Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul județean „Micul întreprinzător”, ediția a II-a

La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Proiectul județean „Micul întreprinzător”, ediția a II-a

Proiectul județean „Micul întreprinzător”, cuprins în Calendarul Activităților Educative Județene 2013/2014 cu nr.634 din 11.11.2013, a luat naștere din dorința de a orienta și îndruma elevii spre exprimarea liberei inițiative în mediul de afaceri.

Obiectivul primordial al proiectului este constituit de responsabilizarea și conștientizarea elevilor cu privire la preschimbările de pe piața muncii. Adaptarea la noile condiții ale pieței a devenit o virtute a societății contemporane, iar instruirea completă a unui adolescent va implica în mod imperios cultivarea și inocularea unui spectru larg de valori, printre care spiritul antreprenorial, competitivitatea, perseverența. Elevul trebuie să dobândească din școală abecedarul inițiativei antreprenoriale, ca acesta să fie capabil în orice circumstanță să-și modeleze viața după noile criterii/standarde ale existenței.
Proiectul „Micul întreprinzător”, aflat la a II-a ediție, cuprinde o serie de activități științifice și creative. Concursul „Evantaiul ideilor” a fost precedat de alte două activități majore: realizarea unui eseu cu tematica „Înființarea unei societăți comerciale”, precum și scrierea și dezvoltarea unui proiect pe platforma Social Innovation Relay. În urma participărilor, elevii au fost recompensați cu certificate de recunoaștere a implicării lor în domeniul inovării sociale.
 Expoziția - concurs „Evantaiul ideilor” își propune etalarea diversității de idei, fortificarea spiritului de echipă și, cel mai important, transpunerea simpatetică a elevilor în condițiile dificile de viață ale semenilor lor. În acest an au participat 8 echipe a câte 5 membri fiecare, din diferite școli din Beiuș. Fiecare echipă și-a desemnat 2 moderatori, care au expus secvențele inerente planului de afaceri și, totodată, au răspuns la întrebările adresate de comisia de evaluare. Diversitatea aptitudinilor echipelor a fost pusă în valoare prin realizarea unei machete, menite să redea fidel ideea lor de afaceri.
Școala gazdă, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, în același timp și inițiatorul proiectului, a înscris în competiție 4 echipe. Au aderat la proiect: Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș – 2 echipe; Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș – 1 echipă; Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” Beiuș – 1 echipă, iar Liceul Teoretic „Lucian Blaga” a trimis 2 planuri de afaceri. Au fost acordate următoarele premii:
Premiul I: echipa „Goodness”: Ile Amalia, Jurca Edina, Laza Adelina, Lucaciu Mădălina,Tanchiș Bianca și Toderici Delia – Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș.
Premiul I: echipa „Hand made”: Blaj Adrian, Drăgoi Ana, Fofiu Adela, Jurca Alexandra, Szoke David și Zoț Delia  – Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș.
Premiul II: echipa „Paniprodx S.R.L.”: Buda Alexandra, Ciure Corina, Duma Antonia, Iagăr Beatrice și Hullea George – Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș.
Premiul II: echipa „Sala de sport”: Bulc Bianca, Cata Camelia, Dumitraș Andreea, Herdelo Andreea, Nicoruța Corina, Pop Emima și Simedre Alexandru – Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș.
Premiul III: echipa „Baza de tratament”: Abrudan Alexandru Răzvan, Blaj Ioana, Copil Sorana, Ille Andreea, Petrila Giulia, Staniș Daria, Tuducan Amalia și Vura Andreea – Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș.
Premiul III: echipa „Mai aproape de reușită”: Ballog Henrietta, Frențiu Alexandra, Guller Larisa, Pașca Andreea și Sferle Bianca  – Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș.
Mențiune: echipa „S.C. Palad S.R.L.”: Duma Petruța, Mihoc Andreea, Popa Larisa, Sava Denisa și Simea Adela  – Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș.
Mențiune: Gal Andreea și Potioc Rebeka  – Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea.
Premiul special pentru elevii: Ardelean Roxana, Brădău Vlad, Olindraru Natalia, Tamaș Daniela și Tuducan Bianca.
Elevii au fost coordonați de profesorii: Cighir Claudia-Florina, Feneși Jemima, Mihăieș Crina, Dumitraș Mona, Mărcuț Rodica, Micle Adriana, Bornuz Alina, Ilieș Mihaela, Mada Bianca Ioana, Carțiș Ana, Cloanda Florina și Edittha Mladonniczki, de la școlile mai sus amintite.
Coordonatorii proiectului felicită participanții și îi invită pe toți la edițiile viitoare!
Reporteri: prof. Claudia Cighir și Jemima Feneși
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul județean „Micul întreprinzător”, ediția a II-a.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:19:33 Ora standard a Europei de Est