Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Școala „Oltea Doamna” s-au adunat cărți pentru românii din Basarabia!

Proiectul „Cărți pentru o lume mai bună”

La Școala „Oltea Doamna” s-au adunat cărți pentru românii din Basarabia!

În cadrul proiectului educațional, de voluntariat și cu scop caritabil, intitulat „Cărți pentru o lume mai bună”, astăzi, luni, 28 aprilie 2014, la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea s-a desfășurat cea de-a doua activitate: Donare de carte.

Elevii a cinci clase de-a II-a, îndrumați de doamnele prof. Laura Ienei-David, Elena Pavel, Cristiana Vidican, Ilinca Tămășan și Daniela Oros, au adus cel puțin o carte fiecare cu scopul de a o dona copiilor din Basarabia.
Sosit să preia cărțile de la copii, dl profesor Teodor David, vicepreședinte al Uniunii Naționale „Vatra Românească”, Filiala Bihor, a ținut să mulțumească copiilor și profesorilor pentru gestul lor de suflet. Dl director Mircea Mitran l-a invitat în sala festivă, acolo unde în noiembrie 2013 a avut loc prima activitate a proiectului: Întâlnire cu dl academician Nicolae Dabija.
„Dragii mei, vin cu atâta dragoste la școala dumneavoastră, ca la o școală de prestigiu, cu copii harnici și sufletiști, unde valorile naționale sunt promovate în mod constant. Doamnele învățătoare v-au învățat să scrieți și să citiți și puteți să citiți cât doriți. Dar să știți că nu toți copiii au asemenea posibilități să citească în limba lor, în limba română. Frații noștri de dincolo de Prut, din Republica Moldova, nu au cărți în limba română. Cărțile dăruite de voi vor ajunge săptămâna viitoare, în 8 mai, la Liceul Prometeu și la încă două școli din Chișinău”, a spus vicepreședintele „Vetrei Românești”, dl prof. Teodor David.
„Eu doresc să vă spun că le-am sugerat copiilor din clasa mea să scrie o dedicație pe cartea pe care au donat-o; iată ce a scris Iulia pe cartea sa: „Să dea Domnul ca într-o zi să se unească țările noastre și să formăm România Mare!”
Mi-a plăcut foarte mult dedicația ta, Iulia! Sper ca cel care va primi cartea ta să se roage și el la fel, iar într-o zi să se ajungă iarăși la România dodoloață”, a  adăugat dna prof. Laura Ienei – David, coordonator de proiect, alături de dna prof. Elena Pavel și dna bibliotecar Dana Maria Teședan. În intervenția sa, dl director Mircea Mitran le-a mulțumit copiilor și profesorilor pentru cărțile donate. Apoi, făcând un recurs la memorie, a ținut să ne aducă aminte de întâlnirea cu academicianul și scriitorul Nicolae Dabija, când s-a spus că Limba română ar trebui să fie regina Republicii Moldova, iar George – „prietenul meu din clasa voastră, ne-a uimit cu mesajul său: „Eu dacă aș fi președintele țării, aș face un pod de flori care să unească cele două țări surori”.
„Fiecare județ va duce un camion de cărți în Republica Moldova”
Revenind la „microfon”, vicepreședintele „Vetrei Românești, dl prof. Teodor David, avea să ne surprindă cu două informații: „În fondul de carte din Republica Moldova, cartea în limba română reprezintă doar 9 la sută, restul este în limba rusă. Înțelegeți, de ce ne bucurăm atât de mult de cărțile voastre.
În al doilea rând, doresc să vă mai spun că inițiativa voastră este cunoscută chiar și de Guvernul și primul ministru al României. Sperăm ca această acțiune să se desfășoare în toată România. Fiecare județ va duce un camion de cărți în Republica Moldova. De asemenea, i-am propus primului ministru ca fiecare municipiu reședință de județ să modernizeze o școală din Republica Moldova. Să vadă frații de acolo cât de mult îi iubim”, a spus dl profesor Teodor David. Asupra necesității îmbogățirii fondului de carte din Basarabia cu carte românească a stăruit și directorul adjunct, dna prof. dr. Liliana Bocoi. În calitate de profesor de istorie, domnia sa ne-a vorbit despre procesul de rusificare intensă care s-a desfășurat în trecut în Republica Moldova.
Organizatorii evenimentului doresc să mulțumească public partenerilor: Uniunea Națională „Vatra Românească”, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Prefectura Bihor și Primăria Oradea, Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Oradea și Liceul Prometeu din Chișinău, Republica Moldova, precum și sponsorilor: S.C. Tild Consulting (dlui Ursu Corneliu), SC Lounge Bar (dlui Hodișan Bogdan), S.C. ARA România (dlui Pavel Valerian), S.C. Electrolux SRL și S.C. Ragma Color SRL (doamnei Mihaela Erbașu), conducerii Școlii Gimnaziale „Avram Iancu, director, prof. dr. Gheorghina Bârlădeanu, dir. adj. Cosmin Velimirovici, bibliotecar, Delia Tipi, precum și dnei prof. Stela Tăut, de la Școala Gimnazială Nicolae Bălcescu.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Școala „Oltea Doamna” s-au adunat cărți pentru românii din Basarabia! 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:33 Ora standard a Europei de Est