Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Stagiul de formare continuă Comenius, un imbold pentru noi perspective didactice

Diseminare proiect la Universitatea din Oradea

Stagiul de formare continuă Comenius, un imbold pentru noi perspective didactice

În perioada 7-18 aprilie 2014, am beneficiat de o mobilitate individuală de formare continuă pentru profesorii de limba franceză finanțată din fondurile Programului Sectorial Comenius.

Prezența la acest curs de formare pedagogică a fost posibilă cu sprijinul financiar furnizat de Comisia Europeană în cadrul Programului de Învățare pe Tot Parcursul Vieții (LLP), prin intermediul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesional (ANPCDEFP).
Cursul s-a desfășurat în Franța, Vichy, la CAVILAM - Alliance française, (Centre d’Approches Vivantes des Langues et des Médias), cel mai important reper pentru profesorii de limba franceză, o instituție de învățământ superior privat, creată în 1964 în colaborare cu Universitatea din Clermont-Ferrand. Cursul „Actualizarea cunoștințelor de cultură și civilizație franceză a fost o adevărată șansă de a descoperi actualitatea culturală, socială și  politică a Franței.
La curs am participat 18 profesori din 8 țări (Germania, Spania, Italia, Polonia, Rusia, Finlanda, Suedia și România), dornici să ne dezvoltăm competențele prin noi metode de lucru la clasă în această nouă dimensiune comunicativă. Acest stagiu a fost o provocare și o reușită deoarece ne-am îmbogățit considerabil cunoștințele lingvistice și culturale, dar am reflectat și asupra metodelor active, moderne, participative de integrare a acestor descoperiri culturale în cadrul orelor de limba franceză. Totul a fost un schimb de idei și de bune practici europene, fiecare am făcut recurs la propria experiență profesională pentru a ne îmbogăți reciproc viziunea despre procesul educativ european.
Tematica și modul de organizare a stagiului au corespuns nevoilor mele de formare deoarece am acoperit aspecte variate ale contemporaneității aplicate la clasa de elevi. Cursul a cuprins 22 de module și un număr de 62 de ore de formare. Câteva din titlurile modulelor (Franța ultimelor 12 luni, priviri încrucișate, Fluxurile migratoare din Franța, TOM și DOM (DROM), Mutațiile societății franceze, Simbolurile Republicii, Instituțiile franceze, Actualitatea politică, Alegerile municipale, Obiectele care definesc Franța, Turul gastronomic al Franței, Noile expoziții și muzee, Presa franceză, Tinerii francezi, interese și provocări, Școala și noul ritm școlar, Munca în Franța, Viața asociativă franceză, Utilizarea cântecului la orele de limba franceză).
Aceste module au fost însoțite de ateliere tematice, unde am lucrat în echipe și am adaptat conținuturile pentru a fi utilizate în clasă. Documentele autentice și fișele pedagogice au fost discutate și puse în valoare de experiența  profesională pe care am împărtășit-o. În cadrul cursurilor era o atmosferă serioasă, dar cooperantă și prietenoasă.
Prin prezentările editoriale ne-am pus la curent cu ultimele apariții ale editurilor Hachette, Clé International, PUG. Excursiile organizate de Serviciul Cultural al instituției ne-au oferit informații prețioase în legătură cu regiunea Auvergne și principalele sale obiective turistice: Castelul Murol, satul Saint-Nectaire, orașul Moulins, cu Centrul Național al Costumelor de Scenă, Catedrala și tripticul Maitre de Moulins. Am putut vizita orașe apropiate ca Lyon și Clermont-Ferrand. Activitățile relaxante (degustarea de produse tradiționale, seri dansante, cinema sau teatru) au fost un bun prilej de a ne cunoaște mai bine și a ne împărtăși specificul cultural.
CAVILAM - Alliance française este o instituție prestigioasă, un adevărat centru de formare și îndrumare lingvistică și didactică pentru profesorii de limba franceză din lumea întreagă. Această experiență este dovada unei bune cooperări europene, un mod de a ne găsi valorile comune pentru a ne depăși limitele lingvistice și culturale. Mi-am dat seama că modul învechit și închistat în care ne situam în procesul educativ este cauzat de clișee și blocaje culturale. Trebuie să-l acceptăm pe Celălalt, să-l înțelegem pentru a evolua cu adevărat. Doar prin intermediul stagiului am putut descoperi care sunt adevăratele motoare europene: cooperarea, formarea continuă pentru rezultate mai bune calitativ, beneficiul interculturalității, importanța limbilor străine pentru a dialoga, toleranța, non-discriminarea, egalitatea șanselor și de sexe.
Prin aceste stagii de formare continuă, Proiectul Comenius ne-a ajutat să avem o imagine de ansamblu și să ne dorim să fim  inventivi în procesul educativ. Tema stagiului a fost o „plonjare” în actualitatea franceză pentru a înțelege modul actual de viață, filosofia, oportunitățile, dar și temerile societății franceze, totul în perspectiva utilizării și adaptării la particularitățile elevilor noștri. Formatorii ne-au antrenat în adevărate descoperiri ale dialogului didactic, observând care sunt așteptările și modul de motivare a elevilor. Subiectele aplicate, seminariile, atelierele de lucru, activitățile ludice, jocurile de rol, utilizarea tehnologiei informatice și comunicative (TIC), au fost modalități de lucru propuse de formatori. Subiectele cursurilor au fost abordate din dubla perspectivă, pentru o mai bună înțelegere a realităților franceze pentru a fi aduse în cadrul orelor, spre beneficiul și bucuria elevilor. Stagiul de formare este un adevărat motor profesional și personal și ne-a oferit cheia unor experiențe de clasă cu adevărat folositoare, eliberate de povara mecanicului și a lipsei de finalitate.
Am revenit îmbogățită spiritual, cu multe idei, dornică de a aplica strategiile și tehnicile învățate cu elevii mei care au fost foarte încântați de fotografii, de materialele autentice (ziare, reviste) și mai ales de noile metode care îi motivează și mai mult. Simt că pentru ei sunt un model de reușită și un exemplu al cooperării europene, fapt ce mă motivează să studiez, să caut noi metode și strategii didactice pentru a crește calitatea educațională și interesul elevilor pentru tematica europeană.
Simona Luțaș, profesor de limba franceză
la Școala Gimnazială „Puiu Sever”, Ineu, județul Bihor

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:56:03 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...