Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Renumitul cercetător Mihail Ioan Abrudean a devenit Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

La recomandarea dlui decan Teodor Leuca

Renumitul cercetător Mihail Ioan Abrudean a devenit Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

La propunerea făcută de dl prof. univ. dr. ing. Teodor Leuca, decanul Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației, distinsul cercetător științific clujean Mihail Ioan Abrudean a devenit Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

Ceremonia de decernare a titlului de Doctor Honoris Causa domnului prof. univ. dr. ing. Mihail Ioan Abrudean,  a avut loc luni, 14 aprilie 2014, în Aula Magna a Universității din Oradea.
În deschiderea festivității, președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a făcut cunoscută Hotărârea nr. 39 din 24 martie 2014, prin care Senatul Universității din Oradea a decis acordarea înaltei distincții domnului prof. univ. dr. ing. Mihail Ioan Abrudean, „un remarcabil cercetător științific cu rezultate deosebite în domeniul energeticii nucleare, un veritabil creator de școală universitară tehnică în domeniul ingineriei sistemelor, al automaticii. Dl profesor Mihail Ioan Abrudean este astăzi vicepreședintele Senatului Universității Tehnice din Cluj-Napoca…De șapte ani sprijiniți specializările de profil la Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației. Astăzi este o onoare pentru Universitatea noastră să vă avem alături de noi pentru a vă decerna cel mai înalt titlu al Universității, cel de Doctor Honoris Causa”, a spus președintele Senatului universitar.
Invitat să ia cuvântul, dl rector Constantin Bungău a subliniat bunele relații care s-au statornicit de zeci de ani între cele două universități; „Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca ne-a fost părinte înainte de 1990”, a ținut să sublinieze dl rectorul, mulțumindu-le public, cu acest prilej, universitarilor clujeni pentru tot sprijinul acordat, și după 1990, prin intermediul a numeroase parteneriate încheiate. Apoi, pentru clujenii prezenți la ceremonie, dl rector a creionat profilul actual al Universității din Oradea.
Prezentând Laudatio, dl decan Teodor Leuca ne-a făcut cunoștință cu renumitul cercetător științific clujean și rezultatele sale remarcabile obținute „în domeniul automatizării proceselor tehnologice de separare a izotopilor stabili, care au situat România printre puținele țări din lume care produc, utilizează și exportă compuși marcați cu acești izotopi. De asemenea, a obținut rezultate deosebite în domeniul controlului avansat al proceselor din cadrul energeticii nucleare prin adoptarea soluției reactoarelor tip CANDU 600 de la Cernavodă care funcționează cu uraniu natural și apă grea ca și moderator, precum și în producerea hexafluorurii de uraniu în țara noastră”.  Dl profesor Mihail Ioan Abrudean a organizat conferințe internaționale, a publicat 12 cărți de specialitate și manuale didactice, 184 de articole, deține cinci brevete de invenție aplicate, 111 contracte de cercetare câștigate în competiție, din care 28 în calitate de director de proiect, patru proiecte europene FSE (POSDRU), 21 de tehnologii noi elaborate, omologate sau brevetate, 64 de citări bibliografice, 25 de recenzii de manuale universitare. În ceea ce ne privește, a contribuit la dezvoltarea învățământului orădean de excelență în domeniul automaticii. Colaborarea cu Departamentul de Ingineria Sistemelor Automate și Management al Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației a Universității din Oradea constă în desfășurarea unor activități didactice la Master, conducerea a două lucrări de doctorat (una finalizată) și includerea ca partener a Universității din Oradea în proiectul POSDRU  64051 „Învață Automatica”, destinat practicii studenților; două programe de masterat din cadrul Departamentului ISAM au fost acreditate de Consiliul ARACIS prin aportul științific și prin activitatea didactică a dlui prof. Mihail Ioan Abrudean.
„Laudatio m-a copleșit, domnule decan!”
 Avea să recunoască distinsul cercetător.
În expunerea sa, proaspătul Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. ing. Mihail Ioan Abrudean, s-a referit la realizările domniei sale în domeniul tehnicilor de separare a izotopilor stabili, producerea apei grele, tehnologia de producere a hexafluorurii de uraniu în România, cea pentru care în SUA, în anii ’43-45, se primea Premiul Nobel.
„Plecat de pe Valea Arieșului, cu un geamantan de carton, la Cluj, să devină inginer, a ajuns să lucreze în cel mai mare institut de fizică atomică din zona Transilvaniei, Institutul de Fizică Atomică, Secția 5 a Bucureștiului. A fost poate șansa vieții mele, pentru că aici, un grup de 450 de oameni, fizicieni, chimiști, ingineri, oameni care aveau o dotare în laboratoare absolut excepțională, chiar și în acea perioadă, după 1970, și care aveau o bibliotecă de peste 80 de titluri științifice din străinătate, a pus bazele energeticii nucleare în România și a plasat România printre cele mari șapte țări producătoare de izotopi stabili, apă grea și de ce nu laseri”, a recunoscut cercetătorul științific român de talie internațională, Mihail Ioan Abrudean.
Ovidiu Dan  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:42 Ora standard a Europei de Est