Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Jurnalism ecologic la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Oradea

„Reporteri fără frontieră”… la „L. Blaga”

Jurnalism ecologic la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Oradea

În cadrul campaniei Litter Less - Mai curat - România, o campanie din cadrul proiectului Young Reporters for the Environment (YRE), coordonată în România de Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie, elevi cu vârsta între 12 și 21 ani, din peste 25 de state ale lumii, au realizat investigații jurnalistice asupra unei probleme locale de mediu, raportate comunității prin intermediul unui mijloc media.

Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea nu a putut să stea pe margine, înscriindu-se în concurs cu patru echipaje formate din cinci membri, elevi ai claselor de filologie-jurnalism. Coordonați de doamnele profesoare de jurnalism/ limba și literatura română, Ruxandra Gavra și Ioana Trempe, băieții din XII C și XI C, Adrian Frenț, Sergiu Vicaș și George Praja sunt într-o stimulativă competiție cu ambițioasele reportere din X C, Daiana Scurt și Gabriela Reștea.
Prin acest proiect se dorește tragerea unui semnal de alarmă asupra problemelor mediului înconjurător și motivarea concetățenilor de a se implica în soluționarea lor prin intermediul unor acțiuni concrete, a unor acte preventive. Pe baza experienței acumulate prin participarea la această campanie și în 2012, când Adrian Frenț a câștigat marele premiu pentru cel mai reușit film, elevii școlii au realizat anul acesta câteva filmulețe cu tematică ecologică și impact educativ: Little by little”, Waste happens”, „Stop buying things you don’t need!” și „Ecology Project”.
Lansată în data de 1 noiembrie 2013, printr-un comunicat de presă pe site-ul CCDG ROMANIA (www.ccdg.ro), campania presupune înregistrarea materialelor până în data de 22-24 aprilie a.c, urmată de selectarea celor mai bune trei materiale jurnalistice de către un juriu național în data de 2 mai a.c., având ca finalitate selecția internațională YRE, în 5 iunie 2014.
În fiecare an, cel mai bun reportaj/ cea mai bună fotografie/ cel mai reușit film din cadrul fiecărei categorii de vârstă YRE sunt recompensați cu certificate internaționale și participă la un workshop internațional.
În urma eforturilor depuse, elevii și profesorii speră ca munca lor să fie apreciată și, mai mult decât orice, să aibă un impact benefic asupra mediului înconjurător.
Ioana Trempe

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:32:36 Ora standard a Europei de Est