Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Comenius pentru „Cultură și mediu”

Diseminare proiect

Comenius pentru „Cultură și mediu”

„Oamenii trebuie inițiați pe cât este posibil să nu devină înțelepți din cărți, ci din studierea cerului și a pământului, a naturii. Ei trebuie să cunoască și să examineze lucrurile prin ei înșiși, iar nu numai prin observații și mărturii străine”. John Amos Comenius

În perioada 5-9 mai 2014, delegația Școlii Gimnaziale „Georgiu Popa”, Cîmpani, formată din prof. Denisa Lucuța și elevii Sergiu Micle, Vlad Monenciu și Denisa Tuduc (clasa a VII-a) a participat la cea de-a treia reuniune și totodată ultima din primul an de proiect multilateral de parteneriat școlar Comenius „Cultura și mediul” în localitatea Wangerland, districtul rural Friesland, landul Saxonia Inferioară, Germania.
Cele șapte școli partenere, Școala Gimnazială „Georgiu Popa”, Cîmpani - România, Guzelkiyi Ortaokulu - Turcia, Oberschule Hohenkirchen - Germania, Līgatnes Novada Vidusskola - Letonia, Instituto de Eduación Secundaria Heliche - Spania, Collège le Grand Champ - Franța și 5th Gymnasium of Larisa – Grecia, s-au reunit la școala germană în cadrul unor acțiuni școlare și extrașcolare din proiectul care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Sectorial Comenius al Programului „Învățare pe Tot Parcursul Vieții”.
Agenda proiectului a cuprins un concurs de creații literare, muzicale și pictură pe tema mediului și a culturii, expoziția de materiale produse de-a lungul primului an de proiect și prezentarea sistemului educațional german.
Cei trei copii români implicați în mobilitatea din Germania au fost integrați în această perioadă în familii germane care i-au tratat cu afecțiune, grijă și atenție.
Trei zile au fost dedicate descoperirii orașelor: Jever, popular în întreaga lume pentru brandul de bere premium Jever Pilsener, cu fabrica de bere Jever Brauerei muzeu și cea modernă,  Bremen, orașul unde se fabrică berea Beck’s, cu primăria fastuoasă în stilul Renașterii de pe Weser și venerabila statuie a lui Roland (patrimoniu mondial UNESCO) din istorica piață Marktplatz  și Insulei Baltrum cu plajă la Marea Nordului. O experiență unică au trăit participanții care au străbătut Marea Wadden (patrimoniu UNESCO) cu piciorul ca să ajungă pe Insula Baltrum pentru ca la întoarcere să călătorească cu feribotul.
Masa rotundă care a avut loc în ultima zi a concluzionat că țelurile proiectului au fost realizate având un impact major asupra participanților și familiilor care au găzduit elevi. De asemenea, această experiență extraordinară a schimbat credința atât de răspândită că germanii sunt „reci” în legendă.
Următoarea mobilitate va avea loc în Letonia, perioada 22 - 26 septembrie.
Prof. Denisa Lucuța
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Comenius pentru „Cultură și mediu”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:03:06 Ora standard a Europei de Est