „Anul european al cetățenilor” și în contextul unei tot mai mari deschideri spre libera circulație, este imperios necesar să ne cunoaștem drepturile și obligațiile pe care le avem ca membru UE, să cunoaștem toate aspectele legate de ideea de cetățenie activă și drepturile conferite de aceasta.

Concursul național „Unitate și diversitate în Uniunea Europeană – Cetățenie europeană activă”, ajuns anul acesta la a III-a ediție, pornește de la identificarea unei nevoi de cunoaștere completă a noțiunii de cetățenie europeană și a drepturilor conferite de aceasta și propune conștientizarea elevilor cu privire la rolul cetățeniei europene active în Uniunea Europeană și dezvoltarea atitudinilor civice în rândul copiilor și tinerilor, pentru a-i determina să devină factori activi în promovarea democrației.
Vineri, 9 mai 2014, în sala festivă a Colegiului Tehnic „Traian Vuia” din  Oradea, a avut loc premierea elevilor câștigători la cele trei secțiuni: „Þările Uniunii Europene - drepturi și obligații” (prezentări PowerPoint); „Eu, cetățeanul activ al UE” (eseuri reflexive, creații literare); „Cetățenia națională și cetățenia europeană” (postere).
236 de lucrări premiate
Concursul a întrunit un număr nesperat de mare de lucrări ale elevilor de liceu și gimnaziu din 39 de școli, din care 236 au fost premiate, fiind incluse pe CD cu ISBN.
La festivitatea de premiere au participat directorii adjuncți ai colegiului nostru, dna prof. Adriana Petrică și dl prof. Dorel Șaitoș, membri ai echipei de proiect: prof. Corina Negruțiu – coorodonator de proiect, Marcela Urs, Vlad Bîdiliță, Manuela Chișvasi, Petre Popa, Mihele Mădălin și Pop Alin, precum și o seamă de invitați din partea partenerilor, dar nu numai: dna conf. univ. dr. Cristina Matiuță – director al Departamentului de Științe Politice și Științele Comunicării, asist. univ. Alina Brihan, dna vicepreședinte Gabriela Goudenhooft de la Institutul pentru Promovarea Democrației, dna Mariana Barna - șef secție la Biblioteca Județeană „Gheorghe  Șincai” și dna lect. univ. dr. Cristina Dogot - director al Editurii Universității din Oradea.
Evenimentul a fost deschis de coordonatorul de proiect, dna prof. Corina Negruțiu, care a prezentat obiectivele și scopul concursului, școlile participante, partenerii, precum și rezultatele obținute la cele trei secțiuni. Lucrările participante la secțiunea postere au fost incluse într-o expoziție care a putut fi admirată de către toți participanții la manifestare. Invitații au ținut prelegeri despre tripla semnificație a zilei de 9 mai și despre  însemnătatea cetățeniei europene.
Peste 150 de volume, oferite premii
Câștigătorii concursului au fost premiați cu diplome și cărți oferite de Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării (90 de volume), Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” (70 de volume) și Editura Universității din Oradea (16 volume).
La festivitate au participat elevi și profesori de la 12 unități de învățământ din Oradea: Colegiul Național „Emanuil Gojdu” (elevii au fost însoțiți de dna director Liana Bako și dna prof. Anamaria Berindea), de la Școala Gimnazială „Dacia” (împreună cu prof. Monica Berce), Colegiul Economic „Partenie Cosma” (prof. Lavinia Koteles), CN „Mihai Eminescu” (prof. Alexandru Butiri, Adela Porge, Maria Dobre), Lic. Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu” (prof. Ramona Urdea), Lic. Teologic Penticostal „Betel” (prof. Gabriela Chișiu, Daniela Popovici și Mirela Bara), la CT „Constantin Brâncuși” (prof. Dorina Săcăcian, Daniela Vâlceanu - directorul colegiului și Erica Furtos), Lic. Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu” (prof. Larisa Groze), Lic.T. „Onisifor Ghibu” (prof. Nicoleta Turean, Luminița Dubău), CT „Mihai Viteazul” (prof. Ramona Maghiar), Lic.T „Aurel Lazăr” (prof. Viorel Muscaș), CT „Traian Vuia” (prof. Manuela Chișvasi, Andreea Roșu, Alin Pop, Marcela Urs, Vlad Bîdiliță și Petre Popa).
Peste 20 de școli partenere din țară și de peste hotare
Coordonatorul de proiect a ținut să nominalizeze și școlile partenere din județ și din țară, dar și de peste hotare, care nu sunt puține: Colegiul Economic „George Barițiu”, Sibiu, Liceul Tehnologic Măcin, jud. Tulcea, Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I” ,Timișoara, Colegiul Tehnic „Unirea”, Ștei, jud. Bihor, Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Sf. Gheorghe, jud. Covasna, Colegiul Tehnic „Henri Coandă”, Tulcea, Colegiul Tehnic „Panait Istrati”, Brăila,  Liceul Pedagogic „D.P.Perpessicius”, Brăila, Liceul Tehnologic Construcții de Mașini  „UNIO”, Satu Mare, Școala Gimnazială Cătina, jud. Cluj, Liceul Tehnologic „Grigore Moisil”, Brăila, Școala Gimnazială Drăgănești de Vede, jud.Teleorman, Colegiul Tehnic Energetic, Constanța, Colegiul Național „Vasile Lucaciu” Baia Mare, jud. Maramureș, Grup Școlar de Turism, Arieșeni, jud. Alba, Colegiul Tehnic Reșița, jud. Caraș Severin, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Vulcan, jud. Hunedoara, Liceul Teoretic „Ana Ipătescu”, Gherla, județul Cluj, Școala Gimnazială Nr. 1, Fântânele, județul Galați, Școala Gimnazială „Elena Negri”, com. Costache Negri, județul  Galați, Colegiul Tehnic de Poștă și Telecomunicații „Gheorghe Airinei”, București, Gebze Anatolian Teacher Training Secondary School, Kocaeli,Turcia, Școala: IES La Granja School, Jerez De La Frontera Cadiz, Spain și Rudjer Boskovic Scola Belgrad, Serbia.
Festivitatea s-a încheiat cu un moment dulce, participanții fiind invitați să se îndulcească cu câte o felie din tortul „european”, pregătit special, purtând însemnele Uniunii Europene. (C.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„Unitate și diversitate în Uniunea Europeană - Cetățenie europeană activă”, ediția a III-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:55:42 Ora standard a Europei de Est