Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Și școala a răsunat de glasuri de copii și pricesne…

În cadrul proiectului educativ zonal „Datini și tradiții pascale”

Și școala a răsunat de glasuri de copii și pricesne…

Joi, 10 aprilie 2014, când la Beiuș e sărbătoarea Târgului săptămânal, Colegiul Național ,,Samuil Vulcan” și-a deschis porțile pentru a primi copiii din Þara Beiușului la a patra ediție a concursului “Păstrătorii suntem noi”, din cadrul proiectului educativ zonal „Datini și tradiții pascale”.

Activitățile desfășurate au antrenat elevi gimnaziști și cadre didactice care au conștientizat importanța cunoașterii, conservării și transmiterii generațiilor de copii și tineri a frumoaselor tradiții de Paști din Zona Beiușului.
Partenerii noștri din acest an au venit de la: Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești, Școala Gimnazială „Viorel Horj” din Drăgănești, Școala Gimnazială Nr. 1 Budureasa, Școala Gimnazială Nr. 1 Curățele, Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni, Școala Gimnazială Nr. 1 Căbești,  Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, Școala Gimnazială Nr. 1 Lazuri de Beiuș, Casa de Cultură „Ioan Ciordaș” Beiuș.
Fiecare echipaj de la școlile partenere și din fiecare clasă de gimnaziu a Colegiului Național „Samuil Vulcan” a realizat un stand de prezentare a zonei din care provine, cu accent pe tradițiile pascale. Lucrările, realizate exclusiv de elevi, au evidențiat talente literare, plastice, muzicale, abilități meșteșugărești, toate valorificând potențialul creativ și imaginația elevilor, dezvoltând abilități de comunicare estetică, lingvistică, de lucru în echipă.
Icoane, ouă încondeiate, desene și picturi tematice pe sticlă, afișe, felicitări, creații literare, obiecte din lut, lemn, ceramică, împletituri etc. au evidențiat imaginația elevilor în exprimarea artistică, toate fiind analizate cu atenție și competență de un juriu al elevilor, coordonat de dl. profesor Cătălin Iagăr.
De o atenție sporită din partea participanților și a întregii asistențe s-au bucurat prezentările de costume populare românești și ungurești. A impresionat frumusețea straielor, dar și stăruința cu care fiecare copil a susținut detaliile portului din satele lor.
De menționat strădania copiilor de a deprinde arta încondeierii ouălor, demonstrată în timpul concursului.  Fiecare stand a adus în fața publicului și a juriului exponate cu motive tradiționale  măiestrit lucrate, astfel încât, la această probă, fiecare echipaj a obținut premiul I.
Premii și diplome au adus zâmbete și fericire pe fața fiecărui copil, a fiecărui cadru didactic. Și mai mult s-au bucurat de vizitarea Colecției de folclor „Plai Românesc” a școlii gazdă, de vizitarea colegiului și de schimbul de impresii de la Masa prieteniei.
Lucrările tuturor elevilor au fost reunite într-o expoziție tematică, aceasta bucurându-se deja de numeroși vizitatori.
Doamna profesor Florentina Hora, inițiatoarea și coordonatoarea proiectului, a apreciat seriozitatea cu care partenerii s-au implicat în realizarea activității, respectând tematica propusă. Consideră că proiectul și-a atins finalitățile, materialele realizate punând foarte bine în evidență tradițiile Sărbătorilor Pascale ale satelor din Þara Beiușului.
Dorința elevilor de a participa și la edițiile viitoare subliniază necesitatea unui astfel de proiect educativ deoarece frumusețea și complexitatea tradițiilor de Paști trebuie cunoscută de toate generațiile.
A consemnat prof. Elena Ojică
Foto: Ștefania Tripe
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Și școala a răsunat de glasuri de copii și pricesne…

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:43:28 Ora standard a Europei de Est