Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Școala altfel”, total schimbată, la Husasău de Criș

Implicare, armonie, bucurie!

„Școala altfel”, total schimbată, la Husasău de Criș

Programul „Școala altfel” cu tema „Să știi mai multe, să fii mai bun!” (7 - 11 aprilie 2014) a însemnat pentru elevii de la Școala Gimnazială Nr. 2 Husasău de Criș desfășurarea mai multor activități în care s-au implicat cu entuziasm, un motiv în plus de a se apropia de tot ceea ce înseamnă școală.

Sub îndrumarea doamnelor învățătoare și profesoare, s-au realizat diferite tipuri de activități: cultural-artistice, de educație ecologică și pentru sănătate, dar și  artistico-plastice.
Clasele primare, sub îndrumarea doamnelor învățătoare Cristian Ortanța, Rus Cristina, Sîrb Angela, Ciucle Adriana și Iuhasz Ana,  au desfășurat activități de igienizare în sala de clasă, în curtea școlii și în împrejurimi, astfel încât acestea să-și recapete aspectul plăcut și estetic. Înarmați cu răbdare și cu ustensilele necesare, ei s-au apucat de treabă de la primele ore ale dimineții, exprimându-și mulțumirea și încântarea că pot participa la această activitate și că munca în echipă este plăcută. Rezultatul a fost unul pe măsura așteptărilor: curtea școlii și împrejurimile au căpătat un aspect curat și îngrijit.
Marți, 8 aprilie, s-a desfășurat proiectul  „Stop, Violența!”  activitate care s-a desfășurat cu implicarea Poliției Locale Ineu. S-au discutat probleme legate de violență: cauzele violenței, violența în familie și în școală, consecințele violenței asupra dezvoltării copiilor și  prevenirea violenței în școală.
O altă activitate apreciată de elevi a fost vizionarea de filme educative și distractive, potrivit vârstei lor, pentru educarea unor comportamente, acasă, pe stradă sau la școală. 
În spiritul proiectului național „Viața”, conștientizând importanța exercițiilor fizice pentru o dezvoltare armonioasă, domnul profesor de educație fizică, Madar Florin, a organizat întreceri sportive. Plini de voie bună, elevii au participat la: ștafetă, aruncarea cu mingea, rotirea cercului și alergări.
Tot în această săptămână binecuvântată, micii artiști au încondeiat și pictat ouă de Paște în tehnici diferite, au realizat ornamente și felicitări specifice, promovând semnificația sărbătorilor pascale.
Vineri, 11 aprilie, cu ajutorul doamnelor învățătoare au pregătit diferite produse culinare pe bază de fructe cu scopul formării deprinderilor de igienă alimentară, și respectării unor reguli simple de viață sănătoasă.  
Sub îndrumarea doamnelor profesoare, clasele de gimnaziu, pe lângă activitățile desfășurate în parteneriat cu clasele primare, au organizat un concurs de cultură generală, au făcut o vizită în împrejurimi  și au luat parte la întrecerile sportive desfășurate la nivel de comună. La concursul de cultură generală, fiecare clasă a fost reprezentată de câte un echipaj. Întrebările, din mai multe discipline, au fost pregătite de către doamnele prof. Radu Sanda, Miron Ioana, Lazăr Ioana și Bughiu Ramona.
De un interes deosebit s-au bucurat meciurile de  handbal și de fotbal de la Școala Gimnazială Nr. 2 din Husasău de Criș, Școala Gimnazială Nr. 1 din  Botean și Școala Gimnazială „Puiu Sever” din Ineu.
Săptămâna „Școala altfel” s-a încheiat cu o vizită în împrejurimi, urmată de un picnic, unde elevii noștri au avut ocazia să aplice regulile de comportament civilizat însușite. Au mâncat, s-au jucat, s-au distrat, iar la plecare au lăsat natura curată, arătând că lor le pasă de mediul înconjurător, un bun al tuturor!
Dincolo de valențele instructiv-educative, activitățile au favorizat și  dezvoltat relații de prietenie, și bună conviețuire între elevi și au întărit parteneriatul  școală – familie –comunitate.
Reporter special,
Prof. Cristina Rus
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala altfel”, total schimbată, la Husasău de Criș. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:24 Ora standard a Europei de Est