Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Eminescienii și experiența de Shadowing

În cadrul Job Shadow Day

Eminescienii și experiența de Shadowing

Junior Achievement România a oferit, în 10 aprilie 2014, o nouă experiență celor veniți în întâmpinarea ei: posibilitatea de a petrece câteva ore în „umbra” specialistului, a celui care își trăiește și exercită meseria.

Elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea au participat din nou la aceste evenimente având ocazia să asiste în cadrul săptămânii „Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!” la activități specifice pe care diferitele meserii le presupun. Voluntarii diferitelor instituții, companii sau firme care au acceptat colaborarea cu colegiul nostru i-au întâmpinat cu drag pe elevii claselor a XII-a, oferind exemplu de profesionalism și dedicare pentru meseria pe care au ales-o sau care, în anumite circumstanțe, i-a ales pe dânșii. Tinerii aflați în pragul alegerii unei meserii au găsit aceste experiențe utile și inedite, informative, dar și cu impac emoțional puternic, ele constituind totodată prilej de reflecție și investigare a propriilor motivații. Elevii au avut ocazia să conștientizeze că orice meserie presupune o parte luminoasă, aducătoare de satisfacții și bucurii la fel cum poate avea și o parte umbroasă, dureroasă, însă care trebuie asumată deopotrivă. Extrem de utile au fost aceste experiențe pentru ceea ce a însemnat  surprinderea aspectelor de responsabilitate și sacrificiu personal pe care practicarea diverselor meserii le incumbă.
Câteva gânduri, oferite nouă, legate de această experiență:
*„Această activitate a reușit să lămurească unele lucruri de care nu eram sigură și mi-a demonstrat că atât drumul, cât și meseria pe care doresc să o urmez nu este una ușoară, dar care merită efortul, dacă ești genul de om care să se dedice oamenilor sau unei cauze”. (Sabău Alexandra Denisa, clasa a XII-a D)
*„Experiența trăită în aceste câteva ore a fost una cu adevărat memorabilă. Pe lângă informațiile primite, care țin mai degrabă de partea teoretică a acestei meserii, doamna Mangra Sorina Crina, prin prezentarea mai multor cazuri reale de mediere și experiențe personale, mi-a demonstrat că așa cum e cu orice domeniu, practica e altfel decât relatează cărțile”. (Mark-Christopher Lukacs, clasa a XII-a D)
*O experiență, sperăm, interesantă a avut și eleva Tamaș Ramona din clasa a XII-a D care dorește să devină profesor și care a predat elevilor de clasa a IX-a prima ei lecție de Logică, argumentare și comunicare.
Elevii claselor a XII-a de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” au preferat în acest an să cunoască „realitatea” unor domenii precum: psihologie-psihiatrie, medicină, juridic, administrație publică, poliție-penitenciar, farmacie, pedagogie, mediere, turism și transporturi.
Elevii claselor a XII-a, împreună cu prof. Dolhan Ana (coord. JA), mulțumesc  și pe această cale voluntarilor și tuturor celor care au făcut posibile aceste activități: Junior Achievement România, Ardelean Simona (Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Oradea), Ghilea Mirela (Farmacia „Catena”, Oradea), Laza Teodor (Spitalul Clinic Județean de Urgență, Oradea), Lăcătuș Carmen (SC. ALEGROS TOURS. COM), Lupșea Angela (Primăria Oradea, Monumente istorice), Kiss Sebastian (S.C. KSC TRANSPORT SRL, Oradea), Mangra Crina (Birou de mediere), Monenciu Cristian (Tribunal Oradea), Palotas Edina (Spitalul de Neuropsihiatrie, Oradea), Săftoiu Beatrice (Grădinițele 45 și 43, Oradea), Saupe Mirela (Cabinet psihologic, CN. „Mihai Eminescu”, Oradea), Tegzeș Ioana Delia (Spitalul Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu”, Oradea) și Þica Gabriel (Penitenciar, Oradea).
Prof. Anna Dolhan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Eminescienii și experiența de Shadowing.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:50:04 Ora standard a Europei de Est