Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Bibliotecarului din România

Ziua Internațională a cărții și a drepturilor de autor

Ziua Bibliotecarului din România

Miercuri, 23 aprilie 2014, la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor a fost marcată Ziua Internațională a cărții și a drepturilor de autor și Ziua Bibliotecarului din România.

La eveniment au participat, alături de bibliotecari din învățământul preuniversitar și doamnele bibliotecare Mariana Barna și Delia Pantea de la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”.
Oaspeții au fost întâmpinați de doamna bibliotecar Mariana Trofin care le-a oferit în dar o felicitare și un semn de carte.
În deschiderea întâlnirii, invitatul special, doamna lect. univ. dr. Claudia Pop de la Universitatea din Oradea, Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, a subliniat importanța muncii bibliotecarului școlar. „Activitatea bibliotecarului școlar nu poate fi concepută în afara ansamblului activităților educative specifice școlii. Ea se integrează organic, se întrepătrunde cu întreaga acțiune educativă a școlii și devine astfel o componentă a întregului proces instructiv-educativ”.
Doamna bibliotecar prof. Mariana Trofin l-a citat pe bibliologul Bălăeț Dumitru care afirma: „Astăzi, mai mult ca oricând, biblioteca este o instituție de cultură complexă și de o uimitoare diversitate și elasticitate în adaptarea la condițiile pe care le oferă mediul social în care se dezvoltă”.
Deși este tot mai mult părăsită concepția că biblioteca este un depozit de cărți inert la care se apelează numai ocazional, din păcate, aceasta există încă, ignorându-se partea activă a muncii pe care o desfășoară. Biblioteca școlară are o sarcină educativă de mare răspundere. Ea trebuie să-și facă simțită prezența, să știe să-și dezvăluie în modul cel mai adecvat măreția tainelor, să-i cunoască bine pe cei ce doresc să-i devină cititori. Bibliotecarul școlar trebuie să cumuleze, alături de alte calități și pe cele de pedagog și psiholog.
În continuare, doamnele bibliotecare Mariana Lup de la Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, Codruța Manea de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea și Dana Teședan de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” Oradea au prezentat materiale cu activitățile desfășurate în școală care au avut ca punct de plecare biblioteca sau în care biblioteca a fost implicată.
La ceas aniversar, a fost lansat un volum dedicat acestui eveniment, intitulat „Biblioteca în viața școlii”, autor Mariana Trofin.
 „Cum, de nenumărate ori, bibliotecarul școlar, din culisele scenei, dirijează diferitele acte culturale și nu numai, ne-am gândit să așternem pe hârtie câteva din activitățile inițiate de bibliotecarul școlar, precum și activități desfășurate în biblioteca școlară”, a spus doamna bibliotecar prof. Mariana Trofin, care a mulțumit colegelor care au contribuit la apariția acestei cărți în calitate de autori de articole: Borș Ileana de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Ciomoș Melania de la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir”, Cotrău Mariana de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca, Lup Mariana de la Școala Gimnazială Nr. 11, Malița Silvia de la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”, Manea Codruța de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Popescu Dorina-Felicia de la Colegiul Național „Teodor Neș” Salonta, Roibu Florica de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, Simuț Mărioara de la Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș, Stan Elisabeta de la Colegiul Național ,,Octavian Goga” Marghita, Tecsi Florina și Găvriluț Mihaela de la Colegiul Tehnic Nr.1 Vadu-Crișului, Teședan Maria Dana de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” și Șaitoș Simona Agneta de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” Tipi Delia de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Oradea, Tomescu Ileana Maria de la Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu” Ștei.
În ton cu subiectul și atmosfera, doamna prof. Mariana Trofin a citit epigrama dedicată de George ZarafuBibliotecarelor: „Competente și loiale,/ Am s-o spun și-n alte părți./ Merită a fi vestale/ Focului ascuns în cărți”.
La finalul manifestării, oaspeții s-au delectat cu piese muzicale interpretate de doamna profesor Maria Matei.
Bibliotecar CCD Bihor, prof. Mariana Trofin
Foto: Alexandru Morar
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Bibliotecarului din România.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:34:42 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...