Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Votează! Contează!

La Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea

Votează! Contează!

Vineri, 11 aprilie 2014, în cadrul programului „Să știi mai multe, să fii mai bun” s-a desfășurat la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea activitatea „Votează! Contează!”, coordonată de d-na profesoară Florea Camelia Simona.

Prin această activitate s-a urmărit responsabilizarea elevilor și părinților acestora în ceea ce privește participarea la alegerile europarlamentare din 25 mai. La discuții au luat parte dna Ana Angela Pop din partea Uniunii Femeilor din județul Bihor, dl conf. univ. dr. Vasile Creț, Universitatea AGORA, două studente voluntare din partea Europe Direct, directoarea adjunctă a Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, dna prof. Lezeu Eugenia, dna Șora Silvia, profesoară de istorie de la Colegiul Național „Samuil Vulcan”, Beiuș și dl Maurice Sikes, cetățean  american. Alături de invitați s-a aflat și primarul comunei Remetea, dl Ștefănică Adrian, care a apreciat colectivul de cadre didactice  pentru inițiativa unei astfel de activități, precum și pentru proiectele internaționale derulate în ultimul an în școală.
Dl director Copil Ionel Stelian a adresat invitaților un cuvânt de bun venit și a prezentat scopul activității: prezentarea proiectelor europene în care este implicată școala și promovarea participării la alegerile europarlamentare.
Dna profesoară Florea Camelia a prezentat proiectul internațional ACES, „WE ARE DIFFERENT, BUT WE THINK AND FEEL ALIKE” care tocmai s-a încheiat și a cărui diseminare a avut loc la Senec, în Slovacia. Au participat în jur de 300 de  profesori și elevi din peste 100 de școli din 15 țări europene. La ceremonia de înmânare a premiilor au luat parte reprezentanți ai ministerelor țărilor participant, dl  ministru al învățământului din Slovacia, reprezentanți ai organizației Interkulturelles Zentrum, VCELI DOM din Austria și fundația Erste. Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea a primit distincția care o atestă  ca făcând parte din comunitatea școlilor ACES. Dna profesoară Fuciu Cristina Laura, coordonatoarea proiectului multilateral Comenius TOGETHER WE MAKE THE WAY a subliniat scopul și obiectivele proiectului, precum și importanța lui pentru elevi, profesori  și comunitatea locală. În cadrul acestui proiect sunt 7 școli partenere, din 7 țări: România, Italia, Spania, Slovacia, Polonia, Turcia și Bulgaria. Proiectul se derulează pe o perioadă de doi ani, iar grantul acordat este în valoare de 24 000 euro.
În continuare, fiecare invitat a reliefat rolul Parlamentului European și necesitatea participării la alegerile din 25 mai. Dl conf. univ. dr. Vasile Creț a evidențiat importanța acestui act civic pentru noi ca și cetățeni ai Europei. Dna Ana Angela Pop a făcut un apel la femeile din sală, a încurajat tinerii  să se implice, pentru că de ei depinde viitorul nostru ca și popor. Dna profesoară Lezeu Eugenia a reamintit virtuțile creștine și, așa cum  Mântuitorul a spus să i se dea Cezarului ce e al lui, tot la fel și noi avem datoria morală să ne exercităm  dreptul  la vot, ca o responsabilitate civică a fiecăruia. Dna prof. Șora Silvia a făcut o incursiune în istorie și a reamintit înființarea Uniunii Europene, prezentând Parlamentul ca fiind cea mai importantă instituție europeană. Dânsa a încurajat tinerii să înțeleagă necesitatea participării la evenimentele sociale. Dra  Cotuna Denisa  și dra Simona Teodora Avram  din partea Europe Direct au subliniat șansa uriașă pe care o au tinerii români de a studia în țări europene, iar apelul lor s-a adresat în primul rând celor tineri: „Trebuie să vă implicați. Europa are nevoie de  voi!” Dl Maurice Sikes a accentuat ideea că  votul nostru, al fiecăruia, contează. Cu o experiență vastă, de cetățean american, care a participat la toate acțiunile electorale din țara sa, dânsul a explicat cum un singur vot poate face diferența.
În continuare, elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Remetea au participat la un concurs pe teme europene. Pe parcursul celor patru probe (cultură generală, desen, dans și muzică), cele patru echipe au dovedit  că Europa nu are granițe când e vorba de exprimarea artistică. Elevii au avut răspuns la întrebări legate de Uniunea Europeană și instituțiile acesteia, au desenat, au cântat în limba engleză și au dansat dansuri specifice diferitelor țări europene.
Chiar dacă elevii de gimnaziu nu vor vota la 25 mai, promovarea spiritului civic este un obiectiv permanent, iar Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, dascăli și elevi deopotrivă, înțeleg  că a fi european înseamnă a te implica, a dovedi responsabilitate și seriozitate. Europa e a noastră, a tuturor, ne dorim să facem parte din ea și suntem în măsura în care înțelegem transmiterea valorilor europene.
Prof. Camelia Florea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:07:31 Ora standard a Europei de Est