Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

165 de elevi din trei licee orădene au petrecut o zi în „umbra” unui angajat

La a XII-a ediție Job Shadow Day,

165 de elevi din trei licee orădene au petrecut o zi în „umbra” unui angajat

Programul internațional de orientare profesională Job Shadow Day, aflat la a XII-a ediție, și derulat de organizația Junior Achievement România, cu sprijinul comunităților educaționale și de afaceri din toată țara, vine în ajutorul viitorilor absolvenți de liceu.

Petrecând o zi la locul de muncă dorit, tinerii au șansa să observe care sunt principalele responsabilități și abilități necesare și să găsească mai ușor răspunsuri la întrebările legate de viitoarea profesie. La rândul lor, angajatorii pot afla mai multe despre așteptările și pregătirea tinerilor de liceu, putând să contribuie activ la formarea lor profesională timpurie.
Joi, 10 aprilie 2014, 165 de elevi din trei colegii orădene (Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Mihai Eminescu” și Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” Oradea) au mers în shadowing la 67 de instituții și companii din Oradea și localitățile învecinate.
Activitatea Job Shadow Day/Parteneri pentru o zi este un program de parteneriat între comunitatea de afaceri și mediul educațional, destinat facilitării accesului tinerei generații la un loc de muncă.
Programul se adresează elevilor claselor a XI-a și a XII-a și a pornit de la ideea de a oferi elevilor o imagine reală asupra comunității de afaceri și a viitorului loc de muncă vizat, prin implicarea activă a acestora în lumea reală a companiilor, a economiei de piață. Parteneri pentru o zi a însemnat vizita elevilor în diferite companii sau instituții. Astfel, elevii au devenit pentru o zi „umbra” uneia dintre persoanele angajate la companiile partenere ale programului, putând dobândi o mai bună perspectivă despre ceea ce presupun anumite joburi din ramura pe care și-au ales-o, despre responsabilități și munca în echipă.  
Cele mai dorite meserii de anul acesta au fost: profesor, manager, polițist, contabil și educatoare.
„Ne dorim ca Job Shadow să devină o practică obișnuită a angajatorilor care își înțeleg rolul de investitori în educația și formarea tinerilor. O zi în care un licean ia contact cu mediul de afaceri sau instituțional, și observă ce se întâmplă într-o zi de muncă din punct de vedere al responsabilităților, al relațiilor dintre colegi și al relației cu clientul este o zi câștigată pentru toată lumea: elevi, angajați, profesori și părinți”, declară Daniela Staicu, Marketing & Communication Manager la Junior Achievement România.
Programul Job Shadow Day se adresează și elevilor din clasele 0-X, aceștia petrecând o zi de lucru la locul de muncă al unuia dintre părinți. În acest an, la program au participat peste 28.000 de elevi (6-19 ani) din 200 de localități din toată țara.
Activitatea de shadowing se va încheia în 25 aprilie, cu o ceremonie organizată la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, festivitate la care sunt invitați să participe toți elevii și reprezentanții companiilor și instituțiilor participante în Job Shadow Day 2014.
Prof. ec. Ardelean Simona,
director adjunct al Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 165 de elevi din trei licee orădene au petrecut o zi în „umbra” unui angajat .

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:41 Ora standard a Europei de Est