Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătoare de „9 MAI – ZIUA EUROPEI” la L.T.B. „Emanuel”

Ediția a VI-a a concursului pe echipe (clase)

Sărbătoare de „9 MAI – ZIUA EUROPEI” la L.T.B. „Emanuel”

Continuând tradiția începută în urmă cu șase ani, catedra de istorie-geografie a organizat și de această dată un concurs pe echipe dedicat Zilei Europei.

Activitatea a  fost moderată de către prof. Ramona Iștoc, inițiator al proiectului. La concursul pe echipe, pentru clasele de gimnaziu, intitulat „9 Mai - Ziua Europei”, au participat 9 echipaje, reprezentând tot atâtea țări ale Uniunii Europene.
Juriul, prezidat de dl prof. Curta Iosif, director al liceului, a mai fost alcătuit din următorii profesori: Vede Tabita, Popa Dorina, Moțiu Rodica, Boldiș Marinela, Fiter Ciprian și Blaga Diana.
Dna prof. Popa Dorina, ca membru al juriului, a apreciat astfel activitatea: „Ziua Europei pune mai mult în lumină frumusețea fiecărei țări, unicitatea ei, bogățiile ei – ca într-un tablou în care fiecare pată de culoare, armonizându-se, încântă și mai mult privirea. O astfel de încântare au oferit și elevii Liceului Teologic Baptist „Emanuel”, alegând câte o țară europeană pe care să și-o aproprie, dezvăluind câte un colțișor din specificul acesteia. Fiecare a ales să prezinte câte un crâmpei din istoria, geografia, arta, obiceiurile și bucătăria unei țări, așa încât asistența a avut parte de o frumoasă călătorie imaginară prin Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Belgia, Spania, Grecia și Croația. Țări frumoase, binecuvântate de Dumnezeu cu atât de multe daruri, încât merită să ne unim glasurile și să-I mulțumim Celui care a pus atâta frumusețe și vrednicie în fiecare țară, Celui care a înscris în adâncul ființelor noastre prețuirea unității în diversitate!”
Concursul s-a încheiat cu anunțarea punctajului obținut de către fiecare echipă și a premiilor aferente rezultatelor finale.
Premiul I  și premiu special pentru „Cel mai reușit moment artistic”– echipa formată din: Sârb Iulia, Pop Sorana, Curta Alexia, Popa Josiane, Trifan Octavian, Tășădan Filip, Ungur Raul, Burcă Paul, din a VI-a A, reprezentând Franța.
Premiul II și premiu special pentru „Cea mai bună exprimare în lb. străină” – Alex Balazsahazi, Marcus Ardelean, Dorog Daria, Ungur Alexandra, Matei Cezar, Chereji Remus, Lacatoș Norbert, Petrușan Darius, din a VII-a A - Germania.
Premiul III și premiu special pentru „Cea mai bună mâncare și estetica standului”: Ciani Larisa, Someșan Abigail, Rus Patricia, Burz Giulia, Teușdea Antonia, Onița Teodora, Marc Bianca, Marc Denisa, Zerghe Estera, din a VII-a B - Italia.
Prima mențiune: Hoșman Patricia, Hrițcu Andreea, Avram Rebeca, Cuc Patricia, Morar  Antoniu, Maier Cristian, din a VIII-a A - Croația.
A doua mențiune  și premiu special pentru „Cele mai reușite produse culinare”: Sorițău Elisei, Balogh Luca, Pop Robert, Horga Emilia, Madar Daniel, Purece Șerban, Szabo Amanda, din a VII-a B - Spania.
A treia mențiune și premiu special pentru „Standul cel mai creativ”: Csete Cristian, Ionaș Alexandru, George Silaghi, Pop Paula, Trubacs Daniel, Paraschivoiu Alexandru, Pop David, Penyacsek Filip, Dume David, Pele Raul, din a VI-a B – Marea Britanie.
Premii speciale:
*pentru „Cele mai spectaculoase machete” - echipa clasei a VII-a A, reprezentând Grecia, formată din: Șandor Doroteea, Carțiș Beatrice, Frînc Bianca, Bărar Carina, Demeter Daniel;
*pentru „Produse culinare autentice” - echipa clasei a V-a A, reprezentând Belgia, formată din: Ban Thomas, Matei Sever, Negruț Daria, Popa Madeleine, Haivas Adrian, Cadar Andrei;
*pentru „Prezentarea standului” - echipa clasei a V-a B, reprezentând Olanda, formată din: Ruge Aida, Sime Patricia, Voinkov Yana, Maxim Naomi, Jurcuțiu Gabriela, Șipa Magdiel, Pușcaș Mădălin, Ibănescu Daniel.
Reporteri: prof. Ramona Iștoc, Popa Dorina & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (70 de poze), accesați Galeria foto: Sărbătoare de „9 MAI – ZIUA EUROPEI”  la  L.T.B. „Emanuel”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:25 Ora standard a Europei de Est