Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul „ Să știi mai multe, să fii mai bun!” la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

Sporirea calității ofertei școlare

Programul „ Să știi mai multe, să fii mai bun!” la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

Școala nu poate avea decât două scopuri. Primul e să dăm copilului cunoștințele generale de care, bineînțeles, va avea nevoie să se servească: aceasta este instrucția. Cealaltă e să pregătim copilul de azi pentru omul de mâine, și aceasta este educația. Gaston Berger

În perioada 7-11 aprilie 2014, în învățământul românesc s-a derulat programul „Școala altfel”, în cadrul căruia s-au desfășurat activități  extracurriculare și extrașcolare, interesante, menite să le valorizeze elevilor talentele, preocupările extrașcolare și competențele în domenii cât mai diverse și interesante, cu prezența obligatorie a acestora.
Săptămâna  „Școala altfel” a fost o combinație de școală și de timp petrecut într-un mod plăcut de către elevi, școlarii având astfel un bun prilej de a-și cunoaște mai bine dascălii și de a consolida relația cu aceștia. Fără presiunea unui clopoțel, a tablei, a lecției și mai ales a catalogului, elevii s-au bucurat în unanimitate de săptămâna  „altfel”.
În programul „Școala altfel”, elaborat în colaborare cu elevii, părinții și cadrele didactice din fiecare unitate de învățământ, au fost incluși toți copiii preșcolari/elevii și toate cadrele didactice care funcționează la școlile din comuna Rieni: prof. Ilieș Angela, Marge Loredana, Tirla Simona, Pașca Anca, Bogojel Ioana, Cândea Adriana, Pirtea Claudiu, Dudaș Marțian, Mocan Ioan, Nagy-Panda Laura, Jurj Ioana,  Costea Corina, Florincuța Anamaria, Pirtea Laura, Untaru Loredana, Florincuța Corina, Popa Corina, Dobra Adela, Bota Cristina, Terme Marcela, Fășie Mirela, Raț Valentina, Þigan Ramona.
S-au elaborat  proiecte la nivelul grupelor de preșcolari/claselor, al grupurilor de clase sau al unității de învățământ, care au urmărit și au permis realizarea unor obiective educaționale, prin activități care, în programul normal din perioada cursurilor, nu se pot derula.
Proiectele s-au organizat în instituțiile școlare, în parteneriat cu alte unități de învățământ, cu poliția, cu biserica, cu Biblioteca „C-tin Pavel” Beiuș, cu DSP Bihor și cu Asociația Română pentru Reciclare RoRec.
Tipurile de activități care au fost organizate în cadrul programului „Școala altfel” au inclus: activități culturale; activități sportive; activități de educație pentru cetățenie democratică, pentru promovarea valorilor umanitare; activități de educație pentru sănătate și stil de viață sănătos; activități de educație ecologică și de protecție a mediului (inclusiv colectare selectivă a deșeurilor de echipamente electrice și electronice) ; activități de educație rutieră, PSI, educație pentru reacții corecte în situații de urgență etc. În aceeași săptămână, un grup de elevi din clasele V-VIII coordonați de d-nele prof. Ilieș Angela și Marge Loredana au obținut locul I la Concursul Obiceiuri și tradiții de Paști, organizat la CN „Samuil Vulcan” Beiuș.
Aceste activități au fost organizate sub diferite forme: competiții organizate la nivelul școlii - concursuri pe domenii - literar, sportiv; mese rotunde, dezbateri; activități de voluntariat sau de interes comunitar - Programul Educațional de protecție a mediului „Patrula de reciclare”, Proiectul Național „Viața”; schimburi de experiență; vizite de studii- Programul „Job Shadow Day”; ateliere de lucru - încondeiere de ouă, pictură; excursii tematice - la Grădina Zoologică de la Oradea, la Rezervația cu nuferi de la Băile Felix, la Mănăstirea Sf. Cruci din Oradea; parteneriate educaționale și tematice la nivel de unități de învățământ, activități desfășurate cu sprijinul conducerii unității de învățământ, dna director, Liliana Balint.
Putem spune că, săptămânaȘcoala altfel” a contribuit din plin la sporirea calității ofertei școlare, dat fiind faptul că activitățile au fost variate, toate pe placul copiilor, spațiul de desfășurare a fost, de fiecare dată, altul, unul mai atractiv și mai interesant decât altul, iar pe parcursul desfășurării activităților, accentul nu s-a mai pus pe dobândirea de cunoștințe, pe informații, ci pe atitudini, comportamente, acțiuni care vor contribui, negreșit, la dezvoltarea unor valori morale, etice, estetice, fizice, artistice, care își vor aduce contribuția la formarea unor conduite adecvate și a unor convingeri pe care se va construi personalitatea fiecărui copil.
Ioana Chiorean
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Programul „ Să știi mai multe, să fii mai bun!”  la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:08:11 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...