Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități SNAC la Lic. Tehnologic „Ioan Bococi” – „Să știi mai multe, să fii mai bun”

În parteneriat cu CN „Iosif Vulcan”

Activități SNAC la Lic. Tehnologic „Ioan Bococi” – „Să știi mai multe, să fii mai bun”

În cadrul activităților extracurriculare din săptămâna „Școala altfel” și la Liceul Tehnologic „Ioan Bococi” Oradea s-au derulat diverse activități extracurriculare: excursii, vizite, drumeții, activități artistice, ateliere de lucru etc.

Printre acestea s-au derulat și activitățile SNAC, coordonate de doamna director adjunct Șumălan Mihaela, responsabilul SNAC pe școală, în colaborare cu elevii voluntari de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, coordonați de doamna prof. Krenek Claudia.
Marți, 8 aprilie 2014, am participat cu un grup de elevi de la învățământul special, care sunt beneficiarii programului SNAC, la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, la activitățile comune organizate de clasa a VII-a A, diriginte, doamna prof. Krenek Claudia și a VIII-a B, diriginte, doamna prof. Ile Angela.
Pentru început, elevii au încondeiat ouă roșii pentru Sfintele Sărbători de Paști și au realizat din materiale reciclabile obiecte tradiționale care urmează să fie vândute în cadrul unei expoziții cu vânzare  la Era Shopping Oradea.
„Să ne hrănim sănătos”
 A doua activitate a constat în realizarea diferitelor preparate culinare sub sloganul „Să ne hrănim sănătos” din produse vegetale aduse de către elevi.
Tot în cadrul SNAC, grupul artistic al școlii, „Lioara”, a participat joi, 10 aprilie, la Festivalul Interjudețean „Special Kids”, ediția a VII-a, organizat de CSEI Nr. 1 Oradea; la secțiunea „Muzică, dans, dramă și joc”, membrii grupului, coordonați de prof. Șumălan Mihaela, Varga Ileana, Movilă Cornelia și Bărcăuan Cristina, au obținut premiul al II-lea. La secțiunea „Artă și meșteșuguri - expoziție”, elevii liceului nostru, membri ai Cercului de pictură „Lumină și culoare”, au obținut premiul I, ei fiind coordonați de prof. Varga Ileana, Șumălan Mihaela, Bronț Viorica și Movilă Cornelia. La secțiunea „Dans modern”, grupul de dans modern, instruit de dna prof. Raica Anca, a obținut mențiune I.
Mai dorim să precizăm faptul că la toate activitățile amintite a participat și partenerul nostru în cadrul Proiectului Internațional „SES România”, domnul Karl-Heinz Schneider din Germania, care, timp de trei săptămâni, a fost oaspetele nostru, fiind foarte încântat de cele văzute.
Prof. Mihaela Șumălan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități SNAC la Lic. Tehnologic „Ioan Bococi” – „Să știi mai multe, să fii mai bun”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:17:36 Ora standard a Europei de Est