Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Diseminarea programului Job Shadow Day, parteneri pentru o zi

Vineri, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”

Diseminarea programului Job Shadow Day, parteneri pentru o zi

Peste 160 de liceeni de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Mihai Eminescu” și Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”, aflați în „umbra” a 65 de angajați din cadrul unor companii și instituții din Oradea și județul Bihor, au învățat joi, 10 aprilie 2014, despre profesiile de manager, profesor, polițist, educatoare, contabil, medic, judecător și mediator.

Ei au fost coordonați de doamnele prof.  Runcanu Teodora Monica, Bara Mariana, Ile Larisa, Filip Marinela, Pop Camelia și Boroș Izabela de la C.T. „Mihai Viteazul”, dna prof. Dolhan Anna de la C.N. „Mihai Eminescu” și dna prof. Teușdea Alexandrina de la C.T. „Andrei Șaguna”.
Vineri, 25 aprilie, participanții la programul internațional de orientare profesională Junior Achievement România, Job Shadow Day, s-au reunit în sala festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea pentru diseminarea ediției din 10 aprilie.
În deschiderea evenimentului, directorul colegiului, dl prof. dr. Ruben Filimon, referindu-se la postura în care s-au aflat elevii în acea zi – în „umbra” angajaților companiilor, a făcut o trimitere la Eratostene, care cercetând umbra obiectelor, avea să determine pentru prima oară raza Pământului. „Sper ca și pentru voi (cei din clasa a XII-a), această zi, în care ați fost în „umbră”, să fie foarte importantă: să ajungeți după 22 iunie, când umbra o să dispară, să aveți un job adevărat”, le-a urat dl director Ruben Filimon.
Doamna director adjunct, prof. ec. Simona Ardelean, coordonator al programului JSD la nivel local și moderator al evenimentului, a salutat participanții la cea de-a V-a ediție de diseminare a  Job Shadow Day, elevi, profesori coordonatori și reprezentanți ai companiilor și instituțiilor partenere, precizând scopul programului: „facilitarea accesului elevilor la lumea reală a locurilor de muncă, implicarea companiilor și a instituțiilor publice, de la manageri la profesioniștii din cele mai diverse meserii, în educația pentru orientare profesională a tinerilor. Elevii au fost pentru o zi, „umbra” uneia dintre persoanele angajate la companiile partenere ale programului pentru a înțelege responsabilitățile de la locul de muncă, abilitățile și competențele necesare pentru meseria respectivă...”, a conchis dna prof. ec. Simona Ardelean, invitând elevii să-și spună opiniile;
Ciuciu Romelia, a XI-a F, C.T. „Mihai Viteazul”: „Participarea la acest program mi-a adus nu numai o neprețuită experiență, dar și o mulțime de informații utile în ceea ce privește o posibilă viitoare carieră. Orele petrecute în compania doamnei Ciuciu Marilena de la Profesional Academy mi-a confirmat sau nu, părerile și impresiile pe care le aveam în legătură cu această meserie. Lucrul „pe teren” a confirmat încă o dată că teoria nu se potrivește mereu cu practica. Job Shadow Day este un proiect ingenios și foarte practic pentru elevii de azi și profesioniștii de mâine”, a apreciat Romelia.
„Am ales Grădiniță Nr. 20 deoarece una din carierele la care m-am gândit pentru viitorul meu este cea de educatoare; am vrut să văd dacă am calitățile necesare pentru această meserie. Chiar dacă remunerarea nu este pe măsura calităților cerute, eu cred că o meserie făcută cu dragoste și pasiune face toți banii”, a spus Faur Daiana, din a XI-a B.
În acest program i-am cunoscut pe cei care, peste câțiva ani, ar putea să ne fie șefi sau colegi. Am aflat ce înseamnă profesionalismul, perseverența, munca în echipă și responsabilitatea. Am înțeles că trebuie să ne gândim foarte bine atunci când vom lua decizia privind viitorul nostru profesional”, a adăugat Surlea Beniamin, clasa a XI-a G.   
Tot trei opinii am ascultat și din partea elevilor de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”: pe Lukacs Mark, Pantiș Andreea și Ispas Teodor, iar de la „Andrei Șaguna” a făcut aprecieri Varga David.
Mark și-a dorit să afle cum se practică profesia de mediator și a constatat că „a face ceva sau a avea o meserie este mult mai diferit decât ce înveți în cărți și în tratate și până la urmă totul se rezumă la abilitatea de a putea face față schimbărilor. Am învățat că teoria este aproximativ 10 la sută din ce înveți, practica este 90”, apreciază Mark.
„Voi, elevii, să faceți medierea conflictelor dintre voi!”
În replică la cele spuse de Mark, dl director a venit cu o propunere (sugestie) interesantă, considerăm noi, atât pentru conducerile școlilor, cât și pentru consiliile elevilor. „Ce-ar fi să facem niște cabinete de mediere pentru micile conflicte care apar între elevi? Voi, elevii, să faceți medierea conflictelor dintre voi!” e de părere dl director Ruben Filimon.
Andreea a vorbit despre experiența pe care a câștigat-o la o agenție de turism, „care necesită foarte multă muncă, dar mai cu seamă este important să fii la locul potrivit, la momentul potrivit”, consideră Andreea.
Din partea instituțiilor și companiilor partenere au participat: dna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș, de la Inspectoratul de Poliție Județean Bihor și agent principal Lăcrimioara Fărcane; dna Daniela Lupșa, de la  Fundația de Protejare a Monumentelor Istorice din Județul Bihor; Corpodean Anamaria, de la PG Turism SRL., Bîrsan Stelian, de la  S.C. Exa Broker de Asigurare S.R.L, Lupaș Daniela, profesor la „M. Viteazul”, Ciuciu Marinela, de la S.C. „Profesional Academy” S.R.L. și Adriana Maria Roibu de la  S.C. „Elidor” S.R.L.
Dna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș a participat la toate cele cinci ediții, organizate la Oradea, după cum a ținut să sublinieze coordonatorul local de program, dna prof. ec. Simona Ardelean. „Am încercat să le explicăm cât de grea, dar și cât de nobilă este profesia de polițist. Este, în special, să zicem așa, pentru oamenii puternici, foarte bine pregătiți. Celor din clasa a XI-a, le promit să le prezint până la sfârșitul anului școlar un filmuleț despre ceea ce înseamnă să fii student la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, a precizat dna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș.
În continuare, au fost acordate diplome voluntarilor, precum și elevilor participanți prin intermediul profesorilor coordonatori.
Evenimentul a fost monitorizat de Mădălina Topai, studentă în anul III la Facultatea de Științe Economice, specializarea Marketing, pentru a fi utilizat ca studiu de caz la lucrarea sa de licență cu tema: „Propuneri privind îmbunătățirea marketingului evenimentelor”.
Să mai spunem că dl director Ruben Filimon și directorii adjuncți Mihai Bacoș și Simona Ardelean mulțumesc tuturor elevilor, agenților economici și profesorilor pentru interesul manifestat față de organizarea și desfășurarea acestei noi ediții Job Shadow Day.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminarea programului Job Shadow Day, parteneri pentru o zi.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:19 Ora standard a Europei de Est