Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul Interjudețean „Special Kids”

Joi, pe scena Palatului orădean

Festivalul Interjudețean „Special Kids”

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a ales ziua de joi, 10 aprilie 2014, pentru organizarea de activități cultural-artistice în cadrul Săptămânii „Să știi mai multe, să fii mai bun”.

În acest context, scena Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea a găzduit Festivalul Interjudețean „Special Kids”, ajuns la a VII-a ediție, „o tradiție care îi face pe ACEȘTI COPII SPECIALI membri cu drepturi depline ai UNIVERSULUI COPILĂRIEI.”
În urma concursului de proiecte educaționale propus de MEN, festivalul-concurs a fost introdus în CAERI 2014 (Calendarul Activităților Educative Regionale și Interjudețene 2014) la poziția 249.
„Special Kids” nu înseamnă elevi cu nevoi speciale. Nevoia copiilor de a se bucura de rezultatele muncii lor din domeniul artistic și capacitatea de a demonstra publicului prezent abilitățile lor de a se exprima prin muzică, dans, dramă, joc și arte vizuale îi face cu adevărat speciali și îi aduce pe acești copii pe poziții de egalitate cu toți ceilalți.
Festivalul se adresează copiilor și tinerilor din învățământul special și special integrat, astfel că la nivelul fiecăreia dintre cele trei secțiuni de concurs s-a alocat spațiu pentru ambele categorii. Secțiunile festivalului au fost: Secțiunea 1 - Muzică, dans, dramă și joc – scenă (pentru înv. special și înv. special integrat); Secțiunea 2: Muzică, dans, dramă și joc – DVD (înv. special și înv. special integrat); Secțiunea 3: Artă și meșteșuguri – expoziție (înv. special și înv. special integrat)
Elevi din 43 de instituții școlare din Bihor (C.S.E.I. Nr.1 Oradea, C.S.E.I. Nr.1 Tileagd, C.S.E.I. Cristal Oradea, C.S.E.I. Orizont, liceele tehnologice „George Barițiu” și „Ioan Bococi”, Lic. T. German „Friedrich Schiller”, Lic. T. „Arany Janos” Salonta Șc. Gimn. „Ioan Slavici” Oradea, Șc. Gimn.. „Puiu Sever” Ineu, Șc. Gimn. Nr.1 Diosig, Șc. Gimn. Nr.1 Oșorhei, Șc. Gimn. „Benedek Elek” Diosig, CN „Mihai Eminescu” Oradea, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Palatul Copiilor și Elevilor Oradea), Cluj (C.S.E.I Nr. 1 Cluj, Șc. Gimnazială Specială C.R.D.E.I.I. Cluj-Napoca, Lic. Tehnologic Special SAMUS, Cluj-Napoca, Școala Specială Gimnazială Dej), Bistrița-Năsăud (C.S.E.I. Nr.1 Bistrița), Sălaj (C.S.E.I. Șimleu, C.S.E.I. Șimleu Silvaniei, structura Speranța Zalău, Lic. Tehnologic „O. Goga” Jibou Sălaj, Șc. Gimnazială Nr.1 Agrij, Lic. cu Program Sportiv „Avram Iancu” Zalău,) Arad (C.S.E.I. Arad), Caraș Severin (C.S.E.I. Aurora Reșița), Mehedinți (C.S.E.I. „Constantin Pufan” Turnu Severin), Gorj (Șc. Gimnazială „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu) și București (Șc. Gimnazială Specială Nr. 3 București, Studio KIDS București), dar și Centro Angel de la Guarda Spania; Agrupamento de Escolas de Sines/Escola Basica no.2 de Sines, Portugalia; Kindergarten PINOKIO – Ruse, Bulgaria și Association „Un Reve De Sports Et De Loisirs Pour Enfants Avec Autisme” Marseille, Franța ne-au încântat cu spectacolul și lucrările lor, pe scena festivalului urcând peste 130 de copii și tineri, cu și fără dizabilități, fără a-i număra pe cei care au trimis lucrări și DVD-uri.
Invitații speciali ai evenimentului au fost: elevii și profesorii de la CSEI Șimleul Silvaniei, care s-au clasat pe locul II la secțiunea unde au concurat, tinerii de la Asociația Down Oradea, România și Corul „Diacon Nicolae Firu” de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, nelipsiți de pe scena festivalului în ultimii ani și talentații soliști vocali: Miruna Gavriș,  Roberta Cseh și Alexandru Carțiș, care împreună cu Iulia Ilisie, au fost de altfel și amfitrionii evenimentului, realizând o prezentare de excepție.
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea ține să mulțumească cu acest prilej pentru sprijinul  acordat partenerilor săi: Inspectoratul Școlar Județean Bihor; Palatul Copiilor și Elevilor Oradea; Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane  - Departamentul  de Științe ale Educației și Departamentul de Psihologie, Asociației CES – Colaborăm Educăm Sprijinim, Lic. Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, CT „Constantin Brâncuși” Oradea, Asociația Down Oradea; Dyslexia Association Bulgaria, precum și sponsorilor evenimentului: Editura Treira, Patiseria Elidor, Florăria Florius Oradea, Cabinet de insolvență Popa&Rus, SC Ipte.Ro.SRL și SC Dumexim SRL, cu sprijinul cărora toți copiii, care au urcat pe scenă, au primit o mică surpriză dulce.
Festivalul concurs s-a bucurat de prezența și experiența unui juriu, pentru fiecare secțiune, format din profesioniști: prof. Alina Vese, inspector școlar de specialitate al ISJ Bihor,  lector. univ. dr. Karla Peter de la Universitatea din Oradea; directori, directori adjuncți și consilieri educativi ai instituțiilor de învățământ special din județul Bihor: prof. Silvia Ficuț, Adriana Ficuț, Mihaela Șumălan, Marcela Todică, Rodica Lezeu, Valeria Colesnicov; profesori de la Palatul Copiilor și Elevilor: director Peter Dan Nicolae, Carmen Filip, Ana Maria Gal; cadre didactice din învățământul preuniversitar: Anne Mari Sălăgean, Ramona Urdea, Nicolae Duluș-Gaboraș; experul în artă: Dietmar Mauermann din Germania, dar și eleva Bianca Venter, studenta Orsolya Vass și masteranda Maria Geanina Gorcea.
Munca juraților s-a materializat în premiile copiilor. Organizatorii țin să precizeze că de fapt „toți participanții sunt câștigătorii noștri speciali”.
Acest eveniment nu ar fi fost posibil fără travaliul și dăruirea echipei Special Kid 2014: prof.  Doina Gyori, Ramona Kiss, Rodica Haș, Lavinia Gorgan, Daniela Calamar, Camelia Poszet, Florin Torjoc, Paula Bodea, Adriana Popa, Nicoleta Mladin, Anca Tirla, Cosmin Borma, Adrian Omuț, Anca Duluș-Gaboraș, Anda Net, Florica Dărăban  de la CSEI Nr. 1 Oradea; prof. Viorica Dobran de la Asociația CES; lector univ. dr. Daniela Roman și lector univ. dr. Julien Kiss de la Universitatea din Oradea, echipă coordonată de dna director Lucia Popa și dna director adjunct Carmen Ilisie.
Prof. Teodora Pantazi,
coordonator de proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul Interjudețean „Special Kids”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:31 Ora standard a Europei de Est