Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul Internațional „Flori de mai”, ediția a VII-a

Joi, la „Arcadia”

Festivalul Internațional „Flori de mai”, ediția a VII-a

Joi, 15 mai 2014, Teatrul „Regina Maria”, sala „Arcadia”, a găzduit cea de-a VII-a ediție a Festivalului Internațional „Flori de mai”, organizat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea, sub coordonarea directorilor, prof. dr Angela Marușca și directorul adjunct, prof. Adriana Ficuț.

Evenimentul nu ar fi putut să se desfășoare fără suportul și încrederea partenerilor și colaboratorilor: ISJ Bihor, Asociația Națională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont”, Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu, Universitatea din Oradea, Teatrul „Regina Maria”, sala „Arcadia”,  Grupul de firme „Trei G” Oradea,  S. C.  Farmzoovet SRL, Thomas Baloane, precum și persoane fizice inimoase și cadre didactice devotate școlii. Nu în ultimul rând aducem mulțumiri doamnelor Chendea Cătălina din cadrul Ministerului Educației Naționale și dnei inspector școlar de specialitate, prof. psiholog Alina Vese din cadrul ISJ Bihor.
Pornind de la frumoasele cuvintele ale lui Confucius, că „fiecare lucru are frumusețea lui, dar nu oricine o vede”, iată că am ajuns încă o dată să putem descoperi frumusețea vieții în frumoasele „flori de mai” ale festivalului nostru care au evoluat pe scenă în cele patru secțiuni: teatru, muzică-dans, expoziție și DVD, prezentate atât de frumos de către colega noastră prof. Carina Florin, împreună cu un claun și cu Tomiță.
În concurs s-au înscris un număr de 34 de formații artistice coordonate de 110 cadre didactice din 23 de instituții din țară și străinătate, iar la secțiunea expoziție, au fost expuse lucrări ale copiilor cu C.E.S., coordonate de 241 de cadre didactice din 41 de unități școlare din țară și străinătate.
Un juriu format din reprezentanți ai unor instituții culturale de prestigiu din județ, parteneri ai evenimentului, au desemnat câștigătorii care pe lângă diplome au primit și dulciuri.
Prin desfășurarea acestui festival, dorim să menținem o bună relație de colaborare cu familiile elevilor și reprezentanții autorităților locale, să creștem stima de sine a copiilor, încrederea în forțele proprii, să socializeze cu copii din școli partenere și de ce nu, să îmbine utilul cu plăcutul descoperind tradiții și obiceiuri noi.
În finalul festivalului, spectacolul a continuat cu invitații speciali: Raul Frățilă și Fanea Beatrice – cu dans de societate, Alisa Ienei – cu muzică pop,  Cornel Borza – cu muzică populară și  colegii noștri din grupul vocal bărbătesc de la C.S.E.I. „Orizont”.
Mulțumim celor 293 de cadre didactice din învățământul special bihorean și din țară (10 județe), voluntarilor turci Dedeoglu Tolga și Adem Agirbas, precum și partenerilor din proiectele Comenius derulate de școala noastră, care prin participarea lor au contribuit la reușita acestui festival.
Prof. Ungur Maria
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul Internațional „Flori de mai”, ediția a VII-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:26 Ora standard a Europei de Est