Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prof. univ. dr. Ioan Roxin a revenit la Oradea pentru o mobilitate Erasmus

De la Univ. Franche – Comté din Montbeliard, la Univ. din Oradea

Prof. univ. dr. Ioan Roxin a revenit la Oradea pentru o mobilitate Erasmus

Prof. univ. dr. Ioan Roxin, profesor titular la Universitatea Franche–Comté din Montbeliard, Franța, este din mai 2004, când a fost semnat primul acord, profesor asociat la Universitatea din Oradea, iar în 27 mai 2013, a devenit Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

Din 2005, în fiecare primăvară, dl profesor Ioan Roxin susține cursuri multimedia și de tehnologia informației la Facultatea de Inginerie Electrică și  Tehnologia Informației, dar și la alte facultăți.
Luni (28 aprilie 2014), a fost primit de dl rector Constantin Bungău, s-a întâlnit cu președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, respectiv cu responsabilul cu relațiile internaționale, dna Carmen Buran.
Marți, a avut curs cu studenții din anii II și III de la Calculatoare (prof. Doina Zmaranda si Daniela Popescu), iar  miercuri, a avut curs cu studenții dlui președinte Sorin Curilă…
Studenți și foști masteranzi orădeni, la Universitatea Franche-Comté
În discuția pe care am avut-o cu dl profesor Ioan Roxin aveam să aflăm că studenți și foști masteranzi orădeni au ajuns la Universitatea Franche-Comté.
„În cadrul proiectului Erasmus încheiat între Universitatea din Oradea și Universitatea Franche-Comté pe care o reprezint, actualmente este în Franța (pentru perioada 1 martie - 31 mai) o studentă din Oradea, Alexandra Stan, pentru un stagiu Erasmus în laboratorul meu de cercetare (Objets et usages Numériques - OUN), la Montbéliard.
Doi absolvenți ai Masterului „Tehnologia Informației și Multimedia” din Oradea, Radu Balog-Crișan și Ioan Szilagyi, și-au făcut tezele de doctorat în Franța, sub îndrumarea mea științifică, la laboratorul OUN. Primul și-a susținut teza de doctorat în decembrie 2011, iar Ioan Szilagyi a făcut susținerea publică a tezei pe 26 martie 2014. Din aprilie este angajat ca post-doctorant în laboratorul OUN”, ne-a spus dl prof. univ. dr. Ioan Roxin.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:36 Ora standard a Europei de Est