Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Excursie la Padiș

În cadrul proiectului „Și noi ocrotim pădurea și vietățile ei”

Excursie la Padiș

În săptămâna „Școala altfel”, în cadrul proiectului „Și noi ocrotim pădurea și vietățile ei”, elevii clasei a X-a A de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca și a X-a A de la Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș, în calitate de parteneri, ne-am programat o excursie la Padiș, cea de-a VI-a activitate a proiectului.

La sosirea la Sudrigiu, la Administrația Parcului Natural Apuseni, reprezentanții administrației, dl director Moș Alin și responsabilul cu relațiile comunitare și ecologizare, dl Cosma  au  discutat cu noi despre situl de importanță comunitară Padiș și Ariile protejate de interes național, Poiana cu narcise de la Goroniște (Gurbediu), rezervațiile din Padiș și de la Cefa, făcând diferența dintre un parc natural și unul național, și explicându-ne modul cum putem acționa, noi, elevii, pentru protejarea acestor situri și ecologizarea zonelor verzi.
Coordonați de dna prof. diriginte Madear Viorica-Ana am prezentat lucrările realizate în PowerPoint, planșele și pliantele cu tema proiectului, după care am  făcut un rezumat al tuturor activităților desfășurate în cadrul proiectului, coordonat de dna prof. Madear Viorica.
După discuții, am urcat la Padiș pe un drum cu peripeții; la un moment dat microbuzul a refuzat să mai urce, dar până la urmă am ajuns cu bine, pe jos, la cabana Brădet, unde ne-am cazat, după o primă drumeție spre locul numit Bălășoaia, pe lângă stâne.
La întoarcere, cerul fiind senin, am putut observa constelația Orion, carul mare și carul mic și alte constelații. Ajunși la cabană, am organizat concursul de Miss și Mister Padiș. Câștigătorii râvnitelor titluri au fost Rebeca Monenciu și Horia Blidar, dar,câștigători am fost cu  toții, amuzându-se  copios de spectacolul oferit de concurenți.
A doua zi, după micul dejun, am pornit spre locul numit Glăvoi, de unde am urmat traseul marcat cu punct albastru spre Cetățile Ponorului, pe un teren deosebit de accidentat, fiind nevoiți, pe alocuri, să ne cățărăm pe stânci și să ne ținem de rădăcinile copacilor, de lanțurile și barele instalate de echipele de voluntari și salvamontiști, uneori ajungând să umblăm și în patru labe, ca maimuțele. Dar a meritat efortul, pentru că ne-am întărit voința și am văzut locuri deosebit de pitorești, unice prin frumusețea lor. Am demonstrat apoi  disciplină, responsabilitate și ascultare, respectând cu strictețe regulile impuse de ghidul  grupului, Tinu Ardelean, un ranger inimos, bine pregătit, cu simțul umorului, dar foarte sever când e vorba de siguranța grupului. Am coborât pe la lanțuri și am admirat cascada de sub portalul înalt de 70 de metri, cel mai înalt din țară; traseul a continuat cu panta la urcare numită Grohotiș; ajungând la Balcoane, am admirat panorama zonei. Bunul Dumnezeu ne-a binecuvântat cu vreme frumoasă, cu un cer senin, nici prea cald, nici prea rece, numai potrivit de urcat pe munte. Întorși la Glăvoi, după o gustare, am urcat din nou, dar la Poiana Ponor, un loc splendid, unde am avut parte de un peisaj mirific.
La întoarcerea la cabană, gazda noastră ne-a servit cu o ciorbă „A la grec”, foarte gustoasă. Cu părere de rău, a trebuit să ne îmbarcăm în microbuz, făcând cale-ntoarsă spre (a)casă. Pe drum am depănat impresii, am cântat, ne-am mai oprit pentru poze, iar la Beiuș am mâncat câte o înghețată la cofetăria din centru.
Deși obosiți, putem spune că excursia ne-a călit, ne-a întărit, dându-ne mai multă încredere în noi, în forțele noastre, ne-a făcut mai puternici și mai uniți. Am învățat lucruri noi, dar și ne-am distrat, cât pentru o săptămână… altfel!
Reporteri: Rebeca, Horia & dna prof. Madear Viorica
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Excursie la Padiș.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:11:28 Ora standard a Europei de Est