Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Învață să citești și citește pentru a învăța”, a doua reuniune de proiect

Diseminare proiect Comenius

,,Învață să citești și citește pentru a învăța”, a doua reuniune de proiect

În perioada 25-28 martie 2014, a avut loc, în Ungaria, cea de-a doua reuniune de lucru înscrisă în programul proiectului multilateral Comenius ,,Învață să citești și citește pentru a învăța”, cu nr. de referință COM-13-PM-873-BH-BG.

Evenimentul a fost găzduit de cele două școli partenere din această țară: Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvû Általános Iskola és Gimnázium din Budapesta și Általános Iskola Kodály Zoltán Tagiskolája din Salgótarján.
Inițiat în august 2013 de școala coordonatoare din Bulgaria, Vazrazhdane Secondary Comprehensive School Ruse, proiectul își propune stimularea competențelor de lectură ale elevilor și de înțelegere a textului printr-un set de metode interactive și prin schimbul de bune practici între cadrele didactice din țările partenere. Pentru cea de-a doua întâlnire internațională, din partea Colegiului Național ,,Mihai Eminescu” din Oradea au participat dna director adjunct, prof. Eniko Hochhauser, dna director adjunct, prof. dr. Livia Muntean, dna prof. Magda Botezat și dna prof. dr. Maria Hulber, coordonatorul echipei de proiect din România.
Raportul de progres a fost prezentat în prima zi a reuniunii, în sala de conferințe a Primăriei Districtului 11 din Budapesta. Programul oficial a fost deschis prin cuvântul de întâmpinare rostit de domnul dr. Tamás Hoffman, primarul Districtului 11. A urmat intervenția domnului István Laucsek, directorul pentru Educație al Districtului 11, care a prezentat sistemul educațional public din Ungaria, implementat în prezent de Klebelsberg Institution Maintenance Centre (KLIK). În continuare, cele șapte școli partenere au făcut o analiză a tuturor activităților desfășurate până în acest moment, demonstrând că toate sarcinile stabilite la prima reuniune au fost îndeplinite. Pentru o mai precisă ilustrare, școala noastră și-a structurat raportul în funcție de tipul activităților proprii: 1. de promovare a proiectului (amenajarea colțului Comenius și lansarea sa printr-o conferință de presă); 2. de diagnoză (aplicarea chestionarelor pentru elevi, părinți și bibliotecari, precum și a grilelor pentru detectare a dislexiei la copii); 3. de lectură (,,Bibliotecar pentru o săptămână”, ,,Oradea citește”, Club de lectură în limbi străine, ,,O poveste desenată”, ,,Cum să găsești o carte”, ,,Copiii citesc copiilor”); 4. concursuri inițiate de actul lecturii (,,Poveștile copilăriei”, ,,Carnavalul personajelor literare”, ,,Suntem cu 100 de zile mai isteți!”); 5. dramatizări (,,Fetița cu chibrituri”); 6. activități interdisciplinare (,,Pictofabule”). Descrierea activităților a fost anticipată de diseminarea lor constantă pe website-ul internațional al proiectului, pe site-ul de tineret – învățământ „Ovidan.ro” și în revista pentru tineret și învățământ „OviDan”. Dezbaterile inițiate pe marginea prezentărilor propuse au condus la armonizarea strategiei de lucru pentru perioada următoare și la stabilirea obiectivelor comune. Sintetizând propunerile tuturor partenerilor, școala din Budapesta va edita „Ghidul pentru părinți”, un produs final menit să încurajeze implicarea adulților în activități de lectură alături de propriii copii. Pentru cea de-a treia reuniune de proiect, ce va avea loc la Vasto, în Italia, școala Nuova Direzzione Didattica va organiza un concurs internațional de creație literară, destinat elevilor din clasele a IV-a și a V-a, urmărind stimularea creativității în domeniul narațiunii ficționale, și va coordona colectarea materialelor video pentru realizarea unui DVD comun al proiectului.
Schimbul de bune practici în domeniul didacticii lecturii s-a concretizat în cele două zile de activități didactice prin asistența la un număr considerabil de lecții deschise, ținute la școlile din Budapesta și Salgótarján. Au fost apreciate metodele și mijloacele moderne de predare, interactivitatea și rezultatele obținute în urma activităților de lectură incluse în lecțiile de limba engleză, de limba maghiară, de istorie și de muzică la clasele primare și la clasa a V-a. Partenerii au fost invitați să participe la mici spectacole, cu dramatizări, dansuri tradiționale, muzică corală și instrumentală, apoi să viziteze sălile de clasă, bibliotecile, laboratoarele, sălile profesorale, bazele sportive și de recreere a elevilor. Un spațiu complementar de învățare, prezentat la Budapesta, a fost Muzeul Poveștilor, unde micuții, însoțiți de profesori sau de părinți, au posibilități nelimitate de creare a propriilor basme ori de identificare cu personajele preferate din cărțile copilăriei.
Dimensiunea culturală, istorică și geografică a capitalei Ungariei ne-a fost dezvăluită printr-un captivant tur ce a cuprins în itinerariul său Palatul Parlamentului, Piața Kossuth, Piața Libertății, Biserica din Grotă, Piața Gellért, Piața Széchenyi István, Citadela, Piața Eroilor, Castelul Huniazilor, Castelul Buda, Biserica Mátyás, Bastionul Pescarilor, promenade pe falezele Dunării și o minicroazieră pe fluviu. La Salgótarján, panorama Castelului Somoskõ, ce străjuie de pe înălțimi granița maghiaro-slovacă, ne-a ilustrat o pagină din istoria medievală a Ungariei.
În final, partenerii au stabilit modul de acțiune comună pentru pregătirea următoarei reuniuni de lucru, care va avea loc în luna iunie 2014, la Vasto, în Italia.
Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene.
Acest articol reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Prof. dr. Maria Hulber,
coordonatorul echipei de proiect din România
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Învață să citești și citește pentru a învăța”, a doua reuniune de proiect.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:37:18 Ora standard a Europei de Est