Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Sporturi tradiționale”

Întâlnire Comenius în Insulele Canare

„Sporturi tradiționale”

În perioada 6-9 aprilie 2014, a avut loc cea de-a 9-a întâlnire din cadrul proiectului Comenius, aflat acum în al doilea an de desfășurare.

Gazda acestui eveniment a fost Spania, mai precis localitatea Valsequillo, din Insulele Canare.
La întâlnire au participat reprezentanți ai tuturor celor 10 țări implicate în proiect: Spania, Franța, Italia, Finlanda, Irlanda de Nord, România, Turcia, Croația, Polonia și Portugalia. România a fost reprezentată de prof. coordonator Violeta Roman și dna învățătoare Ioana Micle de la Școala Gimnazială Nr 16, Oradea.
În Valsequillo, am vizitat mai multe școli: C.E.I.P. Valsequillo, C.E.I.P. Los Llanetes, am asistat la numeroase ore de curs, am luat contact cu sistemul educațional spaniol. A fost o experiență fantastică din care am învățat o mulțime de lucruri despre acest sistem, în care am trăit o bogăție de sentimente, în care am cunoscut copii și profesori care ne-au primit cu căldură, deschidere și prietenie.
Din partea țării noastre am împărțit copiilor din aceste școli felicitări de Paști, ouă încondeiate și stegulețe, realizate de elevii Școlii Gimnaziale Nr. 16 din Oradea, sub îndrumarea dnelor învățătoare și a dnelor profesoare implicate în proiect.
Tema acestei întâlniri a fost „Sporturi tradiționale” și toate țările au pregătit filmulețe pe această temă cu activități prin care copiii au exemplificat fiecare dintre sporturile prezentate, reguli și istoric. Filmulețul de prezentare a țării noastre a avut un real succes, unul dintre punctele de atracție fiind cel care amintea de Nadia Comăneci, de care reprezentanții celorlalte țări și-au amintit cu admirație.
Tot în cadrul acestei întâlniri am asistat la o serbare organizată de elevii și profesorii școlilor vizitate, serbare prin care am fost ,,purtați înapoi în timp” și am aflat despre istoria locuitorilor insulei, despre tradiții și obiceiuri păstrate de-a lungul anilor. Am asistat la reprezentații de wrestling canarian la o arenă sportivă din localitate, reprezentații oferite de elevii școlilor implicate în proiect. Emoționantă a fost seara întâlnirii cu familiile copiilor. Oamenii au fost foarte calzi, prietenoși, comunicativi și ne-au încântat servindu-ne mâncăruri tradiționale pregătite în casă.
O după-amiază a fost dedicată întâlnirii cu oficialitățile locale, cu primarul Francisco Atta și reprezentanți ai unor organizații non-profit ce vizează educația. Primarul a ținut să ne vorbească despre unicitatea insulei, despre tot ceea ce are de oferit dincolo de plajele spectaculoase, despre preocuparea pe care oficialitățile o au vizavi de educația copiilor, de oferirea unei șanse și acelora cu nevoi speciale. În acest sens s-au construit centre sociale în care acești copii pot participa la diverse activități, unde se oferă consiliere și sprijin atât copiilor, cât și părinților.
S-au mai organizat vizite la Universitate și la Muzeul de istorie.
La finalul întâlnirii toți participanții au apreciat activitățile desfășurate și s-a discutat despre întâlnirea următoare, din Portugalia, de la sfârșitul lunii mai.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Înv. Ioana Micle
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Sporturi tradiționale”. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:41 Ora standard a Europei de Est