Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

230 de ani de învățământ românesc greco-catolic în Oradea

Ziua Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu” din Oradea

230 de ani de învățământ românesc greco-catolic în Oradea

În sala mare a Primăriei Municipiului Oradea s-a desfășurat aniversarea a 230 de ani de la înființarea primei școli românești în Oradea, azi Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”.

Evenimentul a avut loc joi, 8 mai 2014 și s-a bucurat de prezența episcopilor greco-catolici aflați la Oradea pentru întrunirea Sinodului Bisericii Române Unite cu Roma Greco-Catolică: PS Alexandru Mesian, episcop eparhial de Lugoj, PS Florentin Crihălmeanu, episcop eparhial de Cluj - Gherla, PS Vasile Bizău, episcop eparhial de Maramureș, PS Mihai Frățilă, episcop auxiliar al Arhieparhiei de Alba-Iulia și Făgăraș, cu sediul la București, PS Claudiu Pop, episcopul Curiei Arhiepiscopale Majore de la Blaj și PS Virgil Bercea, episcop eparhial de Oradea.
Prefectul județului Bihor, Claudiu Pop și-a exprimat aprecierea și mulțumirea față de Biserica Greco-Catolică, pentru care învățământul reprezintă una din prioritățile sale.
Prorectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. Sorin Șipoș a trecut în evidență momentele cele mai importante din istoria primei școli pentru români din Oradea, cea la care – pe atunci – se pregăteau cei care urmau a fi dascăli în școlile din Bihor și nu numai.
„230 de ani înseamnă istorie și înseamnă tradiție pentru învățământul orădean, pentru învățământul pedagogic. În 1784-1785 începe funcționarea sistematică recunoscută de guvern a Școlii Normale Române Greco-Catolice Unite de învățători. Tradiția înseamnă o sumă de valori, o experiență comunitară, în mijlocul căreia ne naștem și de la care plecăm, chiar atunci când inovăm. Putem lega tradiția de educație, de credință, de cultură și tehnică, de toate domeniile vieții, de noi inșine, care, astfel, trebuie să devenim responsabili pentru valorile pe care le creăm și le transmitem celor care ne vor urma”, spunea inspectorul școlar general al ISJ Bihor, prof. Daniel Negrean, care a acordat o diplomă aniversară Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, în semn de apreciere pentru contribuția ce a avut-o și continuă să o aibă la creșterea prestigiului învățământului orădean.
Pe lângă oficialitățile locale și județene au mai participat reprezentanți ai diferitelor inspectorate din județul Bihor, directori de școli orădene, preoți și profesori împreună cu un grup de elevi de la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”.
PS Virgil Bercea a mulțumit la final actualului director al școlii, prof. Andrei Aurelian Cristea, tuturor oficialităților, inspectorilor, profesorilor și elevilor prezenți la acest eveniment.
Pr. Anton Cioba
Foto: Ramona Băluțescu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:07 Ora standard a Europei de Est