Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Datorie morală față de trecut!

Lecția de viață

Datorie morală față de trecut!

Vineri, 11 aprilie 2014, a avut loc un eveniment răsunător pentru urbea beiușeană, mai precis reabilitarea unui vechi cimitir evreiesc, de secol XIX, în mod regretabil devenit un spațiu neîngrijit și abandonat de concitadini.

Având în vedere amploarea acțiunii, lucrările desfășurate au necesitat efortul coroborat al elevilor claselor a XII-a C și a XI-a B, îndrumați de prof. Dan Ispas și prof. Jemima Feneși de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, precum și al Primăriei Municipiului Beiuș. Inițiativa noastră n-ar fi prins contur însă fără determinarea și promptitudinea unei alte echipe de cinci voluntari, coordonată de persoana juridică dl. Barnaba Feneși. Lucrările de desțelenire s-au întins aproape pe toată durata zilei, urmând ca îngrădirea cimitirului și restaurarea câtorva dintre monumentele funerare să se facă la o dată ulterioară de aceeași echipă entuziastă de voluntari.
Motivația ce a stat la baza acțiunii este o lecție de viață pe care atât noi, în calitate de îndrumători, cât și elevii, în calitate de subiecți ai instruirii, ne-am însușit-o și asumat-o cu cea mai mare responsabilitate. Virtutea cea mai mare pe care o putem noi – simpli muritori – să o dobândim este cea de umanism arătat față de orice semen, iar în cazul de față acest umanism a luat forma filosemitismului. O societate care este adânc brăzdată de antisemitism sau xenofobie devine o societate închistată, intolerantă, brutală, deci implicit inumană. O educație completă a elevilor, dar și a cetățenilor în general, presupune confruntarea dintre prezent și trecut, sau a ceea ce a mai rămas din trecut. Dacă un eveniment istoric devine un simplu subiect bifat dintr-o tematică vastă supusă elevilor spre studiu, atunci conștientizarea și responsabilizarea lor este un proces condamnat eșecului încă din fază incipientă. Abordarea Holocaustului, chiar și în școli, s-a transformat într-o poveste spusă sporadic, lacunar și interpretabil. Ce ar mai putea așadar salva onoarea și imaginea unui neam deranjat în mod nejustificat de-a lungul secolelor de către așa-zișii semeni? Doar atitudinea noastră de respect care să condamne și pe viitor orice oroare, monstruozitate săvârșită față de cei care ne seamănă într-un fel sau altul.
Mânați deci de puterea exemplului, ne-am propus în calitate de dascăli ai științelor umane, să dăm și să ne dăm o lecție trainică, a cărei stringență să ne fie înfiptă pe veci în suflet, cuget și voință. Singurul gest apreciativ, minor ce-i drept, pe care-l puteam face față de semenii noștri evrei era cel de curățire a unui loc memorabil pentru conștiința colectivă.
Prof. Jemima Feneși
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Datorie morală față de trecut!

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:28:50 Ora standard a Europei de Est