Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cooperare „fără graniță” - la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

În perioada 11-13 aprilie, reuniune de proiect la Oradea

Cooperare „fără graniță” - la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

În perioada 11-13 aprilie 2014, s-a desfășurat la Oradea reuniunea de proiect Cooperare „fără graniță” între școlile profesionale din Oradea și Debrețin, proiect de parteneriat internațional derulat de Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea împreună cu Școala Profesională de Alimentație Publică și Comerț din Debrețin (Ungaria).

Prima întâlnire de proiect a avut loc în perioada 15-17 noiembrie 2013, la Debrețin (în Ungaria), iar vineri, 11 aprilie 2014, partenerii de proiect din Debrețin, conduși de Albert Andrea și Smuta Lilla, au sosit la Oradea, fiind primiți de directorul colegiului, dl prof. dr. Ruben Filimon și echipa de proiect, alcătuită din: Nogradi Marta – coordonator de proiect, Catona Valeria, Radu Florica și Kusnyer Vasile. Proiectul Cooperare între școlile profesionale „fără graniță” (cu nr. BGA-13-HA-02-0900) este finanțat de Fundația „Betlen Gabor” din Ungaria. Elevii de la clasele de alimentație publică ale colegiului orădean au avut ocazia să le dea o replică pe măsură partenerilor din Ungaria, pentru vizita pe care ei au efectuat-o anul trecut, la mijlocul lunii noiembrie, la Debrețin. În laboratoarele din școală au gătit împreună bucate tradiționale românești, salată de vinete, ciorbă de perișoare, escalop, papanași și mititei; au aranjat mese festive, au purtat discuții, în cadrul unui fructuos schimb de experiență și cunoștințe profesionale de specialitate în cabinetul de tehnica servirii. Conduși de partenerii lor orădeni, oaspeții din Debrețin au avut ocazia să viziteze Municipiul Oradea, fiindu-le prezentate cele mai importante clădiri și monumente, dar și obiective turistice.
„Echipa din Debrețin și-a continuat apoi drumul spre Cluj –Napoca și Rimetea - o localitate din județul Alba, unică în România din punct de vedere arhitectural; din cele 300 de case, mai mult de jumătate sunt albe, cu ferestre verzi, păstrându-și astfel atmosfera străveche de sute de ani; aici au vizitat o casă de copii predând donațiile adunate și de școala noastră.
Sperăm ca această colaborare cu partenerii din Debrețin să continue și în viitor, fiindcă este benefică, putând învăța tot timpul unii de la alții”, ne-a spus coordonatorul de proiect, dna Nogradi Marta.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cooperare „fără graniță” - la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:43 Ora standard a Europei de Est