Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Învățământul românesc în context european”

Fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu despre

„Învățământul românesc în context european”

Ieri (marți,13 mai 2014), dna prof. univ. dr. Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educației, a fost primită cu multă căldură și cu trandafiri roșii (apolitici, oferiți de dl președinte) în Aula Magna a Universității din Oradea, unde urma să susțină conferința „Învățământul românesc în context european”.

Nu a mai susținut-o, dar a lăsat-o... moștenire. A vorbit liber despre mersul lucrurilor în învățământul superior, dar nu numai. Referindu-se la învățământul superior orădean, a evocat momente din perioada când Universitatea din Oradea a fost ctitorită și a cunoscut o dezvoltare fără precedent în „mandatul” regretatului rector Teodor Maghiar, apoi ne-a supus atenției modele străine, dând exemplul unui profesor (de la Harvard) care a înființat o platformă online de cursuri universitare. Normal, cursurile sunt gratuite, dar evaluarea se plătește. Exemplul distinsului profesor a fost apoi preluat în serie și de alte universități, care în timp s-au constituit în asociații.
Dna ministru a lansat provocarea pentru o platformă de video cursuri
Prin urmare, fostul ministru al Educației, Cercetării și Inovării a lansat universitarilor orădeni provocarea pentru o platformă de video cusuri. „Este vorba despre cursuri (universitare – n.n.) online care se oferă celor tineri, de orice fel de naționalitate, din orice colț al lumii, prin intermediul platformei. Noi la Universitatea Politehnică din București avem studenți care accesează asemenea cursuri. Deocamdată sunt câteva întrebări care se ridică asupra acestor cursuri, în sensul că cursul este gratuit, dar nu este gratuită evaluarea, pentru că majoritatea cursurilor au și etape de evaluare... Evaluarea nu mai este gratuită. Se dă o certificare pe cursul pe care studentul l-a parcurs. Dar nu știm încă și nu există o soluție unanim acceptată asupra modului în care certificarea fiecărui curs ne duce la obținerea unei diplome... Nu cred că o să treacă foarte mult timp până când se vor găsi soluții la aceste probleme.
Pe o statistică pe care o găsiți relativ ușor o să constatăm un lucru care este îngrijorător de data aceasta chiar foarte îngrijorător pentru noi în România, că asemenea universități care sunt asociate în platformele acestea unde se prezintă cursurile online nu prea există în zona centrală și est europeană. Ca urmare, cred că unul dintre obiectivele majore care ar trebui să stea în fața noastră în următoarea perioadă de timp ar fi să încercăm, tot așa, prin asociere, fie la început între noi universitățile românești, pe domenii științifice și după aceea să încercăm să generăm noi oferta de a ne asocia unora din aceste platforme mari. Să încercăm să trecem un asemenea demers, un asemenea obiectiv. Poate că pare științifico fantastic ceea ce vă spun, dar vă rog să mă credeți că este o realitate pe care dacă nu o luăm în considerare, și deja cred că trebuia să facem acest lucru, o să ne coste. Pentru că studenții vor fi din ce în ce mai atrași să aibă la orice oră din zi și din noapte cursul și acces la cursul pe care îl putem pune pe platformă... Dacă vreți, vă lansez provocarea să acceptați invitația noastră de a începe să realizăm o astfel de platformă”, a spus dna prof. Ecaterina Andronescu.
Performanța unei universități depinde... de performanța învățământului preuniversitar
 „Alunecând” apoi discuția în și pe terenul învățământului preuniversitar, domnia sa a trecut la scrierea de proiecte, fiind convinsă de faptul că „performanța unei universități depinde într-o măsură extrem de importantă de performanța învățământului preuniversitar.
Dacă vorbim despre învățământul preuniversitar, eu cred că aceasta este cea mai potrivită caracterizare a școlii noastre preuniversitare și anume polarizarea. În sistemul de învățământ avem școli excepționale, bune și foarte bune și în extrema cealaltă, școli slabe și foarte slabe...
Conștienți de această situație, noi am scris un proiect, pe care l-am și câștigat, și în care încercăm să realizăm un pionierat, o platformă de video cursuri pentru programa de bacalaureat pe trei discipline de interes pentru Politehnică: matematică, fizică și chimie. Cu ele vom începe, și sigur nu ne vom opri aici, vom încerca să continuăm și cu celelalte discipline”, a adăugat doamna prof. Andronescu.
În continuare, distinsul oaspete al universitarilor orădeni a punctat și alte probleme: faptul că  multe univesități se luptă cu câștigarea de resurse (financiare și umane); și de aici, „deschiderea apetitului spre fondurile europene trebuie să rămână un obiectiv major”.
Microfonul a navetat apoi prin sală, de la cadre didactice universitare, la studenți și cadre didactice din învățământul preuniversitar, care au ridicat la fileu probleme punctuale, concrete, legate de resursele financiare, Legea „Funeriu”, imaginea României în lume și perspectiva pe care o pot avea absolvenții care rămân în țară, fără a lua drumul pribegiei...
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Învățământul românesc în context european”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:15 Ora standard a Europei de Est