Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tabăra de dezvoltare personală „EU pot!”

Jurnal: Prima tabără a ștrumfilor

Tabăra de dezvoltare personală „EU pot!”

Ziua I, marți, 8 aprilie 2014. Cu mari emoții (e prima ieșire fără părinți), dar cu nespusă bucurie, ștrumfii, însoțiți de părinți, s-au întâlnit în Gara Oradea cu doamna învățătoare, gata de prima expediție din viața lor de școlari.

A fost interesantă călătoria cu personalul Oradea - Șuncuiuș. Pe drum, buna dispoziție a fost la ea acasă. Am ajuns cu bine la destinație. Părinții (ne-au fost alături încă de la începutul planificării acestei activități extrașcolare) ne-au însoțit pe tren, iar la destinație ne-au luat din bagaje ca să putem desfășura prima activitate sportivă - mers pe jos 2 km până la Pensiunea „Casa Bucătarului”. Vremea a fost minunată! Ne-am cazat, am repetat regulamentul de tabără și am luat în curtea pensiunii a doua gustare de acasă. A urmat o drumeție pe platoul (Dealul Simion - Bălnaca) de unde am admirat minunățiile naturii. Loviți de aerul ozonat, am căzut la pat la somnul de amiază. Până să luăm prânzul, am colorat și decupat individual imagini sugestive pentru lucrarea (colectivă) „Satul Ștrumfilor”. După-amiaza am petrecut-o alături de invitații surpriză de la „Prietenii veseliei”, care ne-au propus tema „Parada personajelor Disney”- jocuri de cunoaștere, distractive și de creativitate, baloane modelate, pictură pe față și magie.
Ziua a II-a. Miercuri. Trezirea a fost programată la ora 8.00, dar foarte dornici de o nouă zi ALTFEL, ștrumfii au dat deșteptarea cu mult mai repede. După activitățile de dimineață, am ieșit în curte la o primă înviorare, urmată de o analiză a primei zile departe de familie, nelipsind recompensele. La micul dejun (unul delicios!), majoritatea l-au savurat pe deplin. Chiar dacă vremea se arăta mohorâtă (la Oradea ploua cu găleata), am pornit cu mare hotărâre în drumeție la Peștera Unguru Mare. Pe drum copiii au făcut cunoștință cu pădurea de conifere și foioase și cu alte plante specifice zonei. Nu am intrat deoarece erau foarte mulți vizitatori, iar ploaia ne urmărea. Am hotărât să ne încumetăm la întoarcere să străbatem pădurea pe culmile muntelui... Am ajuns cu bine la pensiune, pelerinele de ploaie folosindu-le doar pe ultima sută de metri. După această plimbare, desertul surpriză pregătit de bunica Arianei (cornulețe cu nucă) ne-a potolit foamea înainte de somn. După prânz, pentru că vremea s-a înrăutățit, am decorat ouă de Paște, cu elemente grafice. În spațiul de recreere din interior, am desfășurat diverse activități recreative. Ziua s-a încheiat cu petrecerea în pijama!
Ziua a III-a. Joi. Azi, somnul de dimineață a fost mai dulce, petrecerea de aseară ne-a descărcat bateriile. După o zi ploioasă, soarele s-a arătat după munții din împrejurimi. La 8 și jumătate, am ieșit în curte pregătiți de înviorare. La micul dejun, toți truditorii au lăsat farfuriile goale! A urmat concursul „Povești cu învățături”. După audiția poveștii „Regele Midas”, au răspuns la întrebările legate de conținutul poveștii și au extras mesajul acesteia. Împărțiți pe grupe, au deslușit titlurile din cuprinsul celor șase cărți din Cutia cu povești. Pe agenda zilei, am avut ieșire spre centrul localității. Această plimbare a avut ca scop consolidarea unor reguli de circulație la deplasarea în grup, observarea unor elemente specifice satului românesc (case, curți și animale), vizitarea unor instituții din localitate (grădinița cu program normal) și recunoașterea și legarea literelor în cuvinte prin citirea reclamelor întâlnite. După prânz, am confecționat suporturi de creioane pentru birou, din materiale reciclabile. Și pentru că se apropie Paștele, am desfășurat o activitate în care personajul invitat Rilă Iepurilă le-a propus copiilor să găsească bomboanele pierdute în curtea pensiunii prin parcurgerea unor ștafetele și jocuri. După cină, ne-am întreținut la un minunat foc de tabără.
Ultima zi. Vineri, 11 aprilie. Devenită deja obișnuință, ziua a început cu înviorarea, completată cu câteva jocuri de cunoaștere. Fiind ultima zi, programul a fost mai lejer, la cererea copiilor… Am tras concluzii despre timpul petrecut în tabăra de la Șuncuiuș, desenând pe un postip doar fețe vesele, fericite... Apoi ne-am întrecut la concursul de ghicitori. La jocul „Scaunele muzicale” s-a cerut bis, iar jocul sticluței a fost cireașa de pe tort. Ne-am făcut bagajele și am trecut la somn.
După prânz, am mai profitat de aerul curat în timpul rămas până la plecarea spre gara Șuncuiuș.
Concluzii. S-a încheiat o săptămână… cu ALTFEL de școală! Deși suntem la început de drum ca școlari, avem doar șase - șapte ani, am planificat încă din noiembrie ceva care la-nceput părea de nerealizat: o tabără de cinci zile. Cu încredere, sprijin și ambiție, am reușit! Le mulțumim părinților că au avut mare încredere în noi, îi mulțumesc familiei mele pentru înțelegere și sprijin în derularea acestui proiect ambițios; mulțumesc conducerii școlii (Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea) care mi-a dat girul în punerea în aplicare a acestui proiect: tabără de dezvoltare personală; dar nu în ultimul rând suntem recunoscători bunului Dumnezeu fără de care toate acestea nu ar fi fost posibile.
Monica și ștrumfii cei grozavi
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tabăra de dezvoltare personală „EU pot!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:10 Ora standard a Europei de Est