Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Înființarea Centrului Național pentru Curriculum...

O nouă structură a M.Ed.C.

Înființarea Centrului Național pentru Curriculum...

Argumente privind înființarea Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar
14.03.2007


Ministerul Educației și Cercetării a decis înființarea Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar, care va prelua toate responsabilitățile următoarelor organisme subordonate MEdC: Serviciul Național de Evaluare și Examinare, Consiliul Național pentru Curriculum, Consiliul Național pentru Evaluarea și Difuzarea Manualelor și Centrul Național de Excelență.
Noua instituție este organizată cu o structură de direcție generală cu personal încadrat în funcții publice, în vederea creșterii gradului de responsabilizare a salariaților. Reorganizarea va viza o reducere cu 12% a posturilor, de la 114, cât însumează în prezent cele patru instituții, la 100 de posturi cât se preconizează a avea Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar. Reducerile vizează doar posturile vacante și personalul încadrat la cumul cu baza în alte instituții.
Decizia MEdC de înființare a noii structuri s-a luat după analiza modului de organizare și funcționare a celor patru organisme, constatându-se mai multe disfuncționalități:
- nu este suficient reglementată limita responsabilităților fiecărei instituții și nici aria de cooperare sau maniera de corelare a acțiunilor comune care ar putea consolida eficientizarea atingerii țintelor și a obiectivelor strategice comune;
- inexistența procedurilor clare de organizare și funcționare a segmentului de activitate respectiv, respectiv lipsa unei viziuni unitare cu privire la evoluția pe termen mediu și lung a componentelor de curriculum, evaluare, manuale școlare, centre de excelență
- lipsa corelării activităților instituționale în contextul întregului învățământ preuniversitar
- imposibilitatea implementării unui sistem de asigurare a calității în educație transparent și credibil, în absența unei corelări între cele trei segmente
- activitatea celor patru structuri s-a asigurat, în majoritatea cazurilor prin personal încadrat la cumul, cu baza în alte instituții...
În plus, comasarea propusă nu reprezintă o noutate în procesul de eficientizare a structurilor create în baza proiectului de reformă menționat. De exemplu, Componenta Standarde Ocupaționale a devenit Consiliul pentru Standarde Ocupaționale, structură care a funcționat independent o perioadă și  care, ulterior, a fost înglobată în Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților.
Cele patru instituții au avut și contribuții importante în proiectarea și desfășurarea procesului de învățământ preuniversitar din 1988 și până în prezent, materializate prin: elaborarea Curriculum-ului Național, organizarea a 30 de sesiuni de examene naționale - Bacalaureat, Capacitate/Teste naționale, trei evaluări naționale la finalul clasei a IV-a, gestionarea procesului de aprobare și difuzare a manualelor școlare etc.
Noua structură instituțională propusă, Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar va prelua spre aplicare și dezvoltare toate documentele referitoare la curriculumul național, la evaluarea de proces și evaluarea manualelor școlare, rezultate din derularea proiectului de reformă a învățământului preuniversitar, finanțat pe baza Acordului de împrumut între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Biroul de Presă

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:41:55 Ora standard a Europei de Est