Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

„Învățăm să dăruim” - acțiune de voluntariat la Grădinița Nr. 2 - „Armonia” Marghita

În cadrul săptămânii „Școala altfel”

„Învățăm să dăruim” - acțiune de voluntariat la Grădinița Nr. 2 - „Armonia” Marghita

În cadrul săptămânii „Școala altfel” - „Să știi mai multe, să fii mai bun!”, am desfășurat multe activități printre care și acțiunea de voluntariat, intitulată sugestiv „Învățăm să dăruim”.

Analizând realizările din cadrul săptămânii  „Școala altfel”, constatăm că fiecare zi a adus ceva nou în viața preșcolarilor noștri.
Luni (7 aprilie 2014), Minte sănătoasă în corp sănătos” – activități practic-gospodărești, jocuri de mișcare, întreceri sportive și evaluarea parțială a proiectului național Viața”, de promovare a unei alimentații sănătoase.
Marți - „Prietenii naturii”, acțiuni de plantare de flori și pomi fructiferi în curtea grădiniței, precum și activități de ecologizare a spațiilor verzi din grădiniță.
Miercuri - „Din suflet de copil”, activitate de voluntariat: donare de jucării, hăinuțe, rechizite din partea preșcolarilor, a familiilor acestora și a personalului din Grădinița Nr. 2 - „Armonia” Marghita.
Joi - „Învățăm să trăim împreună”(Așa-i portul pe la noi), activități de evaluare anuală a proiectului de parteneriat De pe plaiuri bihorene”, cu grădinițele din Berettyoujfalu (ateliere de lucru cu tema Obiceiuri și tradiții, dansuri populare).
Vineri - „În lumea poveștilor”, activități culturale, ateliere de creație, dramatizări.
Dar, de departe, cea mai împlinită este acea zi în care am reușit să aducem un zâmbet pe chipul unor copii, prin efortul comun al educatoarelor, copiilor, părinților, comunității, prin care i-am învățat pe copii importanța gestului de a dărui.
Deci, ziua de miercuri, 9 aprilie, a fost o zi specială, intitulată „Din suflet de copil”,  în care am pus bazele unui parteneriat de voluntariat cu o fundație ce stă în sprijinul copiilor nevoiași, Fundația „Smiles” Oradea, la inițiativa noii noastre colege,  prof. Oros Cristina, care este voluntar activ al acestei asociații. Mesagera Fundației „Smiles”, dna Hava Maria, a preluat pachetele cu microbuzul fundației și ne-a făcut bucuria de a lăsa câteva gânduri și impresii în Cartea de onoare a grădiniței.
Suntem o mână de fete inimoase, educatoare, îngrijitoare, asistenta, așa îmi place mie să spun despre colectivul grădiniței noastre, pe care generic am  denumit-o „Armonia”: Doina, Ana Maria, Ioana M., Carmen, Ioana C., Dana S., Eugenia, Nadia, Dana R., Cristina, Claudia, Elisabeta, Marcela, Edina, Szidonia.
Prin specificul muncii noastre, îi învățăm pe copii să fie buni, să-i respecte pe cei din jur, să ajute, să trăiască în armonie unii cu alții. Și pentru a ne realiza scopul avem activități specifice, cuprinse în curriculum, conform particularităților de vârstă ale copiilor (povestiri, lecturi după imagini, prezentări PPT, jocuri de rol, convorbiri etc), dar  am simțit că e nevoie să punem în practică tot ce am învățat la activități. Așa s-a născut ideea ca în săptămâna „Școala altfel!”, să facem și noi ceva altfel, să învățăm să dăruim. La această vârstă, copiii se despart cu greu de hăinuțele și jucăriile lor, de aceea le-am cerut părinților să ne fie alături, să le explicăm împreună că alți copii au nevoie de ajutorul nostru. Părinții au îmbrățișat imediat această idee și s-au implicat activ și afectiv în realizarea ei, alături de copii:  au colectat hăinuțe și jucării, le-au ambalat în cutii, au scris numele copiilor pe ele, au transmis mesaje pentru acei copii.  Unii părinți au donat și alimente, care cu siguranță că au fost binevenite, mai ales acum, în preajma sărbătorilor de Paști. A fost muncă în echipă! Păcat că emoțiile și trăirile acelor zile de lucru nu pot fi transmise prin cuvinte! Numărul cutiilor a crescut de la o zi la alta și am ajuns ca în ziua acțiunii să avem câte un munte de cutii în mijlocul fiecărei săli de grupă, cutii mari, cutii mici, colorate, frumos ornate, care așteptau să fie ridicate și dăruite copiilor. Și au fost nesperat de multe, au umplut o dubiță.  Povestea acestor cutii nu s-a oprit aici, ea a continuat cu drumul lor lung spre o altă grădiniță de copii, unde o mână de copii le-au așteptat cu sufletul la gură. Ele  au adus zâmbetul pe fețele copiilor și bucurie în sufletele lor, ale copiilor aflați în grija Fundației Smiles - Oradea, de la Grădinița Smiles din Tileagd.
A fost o simplă acțiune de voluntariat, care a pornit din suflet și a alinat suferința altor suflete, cu un simplu gest de dăruire, dar deseori, antrenați în tot felul de treburi cotidiene, în rutina zilnică, uităm cât de important este  pentru sufletul nostru și al celor din jur, să  facem un bine, să ajutăm, să dăruim un zâmbet, să arătăm că ne pasă.
Acțiunea noastră a fost poate o picătură într-un ocean de nevoi, dar dacă știm că astfel reușim să alungăm măcar o parte din ele și să schimbăm în bine viața cuiva, asta ne motivează să perseverăm. Cu siguranță, vom reveni cu alte astfel de acțiuni în care copii, părinți, educatori, să fim parteneri în promovarea întrajutorării comunitare.
Director, prof. Ardelean Mariana
și colectivul Grădiniței Nr. 2 -„Armonia” Marghita

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 08:02:24 Ora standard a Europei de Est